
Podle prvních analýz se PlayStation VR2 prodává hůře, než Sony čekalo
Agentura Bloomberg přinesla první odhady, podle kterých druhá generace VR brýlí PlayStationu zřejmě úplně neplní očekávání výrobce. V prvních týdnech mělo k zájemcům zamířit jen zhruba 300 tisíc headsetů. Původně se přitom pro launch počítalo se zásobou až 2 milionů konzolí.
- Podle analýzy trhu se za prvních pár týdnů prodalo jen zhruba 270 tisíc PlayStation VR2
- To je nižší zájem, než očekával výrobce Sony
- Za nízkým zájmem zřejmě stojí ekonomická krize dopadající na domácnosti
Analýza konkrétně očekává, že se do konce března prodalo 270 tisíc kusů PS VR2. Už dříve se mluvilo o tom, že společnost snížila očekávání ze zmíněných dvou milionů na zhruba milion a do konce března roku 2024 chce prodat 1,5 milionů kusů. V oficiálním prohlášení ale popřela utlumení plánů a naopak tvrdila, že o brýle registruje obrovský zájem.
Viceprezident dat a analýz agentury IDC Francisco Jeronimo Bloombergu sdělil, že problémy pramení hlavně se současné ekonomické krize. Společnost Sony totiž budoucnost značky PlayStation postavila i na dalším rozvoji metaverzových technologií, ale nákladné doplňky ke konzolím v současnosti nejsou pro domácnosti příliš atraktivní. Ty se totiž většinou potýkají se zhoršenou finanční situací a musí šetřit. Za takových okolností nákup VR brýlí za 15 tisíc korun není prioritou, a to se nebavíme o hráčích, kteří zatím nevlastní ani samotný PlayStation 5.
Headset jako takový dorazil na trh 22. února s nabídkou 37 launchových titulů. Malá část z nich je úplně nová, většina je pak aktualizovaným portem starších titulů. My jsme z používání headsetu byli nadšení a znamená obrovský krok vpřed oproti předchozí generaci. Sony opakovaně tvrdí, že je střízlivým cílem dosáhnout stejných prodejů jako u první generace, tedy alespoň 5 milionů kusů.