Zpět na článek

Diskuze: Nelineární hratelnost – výhoda, nebo problém?

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Rabe
Rabe
Level 1 Level 1
5. 12. 2009 19:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Máš pravdu Oglocku. V FPS jde o atmosféru a akci.

ElDoRado1239
ElDoRado1239
Level 1 Level 1
14. 2. 2008 21:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Osobně bych preferoval, kdyby byl podobný počet lineárních i volnějších her - přílišná volnost opravdu vede k efektu "Jé, super, můžu si dělat co chci ! ...ale co vlastně chci ?", kdežto extrémní linearita nemusí být vůbec na škodu, ba naopak - copak když čtete knihu, čekáte, že budete moci odkrýt tajnou příběhovou linku ? :D

Prostě příběhové hry by měly být dle mého názoru co nejlineárnější, aby zůstaly konzistentní. Volné a sandbox hry jsou fajn, ale žádná na vás nenechá dojem jako když si zahrajete Final Fantasy X a pobrečíte si u nádherného příběhu. To se vám v GTA prostě nestane...

Nic nedávat jako novej trend, snažit se dělat od každého něco, to je podle mě jediná správná cesta.

Taan-Stari
Taan-Stari
Level 1 Level 1
17. 2. 2008 17:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ElDoRado1239 Ale KotOR a Zaklinac jsou taky dobry... :)

Ocelot_
Ocelot_
Level 1 Level 1
28. 5. 2009 15:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ElDoRado1239 JJ brečet se dá jen u FF pravda :)

HiHi789
HiHi789
Level 1 Level 1
14. 2. 2008 21:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@ElDoRado1239 Brecet?! Arrgh!!! To je duvod proc jsem nedokazal hrat FF a jeho klony. Ty hry jsou hrozne sentimentalni!

Forrest911
Forrest911
Level 1 Level 1
6. 2. 2008 18:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ja osobne beru hry jako odreagovani. Chci vypnout mozek a uzit si AKCI. Preferuji 1st person strilecky, u kterych muzu hrdinne vybijet zaporaky po desitkach, s peknou grafikou (Far Cry), prospeje nejaky ten silny pribeh (Mafia, Max Payne), ale i bez nej si hru dobre uziji. A linearita je pro me vyhodou - chci akci, takze me frustruje, kdyz musim zpomalovat na ruznych problemech, hadankach, ktere je treba resit, odbockach, kdyz se ztracim v bludisti milionu v podstate nikam nevedoucich (ale otevrenych) dveri. A jsem si jisty, ze takovych lidi je v dnesni "uspechane" dobe cim dal vic. Dokazuje to prizpusobivsi se herni prumysl - prevaha takovych her, jejich oblibenost. A SILENE ME STVE, kdyz v recenzi ctu: "Hra je dobra, BOHUZEL znacne linearni - nemame moznost volby, otevrene jsou vzdy jen jedny dvere, hra vas vede jako za rucicku..." Stve me to "bohuzel" - recenzent povazuje svuj osobni nazor za "obecny", taky ho promitne ho hodnoceni. Chyba! Za obecny se da povazovat napr. grafika (propracovana, realisticka = jednoznacne pozitivum), ale urcite NE linearnost! A taky si myslim, ze lidi jako ja nejsou moc slyset - nezucastnuji se ve velkem diskusi, jako "hardcore" hraci, proste hrami tak "neziji". Coz myslence "nelinearnost = plus" naoko dava za pravdu.
20 ruznych zakonceni? Bombasticke, neuveritelneeeeeeeeeeeeeee

Forrest911
Forrest911
Level 1 Level 1
6. 2. 2008 18:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Forrest911 Ale nerikam, ze nechapu a neuznavam opacny nazor!;-)

Hamt-Ath
Hamt-Ath
Level 1 Level 1
6. 2. 2008 18:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Forrest911 souhlasim! nevim proc by linearita mela bejt zapor a proc se k tomu recenzenti tak stavej? me treba vylozene se*e kdyz mi hra sama nenabizi co dal delat... ja nehraju od toho abych tam jak kkt behal a hledal nakyho panaka kterej mi treba da nakej ukol :D :D pac jen tak behat a hledat proste neni zabava pro me...

Ondřej Novotný
Ondřej Novotný
Level 1 Level 1
6. 2. 2008 20:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hamt-Ath Jasne, ale nelinearita nemusi znamenat jen obrovskej svet... Vytky ohledne linearity jsou casto adresovany situacim, kdy te treba ve hre primo bije do oci moznost vyresit nejakou situaci jinak (lip, jednodusejc, zkratka po svym), ale hra ti to proste nedovoli.

Forrest911
Forrest911
Level 1 Level 1
6. 2. 2008 18:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hamt-Ath Presne. Nechce se mi do nekonecna behat po nekonecne rozsahlem uzemi a hledat, "shanet" ukoly... Nechce se mi zabijet tolik casu;)

Filip Bártek
Filip Bártek
Level 1 Level 1
6. 2. 2008 19:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Forrest911 Rozumim ti, ja mam taky hodne rad akcni hry, i kdyz ne zrovna FPS. Mas ale dost zkresleny nazor na recenzovani her. V podstate kazdy recenzent ti na tvuj komentar rekne svou univerzalni obranu, a to ze "recenze je subjektivni", a bude mit pravdu. Neznam zadneho recenzenta, ktery by prezentoval svuj nazor jako "obecny". Vetami o prilisne linearite v recenzich by ses tedy nemel nechavat rozhodit - mel bys proste vyuzit toho, ze znas tak presne svuj vkus, a ignorovat je (tak jako ja ignoruju napr. vety o poctu polygonu v modelech postav).
Myslim si, ze ani grafika se neda povazovat za obecny parametr hry - pestrou skalu nazoru na grafiku v jedne hre nabizi napriklad recenze na Vigila ( http://www.freegamer.net/ ).

Forrest911
Forrest911
Level 1 Level 1
7. 2. 2008 07:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Filip Bártek Nerekl bych, ze je zkresleny. „obecny nazor“ - lepe a oficialne - objektivita. Schvalne - mrkni se do Wikipedie - http://cs.wikipedia.org/wiki/Objektivita_%28%C5%BEurnalistika%29 - presne muj nazor. Objektivita je jednou z nejdulezitejsich charakteristik, jiz by se mel autor (jakychkoliv) clanku vyznacovat. Vzhledem k tomu, ze clanky jsou (aspon na takovychto serverech) pro vsechny lidi, ne jenom pro lidi se stejnym pohledem na vec jako ma autor. Samozrejme, nejsme roboti, takze je fajn, kdyz se do clanku promitnou osobni nazory, preference... Ale je problem, pokud si mohou protirecit s nazory ctenaru (napr. NFS5-simulace-super X NFS6-arkada-zklamani, nebo nase slavne: linearita/nelinearita). A nemely by se zahrnout do celkoveho hodnoceni (coz se nanestesti stava). Dobre jsi napsal - ignoruj je. To taky delam - pokud jsou ignorovatelne. Jenze nekdy to autor tak rozvede, pripadne porad pripomina, ze to ignorovat nejde!
Co se tyka herni grafiky, vyjadril jsem se nestastne - nemyslel jsem grafiku jako celek. Treba design urovni uplne objektivne hodnotit nelze - je to i o subj. umeleckem citeni. Myslel jsem spis technicke zpracovani, engine. Ve 99 % her se grafici snazi priblizit realite - tudiz muzeme objektivne ohodnotit, jak se jim to povedlo (srovnani s realitou, s jinymi tituly ze stejneho obdobi - napr. voda, obliceje, pohyby, stiny, textury...). Ale zminil jsem to jenom jako kontrast k hodnoceni lin./nelin.
Kdyz o tom ted tak premyslim... jsem KRETEN! Hned na zacatku jsem to mohl zjednodusit: samotne hodnoceni „linearni/nelin. ~ dobre/spatne“... JE OMYL! Obecne - kazde hodnoceni autorem clanku, kde mohou koexistovat 2 opacne nazory ctenaru, je problem, protoze tretina z nich muze mit opacny nazor nez autor. Autor bude neco kritizovat, a ctenar bude mlatit do klavesnice a rikat si - ALE VZDYT MI TO TAKHLE VYHOVUJE!!! V takovych pripadech by bylo nejlepsi to jenom zminit a nevynaset soudy;)
P.S.: Subjektivni nazory patri do diskuse ctenaru clanku!!!;)

Ondřej Novotný
Ondřej Novotný
Level 1 Level 1
7. 2. 2008 14:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Forrest911 To je dost radikalni nazor, pak teda nevim k cemu by byly recenze platny - docela by me zajimal priklad hodnoceni, u kteryho nemuzou existovat 2 opacny nazory ctenaru :) Spis bych pripomenul to co rikal Triple T - kdyz znas svuj vkus, muzes pripominky o linearite klidne ignorovat. Aspon v nejaky jiny casti recenze se snad ale s autorovym vkusem ztotoznis.

Cerealkiller
Cerealkiller
Level 1 Level 1
8. 2. 2008 13:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Forrest911 Ale recenze je subjektivni slohovy utvar. Neni jejim ucelem vycislit kazdy aspekt hry a vypocitat vysledne hodnoceni. Proto ji pise clovek, a rekl bych ze z vetsiny s nim vetsina ctenaru souhlasi. Chyby ve hre jsou porad chyby, nikoho nemuzou potesit, takze asi kazdy uzna ze za ne strhne recenzent body dolu. Linearita/nelinearita - nekdy je postup tvurcu jak hrace donutit jit po vyslapane cesticke tak ocividny, az to boli. Coz take vetsinu hracu dopali a snizi vysledne (subjektivni - nekteri hraci jsou ochotni hre chyby odpustit, kdyz je jinak vyborna) rozhodnuti. Osobne jsem pro takovou tu prijemnou kombinaci (jak nekdo povidal, korenove hry), kde hrac neni nikam tlacen a je jen na nem kdy a jak k cili dospeje. Nekdo tu zminil ze hraje jen na odreagovani a zajima ho jen akce - samozrejme takove hry tu jsou, striktne linearni, jejich problem je replayabilita. Kdyz vite co vas ceka, nemate chut si zahrat hru podruhe, pokud nema opravdu dobry pribeh (tady musim rict ze hru MAX PAYNE jsem dohral asi 10x jen kvuli pribehu, pokazde jsem vedel kde na me kdo vykoukne, ale byl jsem ochoten to hre odpustit).

mirravoj
mirravoj
Level 1 Level 1
6. 2. 2008 16:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

no já si myslim, že pokud někdo bude chtít hrát nelineární hru proč nezkusit Counter Strike nebo něco na ten způsob je to zábava a bez nějakého svazujícího příběhu. Pokud si bude chtít zahrát lineární vezme si třeba COD a pokud střed tak si zvolí obliviony nebo něco podobnýho. Hlavní je že se člověk baví a pokud se mu hra líbí není důležité jestli je lineární nebo ne

maca89
maca89
Level 1 Level 1
6. 2. 2008 14:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

no, mám rád gta a podobné sandbox hry, ale u některých her mi nelinearita "vadí". Protože rád prozkoumám celou hru, musím dodělat všechny vedlejší questy, vyzkoušet všechny možnosti, atd (třeba v bioshocku jsem prohledával všechny místnosti, přehrával si veškeré kazety s příběhem atd) prostě chci vidět celou hru. A pokud má hra 5 zakončení a v průběhu je spoustu cest, jak těchto zakončení dosáhnout, tak mě štve, že neuvidím všechno. Nejhorší to bylo u Stalkera, kde těch konců bylo hodně a abych to dohrát 7x, tak na to nemám čas. Samozřejmě, že to není chyba hry, ale moje. V Bioshocku ta nelinearita byla v průchdu hrou a kombinováním prostředí a zbraní, takže to se mi líbilo, tam jsem vyzkoušel všechno (Bioshock měl sice 2 konce, ale to byly jenom závěrečná videa, která jsem viděl obě), ale třeba u Zaklínače, když se mám rozhodout, jestli udělat to a nebo to, tak se rozhoduji podle toho, abych přišel o co nejméně hry (zabít? nezabít? když nezabiju, tak třeba s tou postavou bude quest navíc? atd). Ale jak už jsem napsal - toto ani nejsou chyby her, jako spíš moje chyby:)

montana
montana
Level 1 Level 1
6. 2. 2008 14:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@maca89 Zrovna u Stalkera to vidim jako chybu hry. Na co 7 koncu? Bohate staci jeden poradnej (maximalne dva :)

Hamt-Ath
Hamt-Ath
Level 1 Level 1
6. 2. 2008 15:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@montana u stalkera slo hlavne o to aby to mohli napsat do propagacnich materialu a vsichni nad tim slintali

sstrider
sstrider
Level 1 Level 1
6. 2. 2008 09:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Musím uznat, že se mi Olivion taky velice líbil jak pro nelinearitu, tak i pro netradiční řešení některých zdánlivě jednoduchých questů. Hlavní příběh. linie byla zajímavá, a nestalo se mi jako v Morrowindu, že bych v půlce hry neměl důvod pokračovat. Dost mi ale vadilo, že dungeony a interiéry budov jsou prakticky stále stejné
A potom , ikdyž jsem si koupil několik domů, nemohl jsem si ho nijak zvlášť upravit (např. vystavit získané zbraně ani brnění .) ale to jsou jen malé myšky...

Paul_cz
Paul_cz
Level 1 Level 1
6. 2. 2008 07:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Teda, už i Deus Ex z roku 2000 (zmíněn v článku) byl co se možností a voleb týče o několik světelných let dál než BioShock...

Jako, BS se mi líbil, ale Deus Ex je opravdu úplně jinde - několik úrovní vývoje postavy, rozhovory s možností výběru odpovědi, několik konců a každá situace s několika možnostmi řešení. Oproti tomu je BS se svým "usmažím ho nebo ho nechám zmrznout?" fakt chudý příbuzný.

Jinak souhlasím s mickthemage, Oblivion je jedna z nejlinárnějších her vůbec...není tam jediná volba, jediný smysluplný rozhovor kde by se dalo něco ovlivnit - celá ta "nelineárnost" spočívá v "yes, I will take that quest" a "no, I will not".

Ale jinak dobrej článek.

celoush
celoush
Level 9 Level 9
Hlavní platforma: PC
7. 2. 2008 11:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pokud nějaká hra pro mě splňovala pravidla na pohybovou volnost, ale příběhovou poutavost tak to byl stařičký český Flashpoint.
Sice zadání většiny misí bylo striktně dané a stanovené a většinou se lineárně měnilo, ale hráč díky téměř absolutní volností mohl zvolit postup jaký chtěl. Když bylo úkolem přepadnout a zlikvidovat základnu, tak někdo klidně zvolil tiché přepadení sám
s položením náloží a jejich dálkovým odpálením. Další hráč raději naběhl jako rambo s celým družstvem a všechno to vystřílel a někdo třetí třeba hledal až našel nepojízdný tank, opravil si ho a pak s ním do základny vjel a kompletně ji vyčistil.
Podle mě mělo OFP přesně tu hratelnost, jakou má mít. Hra hráče vedla, aby plnil úkoly a šel dál lineárně pojatým příběhem, přičemž hráč měl neustále pocit, že má opravdovou herní svobodu.

Martin Kapalka
Martin Kapalka
Level 1 Level 1
12. 2. 2008 17:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@celoush Nemam co bych dodal. Presne vystizeno a souhlasim.

Cerealkiller
Cerealkiller
Level 1 Level 1
8. 2. 2008 13:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@celoush Jo jo, ve Flashpointu pocitali s kazdou alternativou.Kdyz jsem ho hral poprve, instinktivne jsem se pri prestrelce schoval v jednom dome - a za chvili nepratele postrileli celou moji jednotku... ozvalo se moje volani o pomoc a priletela me vyzvednout helikoptera... uspesne jsem se dostal az na misto odletu, vystartovali jsme a nasledne byla helikoptera sestrelena a mise koncila mym zajetim... zkratka lahudka... Jeden cil, ale vcelku volna ruka k jeho splneni (ze ktere svetove strany se priblizit, jakou metodu likvidace pouzit...)

Annihilator
Annihilator
Level 1 Level 1
8. 2. 2008 22:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@celoush Souhlasim, Flashpoint proste nemel chybu a hrac si mohl delat co chtel ikdyz to byla klasicka skriptovana kampan. Naprosto jedinecna byla ta mise za pilota kde se Ti neco vysralo a zajali Te rusaci, jak si mel potom zdrhnout na jizni cip ostrova podle polarky:-) Neco podobneho jsem v nicem jinem nevidel a je skoda ze BI sve "dustojne pokracovani" OFP tak nehoraznym zpusobem oj**ali. Doufam ze kdyz uz se OFP2 zmocnili codemasters tak se aspon zmuzou na neco poradneho.

cerealkiller: Jak a kde se Ti to povedlo? jsem si myslel ze kdyz uz jsem to 8* prosel pokazde jinym zpusobem tak uz vim o kazdem nesmyslu, ale evidentne tomu tak nebude :-D

neozbyna
neozbyna
Level 1 Level 1
6. 2. 2008 19:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

chcete nelinearní hru tak si hrajte sportovní, závodní a nebo MMORPG

Nastvany_Cernobyl
Nastvany_Cernobyl
Level 1 Level 1
6. 2. 2008 23:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@neozbyna Jo to je otazka. Je NHL07 linearni, anebo nelinearni hra?

Ale ono je to nakonec jedno, NHL07 je totiz hlavne pekne blba hra!

AngryGirl
AngryGirl
Level 1 Level 1
7. 2. 2008 21:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nastvany_Cernobyl no... ja nevim ale po 40 uz me ta hra asi nijak neprekvapi obcas si dam pesko 08 s kamaradama a kdyz je vidim jak to drtej prot ai tak v klidu na to profiligu nebo co to je (vazne se v tom nevyznam prsote to nej nej nej nej.) nemaji problemy a ctou co bude ai delat .todle bych az tak nebral

a me ctou jeste vic :-d

Dolky
Dolky
Level 1 Level 1
6. 2. 2008 19:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ja neberu hry jen jako odreagovani,ovsem je pravda,ze uz me neberou tolik jako treba pred rokem touhle dobou.jednak jsem starsi,jednak mam min casu.proto beru linearnost rovnez jako vyhodu.nesouhlasim s tvrzenim,ze gta hry nevyuzivaj prvek nelinearity dokonale.vyuzivaj,nakonec vzdyt jsou to vzory pro ostatni,tak jak by to mohlo byt jinak.zde je hodne dulezita technologie,takze je logicky,ze kdyz hra vznikla pro pc a ps2 (last-gen),tak nemuze dostat z vykonu konzole o moc vic,nez to dokazalo san andres.rozhodne ne tak,jako bio shock apod.na druhou stranu si myslim,ze ps3 ma tak velkej,zdaleka jeste nevyuzitej vykon,ze gtacka nasledujici po ctvrtym dilu (mozna i vcetne) dokazou nabidnout hraci opravdovou svobodu,jak si to asi predstavuje autor clanku.no ale to jsem odbocil - takze ja mam taky radsi linearni dej.hlavne proto,ze me nic nenuuti davat pozor po levelech a dlouho je prohledavat,ale muzu dynamicky pokracovat dal,aniz bych se bal,ze mi neco dulezityho unikne,a muzu se opravdu bavit.taky mi vadi premrstena zivotnost dnesnich her,kterou jsem ochoten tolerovat jen epickym rpg (ktery stejne nehraju),gran turismu a serii grand theft auto.muze za to prave ta nelinearni hratelnost,ktera umele prodluzuje hru napriklad tim,ze nuti hrace sbirat naky vsemozny priblbly balicky,za coz dostane jen par obrazku do galerie apod.blbosti.ja je samozrejme sesbiram,protoze jiz hraji dlouho a hracska cest mi nedovoli vykaslat se na hru jen proto,ze mi neco chvili nejde (pokud neco neni fakt nesnesitelne tezky - napr.vewtiful joe :/ ).takovy nahrazky pak muzou hru prodlouzit klidne o nekolik hodin.a to je prave to omezeni gta.kdyz se dostanete asi do 70% hry,uz hrajete jen z nutnosti,protoze uz vsechno znate a jenom chcete nasbirat 100%.ale jsem mnohem radsi,kdyz me takovy veci nemusel vubec zajimat a muzu se venovat dulezitejsim vecem ve hre a poradne si vychutnat pribeh a hratelnost.bohate mi staci 10hodin kvalitni hry(treba god of war),nez nekde osizena,ale o to delsi.no,nejak jsem se rozepsal,asi preskakuju od jednoho k druhymu,ale snad mi rozumite :) dekuji za pozornost

Scorpio_DB
Scorpio_DB
Level 1 Level 1
6. 2. 2008 16:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Podle mne nezalezi tak na nelinearnosti... na cloveka musi udelat hra dojem, ze pak zapomene na to, ze jestli nekde nekoho zastrelil ovlivni hru nebo ne... Takovy dreamfall nebyl zrovna extra nelinearni hrou, ale ten příběh mě uzemnil ještě na dva dny... A zase Call of Duty 4 me dostalo atmosferou, ze mi taky bylo kulovy, ze nic nemuzu zmenit...

-OGLoc-
-OGLoc-
Level 1 Level 1
28. 5. 2009 14:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Lineární hry jsou podle mě o něco lepší, zvlášť u FPSek, taky scripty sou fajn, když se ve vašem okolí něco stane... Nelinearitu bych ponechal RPGčkám ze středověku a fantasy. Ikdyž Stalker ani Fallout 3 nebyly špatný... Ale já chci jít dopředu, ne přemýšlet, JAK půjdu dopředu...

Halemme
Halemme
Level 1 Level 1
28. 5. 2009 14:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@-OGLoc- To ja zas radsi volbu. Cim vic budu muset myslet jak dal, tim lip. Linearita me posledni dobou ve hrach trochu sere.

deloix
deloix
Level 1 Level 1
3. 3. 2008 15:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

GTA WoW a jiny volny hry hraju bez problemu, ale u Oblivionu mi to fakt delalo problemy, tam je to proste divny... chtelo yb to aby nektery casti byly ze zacatku nejak oznaceny a urovni potvor hodne nepristupny pro nizsi level jako ve WoW... takhel mam z oblivionu, akorat simulator lesa s mlácením krys... vzdycky radsi zalezu do podzemi na potvory...

AngryGirl
AngryGirl
Level 1 Level 1
7. 2. 2008 21:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

hmmm je uplne fuk jestli to je dorbe linearni a nebo dorbe nelinearni jde o to jak vnimam hru a pocit ktery z ni dostanu.

a myslim ze z her ktere by 100% meli patrit do tohodle tematu je hitman 2 ulozit kolikrat hru chci spousta moznosti a presto to neakej ten pribeh da a porad vznika neco noveho to ze ai se nekdy (cti casto) chova dementne je vec druha :o)))

stejne moje nejoblibenejsi hra je opilej vlez na icq (skype yahoo msn etc.) a pis si s prateli :) vzdy novej zazitek takovej super sandbox

Cerealkiller
Cerealkiller
Level 1 Level 1
8. 2. 2008 13:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AngryGirl Hmm tahle ICQ hra zacina pokazde stejne, ale nasledky jsou videt i v dalsim hrani (a to i pri opakovanem hrani muzete porad pozorovat reakce lidi na predchozi hru!). Nikdy nevite koho urazite, pobavite, komu vyblejete celej zivot...Proste idealni priklad. 10/10, doporucuju.

Martin Kapalka
Martin Kapalka
Level 1 Level 1
12. 2. 2008 17:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@AngryGirl Pokud si dobre pamatuju tak moznost ukladat kolikrat chces byla v Hitmanovi 2 jen na nejlehci obtiznost, a stupnovalo se to na 7, 3 a 1, rekl bych. Jinak si myslim, ze neni potreba videt opravdu cely obsah hry. Naopak to dava prostor fantazii a treba i znovuhratelnosti.

Nastvany_Cernobyl
Nastvany_Cernobyl
Level 1 Level 1
6. 2. 2008 16:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Proc se branite pojmu "nelinearni" hra? Vzdyt hra musi mit zacatek a musi mit konec (nepocitame-li MMO a Fallout 2 :-). Linearni a nelinearni hry se lisi pouze tim, jak se k tomu konci dostanete... po prime hlavni, jak to chtel designer, nebo jak a kdy chcete vy.
A ne, nespadaji sem "take the next quest to continue" hry, ktere vas neustale vedou za rucicku.
Skutecne nelinearni hrou je podle me treba Fallout, nebo Jagged Alliance 2 (kde mate celou hru jediny cil a jak se k nemu dopracujete je jen na vas).

HiHi789
HiHi789
Level 1 Level 1
6. 2. 2008 15:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Me je to jedno. Hlavne kdyz je to dobra hra. Oba pripady mohou byt ubijejici.

montana
montana
Level 1 Level 1
6. 2. 2008 06:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Uz pred BioShockem vyuzival hodne okolni prostredi Dark Messiah. Jenze u obou her byly ty ''interaktivni elementy'' hrozne ocividne skoro az nasilne vlozene (napr. ty olejove skvrny).

Jinak ja jsem teda zastancem jednoho celistvyho konce, ke kteremu vede nekolik ruznych cest, plnych odbocek. Vic koncu spis znaci to, ze tvurce nevedel (nemohl se rozhodnout) jak hru poradne zakoncit...

David.slachta
David.slachta
Level 1 Level 1
12. 2. 2008 17:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nejvíc mě teda naštvalo Brothers in arms :earned in blood

Nemohl ses během mise uzdravit a ani uložit takže když jsi umřel hodilo tě to k poslednímu checkpointu

Annihilator
Annihilator
Level 1 Level 1
7. 2. 2008 01:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Docela dobrý článek, akorát je mi záhadou proč jste tam nezmínil Original War? Není to až tak známá hra, takže asi ne každý si na to vzpomene hned při spatření Vašeho avatara :-))

Ondřej Novotný
Ondřej Novotný
Level 1 Level 1
7. 2. 2008 14:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Annihilator Original War propaguju kudy chodim, nechtel jsem to ted zase vytahovat kdyz to nebylo nutny :) tahle hra se bohuzel i pres svoje nesporny kvality muze zaradit vedle ostatnich nelinearnich strategii, co se tyce uspesnosti. I kdyz kdo vi jak by to dopadlo, kdyby se Virginu povedlo hru zpropagovat lip...

Hamt-Ath
Hamt-Ath
Level 1 Level 1
6. 2. 2008 15:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

rozdeloval bych hry spise na "linearni" (mafia), rekneme "korenove"- strukturou pripominajici koreny stromu - tj. vetveni pribehu, ale samotny gameplay je vlastne linearni (kotor, fahrenheit), a pak "sandbox" - aneb delejte si co chcete dečticky... (gta) .....
ja osobne sem nejvic pro hry linearni (/korenove :) ) - u sandboxu se proste tezko dela tak dobra atmosfera a pribeh... a kdyz se o to vyvpjari snazi tak v tom sou vetsinou bugy (nekde se naka postava zmini o necem co se nestalo, o osobne kterou ste nepotkali atd.) ...

Ondřej Novotný
Ondřej Novotný
Level 1 Level 1
6. 2. 2008 16:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hamt-Ath Vsak takhle jsem je taky rozdelil. "Korenovy" hry jsou fajn, ale sandbox podobnej tomu, co jsem nastinil na konci clanku, by se mi libil jeste vic.

Hamt-Ath
Hamt-Ath
Level 1 Level 1
6. 2. 2008 18:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ondřej Novotný ja ti nevim.. me prijdou nejlepsi klasicky linearni, treba se 2 zakoncenima... ale kdyz je toho moc tak si to clovek neuzije, pac nikdo neni schopnej hru projit treba 8x (krom mafie :D tu uz jedu podevaty :D :D :D ) jen aby videl vsechny konce... linearita sice omezuje znovuhratelnost, ale na dobrej film se clovek taky podiva vickrat a nepotrebuje ho mit pokazdy jinej :)

Ondřej Novotný
Ondřej Novotný
Level 1 Level 1
6. 2. 2008 20:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hamt-Ath Rozumim, taky jsem to psal v clanku - obecne muzem tezko rozhodnout, jestli je lepsi linearita nebo nelinearita, zalezi na konkretnich titulech a pristupu kazdyho hrace. V zaveru jsem jen vyjadril svoje prani :)

Hamt-Ath
Hamt-Ath
Level 1 Level 1
6. 2. 2008 20:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Hamt-Ath no jasne.. taky mam takovejch par prani, ale asi mi je sotva nekdo dokaze splnit.. asi se budu muset dat na herniho designera :D :D :D

Reklama
Reklama