Příjmy herní divize Microsoftu se v posledním čtvrtletí loňského roku propadly. Důvodem má být nedostatek vlastního obsahu
i Zdroj: Microsoft
Novinka Příjmy herní divize Microsoftu se v posledním čtvrtletí loňského roku propadly. Důvodem má být nedostatek vlastního obsahu

Příjmy herní divize Microsoftu se v posledním čtvrtletí loňského roku propadly. Důvodem má být nedostatek vlastního obsahu

Jakub Štěpánek

Jakub Štěpánek

1

Microsoft na rok 2022 určitě nebude vzpomínat s velkou láskou, alespoň tedy co se týče herní divize. Týmy pracující pod záštitou Xbox Game Studios se loni moc nepředvedly, což se zákonitě muselo odrazit na finančních výsledcích.

Reklama


  • Microsoft reportoval výsledky za poslední čtvrtletí roku 2022
  • Příjmy z nabízeného obsahu a služeb na Xboxu se propadly o 12 %
  • Příjmy z prodeje konzolí byly nižší o 13 %
  • Počet aktivních uživatelů za jeden měsíc překonal hranici 120 milionů

K dispozici máme zprávu hodnotící finanční výsledky za poslední čtvrtletí loňského roku. Výkonný ředitel Microsoftu Satya Nadella zdůraznil, že hlavním cílem bylo dát hráčům více možností, jak se dostat k oblíbeným titulům, aby mohli hrát kdykoli, jakkoli a cokoli budou chtít.

Nadella také zmínil nějaká ta čísla. Pokud se jedná o aktivní uživatele, tam padl rekord. Xbox zaznamenal více než 120 milionů hráčů za jeden měsíc. Na historicky nejvyšší čísla se údajně dostal i počet aktivních zařízení a také počet předplatitelů Game Passu. Konkrétní cifry už ale nezazněly. 

Reklama v Game Passu? Microsoft zřejmě zjišťuje, zda by byl zájem o levnější předplatné
i Zdroj: Microsoft

Reklama v Game Passu? Microsoft zřejmě zjišťuje, zda by byl zájem o levnější předplatné

Službě Xbox Game Pass se konkuruje jen velmi těžko. Za rozumný poplatek se otevře vskutku obsáhlá knihovna videoher, nechybí ani čerstvé novinky, které Microsoft dodává na pravidelné bázi. Nyní se zdá, že by předplatné časem mohlo být o něco levnější.

V případě Game Passu tedy zřejmě došlo k překonání dosavadního maxima, které činí 25 milionů předplatitelů. Sluší se ale dodat, že se Microsoft tímto číslem naposledy pochlubil přesně před rokem.

A teď se pojďme podívat na ty méně radostné údaje. Vyšlo totiž najevo, že si herní divize Microsoftu v období od října do prosince oproti předchozímu roku v příjmech z prodeje hardwaru pohoršila o 13 %. V celkových příjmech z nabízeného obsahu a veškerých služeb na Xboxu došlo k poklesu o 12 %.

Microsoft si nižší příjmy vysvětluje tím, že byl rok 2021 ve srovnání s tím loňským opravdu silný, přímo zmiňuje pokles na straně vlastní produkce a nižší monetizaci obsahu třetích stran. Zároveň však očekává, že letošní rok bude o poznání lepší.


Reklama
Reklama

Související články

Reklama
Reklama