Příjmy herní divize Microsoftu se v posledním čtvrtletí loňského roku propadly. Důvodem má být nedostatek vlastního obsahu
i Zdroj: Microsoft
Novinka Příjmy herní divize Microsoftu se v posledním čtvrtletí loňského roku propadly. Důvodem má být nedostatek vlastního obsahu

Příjmy herní divize Microsoftu se v posledním čtvrtletí loňského roku propadly. Důvodem má být nedostatek vlastního obsahu

Jakub Štěpánek

Jakub Štěpánek

25. 1. 2023 13:59 1

Microsoft na rok 2022 určitě nebude vzpomínat s velkou láskou, alespoň tedy co se týče herní divize. Týmy pracující pod záštitou Xbox Game Studios se loni moc nepředvedly, což se zákonitě muselo odrazit na finančních výsledcích.

Reklama

  • Microsoft reportoval výsledky za poslední čtvrtletí roku 2022
  • Příjmy z nabízeného obsahu a služeb na Xboxu se propadly o 12 %
  • Příjmy z prodeje konzolí byly nižší o 13 %
  • Počet aktivních uživatelů za jeden měsíc překonal hranici 120 milionů

K dispozici máme zprávu hodnotící finanční výsledky za poslední čtvrtletí loňského roku. Výkonný ředitel Microsoftu Satya Nadella zdůraznil, že hlavním cílem bylo dát hráčům více možností, jak se dostat k oblíbeným titulům, aby mohli hrát kdykoli, jakkoli a cokoli budou chtít.

Nadella také zmínil nějaká ta čísla. Pokud se jedná o aktivní uživatele, tam padl rekord. Xbox zaznamenal více než 120 milionů hráčů za jeden měsíc. Na historicky nejvyšší čísla se údajně dostal i počet aktivních zařízení a také počet předplatitelů Game Passu. Konkrétní cifry už ale nezazněly. 

V případě Game Passu tedy zřejmě došlo k překonání dosavadního maxima, které činí 25 milionů předplatitelů. Sluší se ale dodat, že se Microsoft tímto číslem naposledy pochlubil přesně před rokem.

A teď se pojďme podívat na ty méně radostné údaje. Vyšlo totiž najevo, že si herní divize Microsoftu v období od října do prosince oproti předchozímu roku v příjmech z prodeje hardwaru pohoršila o 13 %. V celkových příjmech z nabízeného obsahu a veškerých služeb na Xboxu došlo k poklesu o 12 %.

Microsoft si nižší příjmy vysvětluje tím, že byl rok 2021 ve srovnání s tím loňským opravdu silný, přímo zmiňuje pokles na straně vlastní produkce a nižší monetizaci obsahu třetích stran. Zároveň však očekává, že letošní rok bude o poznání lepší.

Reklama
Reklama

Související články

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Hrej.cz je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme

Váš tým Hrej.cz