Prince of Persia: The Forgotten Sands Článek Prince of Persia: The Forgotten Sands

Prince of Persia: The Forgotten Sands

Dalibor Franta

Dalibor Franta

25. 3. 2010 23:38 6
Reklama

Jestlipak jste věděli, že původní Perský princ vůbec nebyl z Persie? Byl bílý jako ředitel vápenky, uměl běhat a skákat a sekat chlápky v turbanu do břicha zahnutým kindžálem. Ale jinak neuměl nic, a tak byl v roce 2003 dočista za zenitem. Byl za ním tak daleko, že už ho ani pořádně neviděl. Ten zenit. Inu semknuly se kreativní hlavy nad kulatým stolem a řekly si, hele co kdyby uměl hýbat časem. To by bylo hustý, kdyby to uměl. Přesně takhle si to ty hlavy řekly a on se ten Princ tím časem hýbat naučil. A tak uměl běhat a skákat a sekat chlápky v turbanu do břicha zahnutým kindžálem a hýbat časem. A jmenovalo se to The Sands of Time a bylo to super. Jenže hýbat časem, to už umí dneska kde kdo. To je dneska out. I ten nýmand z Braidu umí hýbat časem a tuhle s ním pohnul i Travis Pastrana v druhém Dirtu. A když pohne časem i Travis Pastrana, to je tak akorát správná chvíle naučit se hýbat něčím jiným.

Někdo si tady zapomněl písky!

Inu semknuly se kreativní hlavy nad kulatým stolem znovu a řekly si, čím by tak ještě mohl ten Princ hýbat, aby ho netrumfnul kdejaký závislák na Red Bullu. Třeba vodou a ohněm a zemí a vzduchem. To by bylo vůbec super nejhustější. Že to ještě nikoho nenapadlo. Přesně takhle si to ty chytré hlavy řekly a on se ten Princ těmi elementy hýbat naučil. Jmenovat se to bude The Forgotten Sands, vyjde to letos v květnu na Xbox 360, PS3, PC a Wii a PSP a DS a kreativní oddělení montrealského Ubisoftu bude mít zase na pár let s hýbáním pokoj.

Ale abychom kanadské kreativitě jenom nekřivdili – dít se toho bude v novém, v řadě již dvanáctém pokračování legendární herní série Jordana Mechnera mnohem víc. A když ne mnohem, tak aspoň víc. A to je pořád dost. Hra, která mimochodem nemá vůbec nic společného s filmovým Prince of Persia, jenž přijde do kin také v květnu, nám dá nakouknout pod pokličku událostí, jež se odehrály v rozmezí sedmi let mezi díly The Sands of Time a The Two Thrones. Jistě si vzpomenete, že Princ tehdy prodělal poměrně rezolutní proměnu z příjemného chlápka v bílých kalhotách v temného emo zabijáka a Forgotten Sands by nám měly tuto proměnu podrobněji přiblížit a vysvětlit.

Všechno se odehraje během návštěvy panství Princova staršího bratra Malika. Tomu se bohužel, jak už to tak u Princů doma chodí, nevyvede experiment s nekontrolovatelnou armádou písečných bojovníků a ve snaze vytrhnout sídelní město z obležení nepřátelských vojsk probudí odvěkou kletbu a uvrhne svou zemi v nové ohrožení. A mladší brácha aby všechno žehlil. Však to známe…

Elementi a jiní živlové

Montreal Ubisoft prezentuje nový přírůstek do série třemi zásadními prvky – schopností ovládat přírodní elementy, epickými bitvami až s 50 protivníky najednou a megasouboji s bossy. Elementy budou obecně asi tím lépe přijímaným vylepšením. Forgotten Sands se údajně vrací ke kořenům série a prakticky zcela přebírají pohybový rejstřík z dílu Sands of Time. A právě schopnost ovlivnit vlastnosti elementů – třebaže se nejedná o nijak originální myšlenku – má být tím, co už tak dost povedený plošinovkový systém posune na novou úroveň. Hráči budou schopni například zastavit padající vodu, proměnit ji v pevnou stěnu a odrazit se s její pomocí na jinak nedostupná místa. Podobně jako schopnost vracet čas, i síla nad elementy bude časově omezena, a tak si k adrenalinovému hopsání přidáme snad i nějakou tu chvilku přemýšlení. Ostatně úrovně mají být koncipovány podobně jako v sérii Tomb Raider – jako jeden velký plošinovkový hlavolam.

God of War v perském podání?

Co možná fanoušky výborných Písků času úplně nepotěší bude přepracovaný bojový systém. Místo dynamických a mnohdy přiměřeně taktických šermířských duelů čeká nás totiž větší důraz na efekt a kvantitu. V soubojích až s 50 nepřáteli budeme se muset obejít bez možnosti odrážet údery, čeká nás však řada jiných akčních schopností. Princ si tak například zaběhá po hlavách svých soupeřů, získá schopnost srážet protivníky na zem, prorážet jejich řady silovým bodycheckem či využívat energetického štítu, který s každým zásahem odrazí útočníky v bezprostředním okolí. Tyto schopnosti bude možné postupně upgradovat u kutilského džina jménem Razia – pochopitelně za malý úplatek v podobě nasbíraných krystalů. Energetický štít se tak časem promění v regulérní tornádo a bodycheck v úder, kterým Princ vyseká ve špalíru nepřátel několik metrů dlouho brázdu. Snahu přiblížit se pojetím boje rubanicím stylu God of War ještě podtrhují bitvy s epickými bossy. Snad si to moc bereme, ale to nám zkrátka k Perskému princi příliš nepasuje.

Sluší se dodat, že verze hry pro Wii, PSP a DS budou zcela odlišné, než větší projekt pro Xbox 360, PS3 a PC. Ovládání elementů nahradí trojice speciálních schopností. Wii Princ tak dokáže vyvolávat tzv. písečné kruhy, které mu umožní udržet se i v místech, kde nejsou žádné vhodné úchyty, dále písečné plošinky k odrazu na místech, kde… nejsou žádné vhodné plošinky k odrazu a konečně magickou kouli, která ho ochrání v případě pádu nebo spuštění pasti. Velkým chytákem verze pro Wii může být i kooperativní multiplayer.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama