Novou Zeldu už se hráčům podařilo pokořit za přibližně 90 minut. Očekává se, že nové schopnosti pak časy ještě výrazně zkrátí
i Zdroj: Nintendo
The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom Novinka Novou Zeldu už se hráčům podařilo pokořit za přibližně 90 minut. Očekává se, že nové schopnosti pak časy ještě výrazně zkrátí

Novou Zeldu už se hráčům podařilo pokořit za přibližně 90 minut. Očekává se, že nové schopnosti pak časy ještě výrazně zkrátí

Patrik Jelínek

Patrik Jelínek

14. 5. 2023 08:25

Přestože se u nás na webu v posledním roce zřejmě nejvíce hovořilo o speedrunech Elden Ringu, nově nastupující The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom mu zřejmě bude smělým konkurentem. Jak totiž informoval server VGC, speedrunner gymnast86 dokončil hru za pouhých 1:34:33, což pokud sami hru hrajete a uvážíte její velikost, je vskutku úctyhodné.

Reklama

  • Zelda: Tears of the Kingdom byla ve speedrunu již dokončena za 94 minut
  • Autor výkonu očekává však daleko lepší výsledky s pokračujícím časem

Celý průchod autora speedrunu je k vidění na YouTube, ale pokud nechcete vidět žádné malé ani zásadní spoilery, nebo dokonce samotný konec hry, raději se mu asi vyhněte. Pro ty, kteří se o postup nicméně i tak zajímají, připravil gymnast86 i samostatné video, kde vše rozebírá. Zde část po části upozorňuje na možnosti zkrácení postupu a vysvětluje strategie, které sám použil.

Na druhou stranu, pokud by vás zajímal nejlepší čas u minulého dílu, tedy Breath of the Wild, zde je gymnast86 rekordu stále daleko. Podle webu Speedrun je totiž aktuálně držený rekord v dokončení příběhu Breath of the Wild pouze 23 minut a 42 sekund, tedy přibližně čtvrtinový čas, než jakého dosáhl gymnast86.

Obecně lze pak dodat, že dosáhnout podobného výsledku v nové Zeldě může být, alespoň zatím, poměrně složité. Jak totiž podotýká sám gymnast8, který zrovna popisuje svůj postup: „Zdá se, že téměř žádná z chyb, které byly k vidění v Breath of the Wild, se do Tears of the Kingdom nepropsala“.  

Mezi tyto chyby, které speedruneři v Zeldě pravidelně používají a jež taky výrazně ovlivňují délku průchodu, je podle něj možné zařadit hlavně funkce, které urychlují přesun. Například zde máme techniku zvanou Whistle Sprinting, kterou jste si dřív mohlii doplňovat výdrž i za běhu použitím pískání, a tak běžet neomezeně dlouho, nebo metodu BLSS (Bow Lift Smuggling Slide), která zase dovolí létat takřka po celém Hyrule.

Speedrunner následně také dodává, že se stejně jako ostatní očekává násobné zlepšování časů. I když metody, které fungovaly dříve, nelze totiž používat i nyní, nutně to dle něj neznamená, že tomu tak bude vždy. Naopak. Podle něj je spíše pravděpodobné, že podmínky jejich aktivace se sice změnily, ale nezmizely, což vše přesouvá na otázku: Najít vše, co kdysi fungovalo, a následně to použít v synergii s novými funkcemi.

Ostatně, nová Zelda toho po stránce novinek nabízí kolikrát až překvapivě hodně. Spolu se schopnostmi, jimž Link vládnul už při své minulé cestě (jako např. šplh), dostal nově i další, a to o nic méně užitečné. Vedle „protékání" stropem a pájení věcí pomocí Ultra hand a Fuse, jde tak např. také o dočasné otočení toku času, takže není pochyb, že ještě rychlejší dosažení titulků je jen otázkou času.

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama