Návštěva u Nintenda - dojmy z E3
i Zdroj: Hrej.cz
Článek Návštěva u Nintenda - dojmy z E3

Návštěva u Nintenda - dojmy z E3

Pavel Makal

Pavel Makal

2. 7. 2019 10:30 1
Reklama

Na E3 jsme samozřejmě navštívili i stánek Nintenda, který, podobně jak jsme si pamatovali ze zkušeností z Gamescomu, překypoval příjemnou a přátelskou atmosférou a nabízel dostatek času na to, abychom si mohli vyzkoušet prezentované tituly. Těch japonská společnost přivezla do Los Angeles hned několik a ve většině případů se jednalo o očekávané pecky.

POKÉMON: SWORD AND SHIELD

Asi nelze začít ničím jiným, než chystaným novým přírůstkem do dlouholeté série her s příšerkami. Sword and Shield bude vlastně prvním opravdu pravověrným dílem pro Switch a jako takový určitě vzbuzuje ve fanoušcích nemalá očekávání. A nejen v nich, ale i ve mně, protože přestože jsem kouzlu kapesních příšerek nikdy nepropadl, s jejich příchodem na aktuální konzoli od Nintenda jsem připraven nechat se do jejich tenat nalákat.

Do rukou se mi tak dostal třeba Sobble nebo extrémně roztomilý Grookey a králíček Scorbunny.

Prezentované demo započalo v místnosti s vodním puzzlem, kde bylo zapotřebí správnou sekvencí utahování kohoutů povypínat průtok v trubkách tak, aby mohla naše hrdinka projít dále. V průběhu absolvovala několik cvičných soubojů s ostatními trenéry, které ale působily vcelku jednoduše a spíš než cokoli jiného fungovaly jako představení některých nových přírůstků v ansámblu příšerek. Do rukou se mi tak dostal třeba Sobble nebo extrémně roztomilý Grookey a králíček Scorbunny.

Už při představení hry jsem projevil mírné zklamání z toho, že Pokémoni ani s přechodem na novou platformu neučiní zásadnější změny v pojetí a změny, které nový díl přinese, působí na nezúčastněného pozorovatele spíše kosmeticky. Přesto ale musím uznat, že hra po vizuální stránce překonává předchozí dvojici Let's Go! dílů a působí příjemně detailně. Poslední, a také skutečně ostrý souboj, nás nakonec čekal v obří aréně s diváky, kteří dodávali patřičnou soutěživou atmosféru. Proti navrněné protivnici jsem nakonec vystřídal hned několik svých svěřenců a zakusil také novinku v podobě systému Dynamax.

Ten vám umožní svého pokémona podstatně zvětšit a dodat mu extra sílu na tři kola souboje, čímž můžete efektivně zvrátit jeho nepříznivý průběh. Navíc je ve zvětšených příšerkách cosi velmi roztomilého a legračního, i přes rádobyděsivé útoky, které provádějí. 

Noví Pokémoni vycházejí 15. listopadu letošního roku a fanoušci série se rozhodně mají na co těšit. 

THE LEGEND OF ZELDA: LINK'S AWAKENING

Když ne Pokémoni, tak patrně (staro)nová Zelda je jistě titulem, který majitelé Switche netrpělivě očekávají. Remake klasického dílu z roku 1993 se na rozdíl od dva roky starého Breath of the Wild pyšní skutečně dětsky roztomilou grafikou, která navíc poměrně přesně koresponduje s tím, jak hra celkově působí.

Nemohu se zbavit dojmu, že si s tímto remakem možná Nintendo připravuje příští generaci fanoušků Zeldy.

Link se probouzí na břehu moře a jeho první krůčky směřují k opětovnému nalezení štítu a meče, díky nimž si následně může poradit s prvními nepřáteli. Souboje i menší logické hádanky jsou extrémně snadné (alespoň v poskytnuté ukázce) a nemohu se zbavit dojmu, že si s tímto remakem možná Nintendo připravuje příští generaci fanoušků Zeldy, která vyroste z dětských hráčů. To ale není nutně špatně, Link's Awakening může skvěle posloužit jako vstupní bod a způsob, jak zabavit rodiče i děti zároveň. 

Hra původně z GameBoye samozřejmě v remaku nesmírně ožila, prostředí jsou bohatá, barevná a plná vtipných detailů i skrytých pokladů. Koholint Island nabídne řadu nebezpečenství, zkušeného hráče ale nejspíš moc nepotrápí. Zajímavým přírůstkem do hry by měl být jednoduchý editor dungeonů, který jsme ale bohužel během dema zkusit nemohli. Remake také přinese nové amiibo, které by mělo být s tvořením dungeonů nějak spjato. 

Ačkoli jsem si půl hodinku hraní užil (i přesto, že bych mnohem raději ostrov prozkoumával svým vlastním tempem, ale nadšená promotérka u mojí herní stanice mě neustále hnala kupředu a radila s každým krokem, což bylo poněkud kontraproduktivní), nemohu se zbavit dojmu, že hráči, kteří si užili rozmáchlost Breath of the Wild, se zde podobných dojmů nedočkají. Nezbývá ale než počkat na finální produkt, který má do obchodů dorazit už 20. září.

LUIGI'S MANSION 3

První díl "strašidelné" série Luigi's Mansion vyšel už v roce 2001 na GameCube, toho druhého se pak před šesti lety dočkali majitelé handheldu 3DS. Trojka ale vychází exkluzivně na Switch a poseroutka Luigi bude mít opět co dělat, aby se vypořádal se všemi duchy a jinými nástrahami v děsivém sídle. Samozřejmě ani tato hra nechyběla v nabídce testovatelných titulů na stánku, a tak jsme se s chutí pustili do hraní.

Hra hodně sází na humor, jenž vyplývá z Luigiho nezáviděníhodné situace, a velmi dobře skrz jeho mimiku i zvukové projevy ilustruje aktuální náladu protagonisty.

Začátek se nesl v duchu krátkého tutorialu. Luigi má k dispozici několik prostředků, jak s duchy bojovat. Jednak je to nezbytná baterka a vysavač s bezdvadným názvem Poltergust, ale také, ehm, možnost využít vlastní plynatost v situaci, kdy je okolo vás příliš velká skrumáž (zlo)duchů. Na cestě vás navíc doprovází přízračné štěně, jehož touha poučit vás je občas trochu otravná, ale aspoň máte jistotu, že do boje jdete vyzbrojeni potřebnými vědomostmi.

Hned od začátku mě velmi potěšilo grafické zpracování, které sice z dříve viděného traileru nepůsobilo zvlášť přesvědčivě, ale v praxi je strašidelný zámek, jeho bohaté vybavení a zejména efekt baterky slušnou pastvou pro oči. Daleko víc mě ale potěšila hratelnost, která předčila má (předchozími díly nepostižená) očekávání.

Luigi se svou baterkou oslabuje duchy a následně je může svým vysavačem odstranit. Kromě toho je ale lze také pěkně chytit a omlátit o podlahu, případně o ostatní protivníky, čímž způsobíte bonusová poškození. Hra hodně sází na humor, jenž vyplývá z Luigiho nezáviděníhodné situace, a velmi dobře skrz jeho mimiku i zvukové projevy ilustruje aktuální náladu protagonisty. I závěrečný boss fight mi vyloudil úsměv na tváři a věřím, že tomu tak bude po většinu hry. 

Luigi's Mansion 3 pro mě je jednoznačně nejzábavnějším a nejzajímavějším titulem z celé prezentace

Zajímavým mechanismem je přítomnost slizoidního dvojníka Gooigiho, jenž se v demu sice jen tak mihl, ale ve hře nám bude pomáhat dostávat se na zdánlivě nepřístupná místa a řešit zapeklité hádanky. Luigi's Mansion 3 pro mě je jednoznačně nejzábavnějším a nejzajímavějším titulem z celé prezentace, a také hrou, na níž se z podzimní nabídky na Switch těším nejvíc. Doufejme, že slíbený termín vydání v letošním roce opravdu stihne.

MARVEL ULTIMATE ALLIANCE 3: THE BLACK ORDER

Pokud mě Luigi překvapil a potěšil nejvíce, pak stála rubačka s marvelovskými hrdiny přesně na opačné straně spektra. Ne snad tím, že by byla úplně nezábavná, ale dost možná tím, že část, jež byla pro demo zvolena, nebyla úplně zajímavá, a akce, jíž se mi v podání slavných komiksových hrdinů dostalo, působila spíše chaoticky a nekoordinovaně.

Běh kupředu městskou zástavbou a kosení hord nepřátel ve tříčlenné superhrdinské skupině ve mě nejvíc ze všeho vzbuzovalo přesvědčení, že tak úplně nezáleží na tom, jaká tlačítka drtím, protože an obrazovce se odehrávala stále ta samá holomajzna, zdraví hrdinů bylo na stále stejné úrovni a když jsem měl náhodou pocit, že by mi mohlo začít téct do bot, vše vyřešil umělou inteligencí ovládaný spolubojovník. 

Navíc ani pocitově nebylo hraní třeba za Venoma či Wolverina nějak zvlášť odlišné. Hra bude nejvíce sázet na velmi silný (a v DLC rozšiřovaný) ansámbl slavných postav z nejrůznějších komiksů od Marvelu, zásadní výhodou bude patrně možnost hrát v kooperaci a lépe tak využívat různých synergyí členů týmu. 

Ultimate Alliance 3 vychází už 19. července, a to exkluzivně na Switch, vývoj má na starosti společnost Koei Tecmo. Snad bude dojem z výsledku o něco pozitivnější.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama