Zpět na článek

Diskuze: MOV: Videohry na olympiádě ne!

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
6. 9. 2018 06:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smaug.: Mezinárodní olympijská komise esporty považuje za sport, samotní tvůrci téhle definice je považují za sporty (k plnému členství chybí "jen" organizace zastřešující esporty, která bude vyhovovat směrnicím GAISF). Jako ale chápu jak to myslíš.

Tady vlastně máme dvě možnosti, buď ta definice už neplatí a tahle diskuze je zbytečná, nebo platí a GAISF si myslí, že vyhovují a tahle diskuze je zbytečná. Každopádně asi nemá moc smysl pokračovat :D

JabJab21
JabJab21
Level 1 Level 1
5. 9. 2018 12:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smaug.: No ale v tom pripade je to dost bez problemu, konzoli je nekolik druhu a pocitacu sou miliony druhu. Co se tyce her tak tam by asi zalezelo co se bude brat jako disciplina. Klidne se muze dat disciplina "bojove hry" a hned tam je vic nez jeden vyrobce. Kdyz daj disciplinu "Overwatch" tak je jasny ze to neprojde, tam by stacilo disciplinu pojmenovat "FPS arena" nebo tak nejak a uz by tam zas mohlo byt vic her.

Ale stejne tajne doufam ze jednoho dne uvidim na OH Blobby Volley :D

Mart9@tiscali.cz
Mart9@tiscali.cz
Level 1 Level 1
5. 9. 2018 11:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@uprocker: V takovém případě se jedná o individuální výkon nezávislý na simulaci počítače a s přimhouřením oka bych to považoval za sport. Už na OH 2012 tuším pětibojaři taky stříleli na elektronický terč, kde počítač vyhodnotí přesnost.

Ale jednodušší příklad je třeba elektronické počítadlo počtu zmáčknutí tlačítka za minutu. To by byl taky víc sport než je esport.

SpeedyRedy
SpeedyRedy
Level 1 Level 1
5. 9. 2018 10:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: Myslím, že své jsem k tomu řekl, pokud bys běhal 400 m s VR setem protože by to byla nějaká utilita při této sprinterské disciplíně, tak si to dovedu představit, ale pokud bys hrál hru určenou pro zábavu pro doma v nějaké multiplayerové verzi, a přitom třeba běhal po nějaké k tomu určené VR místnosti, byl bych proti.
Běh, plavání, jízda na kole, fotbal, hokej, lyžování... v tom by se mělo soutěžit. Pokud předvádíš nějakou pohybovou dovednost při které je nutný trénink pro adaptaci na zátěž, posun rozvoje fyziologických tělesných funkcích, tak je to OK. Pokud sedíš doma s gamepadem v ruce, nebo u klávesnice v sálu plném lidí, není to tělesný sport. Nepatří to na OH. A že tam už je mnoho sportů se kterými nesouhlasím.

Miami Vice
Miami Vice
Level 1 Level 1
5. 9. 2018 09:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@fido311290: Vůbec o hry na olympiádě nestojím, ale talentu je zapotřebí obrovská spousta. Svýho času jsem měl pletky s jednou holčinou, která se tomuhle věnovala a bylo to absolutně NUTS~~ Minimálně teda v těch bojovkách, ale předpokládám, že střílečky, závody a sporty taky nebudou žádnou vedlejší oddechovou aktivitou. E-Sport není pro Tvýho bejvalýho spolužáka, co tenkrát před léty vyhrál třídní turnaj v Tekkenu 3 spamováním Eddieho capoeira kopů. E-Sport vyžaduje OBROVSKOU dávku talentu, trpělivosti, zarputilosti, vytrvalosti a odhodlání. Nejdřív si dej rande s nějakou slečnou, která se pravidelně umisťuje na bedně a pak teprve můžeš povídat o tom, jak E-Sport nevyžaduje talent. Talentu potřebuješ oceán a i když je to jinej druh talentu, než třeba ten pro jízdu na lyžích, tak to i tak talent pořád je a to přímo neskutečnej~~

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
5. 9. 2018 07:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@SpeedyRedy: Takže to hlavní je, že se dělá něco "reálného"? Co kdyby byl nějaký VR esport, kde jde o fyzickou námahu, ale výsledek byl pořád virtuální. To by byl sport?

@Miami Vice: No, to by byla asi naše jediná naděje jak vyhrát olympijský turnaj v hokeji :D

@Smaug.: A já bych to do toho samozřejmě nezapočítal, jelikož je to jako tvrdit, že fotbal to nesplňuje, protože je závislý pouze na FIFě. Hra je soubor pravidel, které jsou ve virtuálním prostoru realizované pomocí kódu, vybavení jsou věci nutné ke hraní toho souboru pravidel. Závislost na Windowsu se dá vyřešit kompatibilitou s Linuxem.

salvator2.0@seznam.cz
salvator2.0@seznam.cz
Level 1 Level 1
4. 9. 2018 21:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@butka1998: V antice bylo součástí olympiády i přednášení básní, to by byl zajímavý návrat.

butka1998@seznam.cz
butka1998@seznam.cz
Level 1 Level 1
4. 9. 2018 20:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: Ehhh počkat element štěstí nesmí být zabudován do hry.... "crit v DOTA kde těsně zabiješ protivníka". To je v podstatě ruleta štěstí pokud nemáš 100% crit. Nehledě na to že většina her má nějaký ten systém RNG v té či oné podobě (od CS:GO po co já vim kromě emulátorů šachu a podobně cokoliv). Stejně jak říkám podobně jako šachy a další věci spíše zaměřené na strategii reackci a přemýšlení (a někdy koordinaci) nepatří na OH ale na vlastní soutěže.

Vrátit do antiky? Proč ne a nezachovat OH tak jak původně bylo? Pak by se nedalo diskutovat co a na základě čeho tam patří. A pro novější věci udělat samostatnou událost kde by se konali ty zbylé věci nebo více událostí kde by vždy bylo několik na podobných základech založených disciplín. Bylo by to přehlednější a bez těchhle dohadů...

kucera.mir
kucera.mir
Level 1 Level 1
4. 9. 2018 14:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hry mam rad hodne a k tomuhle rozhodnuti muzu napsat jen jediny, DIKY BOHU :)

hell.power@centrum.cz
hell.power@centrum.cz
Level 1 Level 1
4. 9. 2018 14:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tvl to je ta doba tak zvrhlá,že se musí cpát počítačový hry na OH?

stul.drabik@seznam.cz
stul.drabik@seznam.cz
Level 0 Level 0
4. 9. 2018 14:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Opravdu.Hraní her je fyzicky namáhání svalstva.Zadku,prstů a mozku.

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
4. 9. 2018 13:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@butka1998: Jakože třeba curling a střelba z malorážky jsou opravdu vrchol fyzické námahy :D

@giacobraza: Proč to tam nemá co dělat? Jaká jsou tvoje kritéria?

giacobraza@seznam.cz
giacobraza@seznam.cz
Level 1 Level 1
4. 9. 2018 13:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hraju hry, mam rad hry uz od 286tek. Ale zastavam nazor ze by to tam nemelo vubec byt.. Ja bych celkove vyhazel z olympiady veci jako parkur, jachting, kriket, golf a pod.. Nema to tam co delat.. zimni sporty jakby smet.. chapu kazdy sportovec chce olympijskou medaily ale uz se to tak nabaluje, ze je to na smich..

Smaug.
Smaug.
Level 1 Level 1
6. 9. 2018 05:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: Netransparentní znamená, že nevíš, zda jsou férová, zda tam nejsou exploity známé jen některým hráčům a zda to není příliš založené na náhodných událostech, které jsou zakázány ve vedlejším bodu.
Jinak promiň, ale softwarové vybavení je pořád vybavení. Prostě je to něco, bez čeho si tu hru nezahraješ. A nezávislost na výrobci si představuji tak, že od něj nebudeš muset nic kupovat ani využívat jeho infrastrukturu, což SC ani OW turnaje splňovat nemohou.

@JabJab21: Disciplína definuje soutěž. Nemůžeš kombinovat turnaj v boxu s turnajem v zápase ve volném stylu. Ano, můžeš uspořádat turnaj v MMA a pozvat tam boxery i zápasníky, ale tím definuješ novou disciplínu. Stejně tak není možné uspořádat turnaj, kde budeš míchat hráče Tekkena a Mortal Kombatu. Buď to budou dvě oddělené soutěže s dvěma vítězi nebo budou hrát nějakou třetí hru všichni dohromady.

Smaug.
Smaug.
Level 1 Level 1
5. 9. 2018 10:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: Fotbal není závislý na FIFA. Koupím míč od vietnamce, posekám louku za chatou, postavím branky a můžu s kamarády hrát a trénovat. Pravidla fotbalu nejsou nikým licencovaná, hrát může kdokoliv a zadarmo. Můžu si i založit klub nebo ligu nezávislou na FIFA se stejnými nebo modifikovanými pravidly. Druhou Overwatch ligu bez Blizzardu neuděláš.

Videohra je sice taky soubor pravidel, ale za jejich využívání se platí konkrétní firmě. Navíc většinou nejsou úplně transparentní ve smyslu open source (i kdyby byly, závislost zůstává). S OS máš pravdu, to se dá vyřešit použitím jen těch her, které jedou na více systémech.

@JabJab21: Pro konkrétní soutěž nemusí být problém používat vybavení od jednoho výrobce v rámci rovných podmínek pro účastníky. Spíš jde o to, aby celá disciplína napříč celým světem nebyla závislá na jednom výrobci.

catmeows
catmeows
Level 1 Level 1
5. 9. 2018 10:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Fido > spolubydlící na vejsce v tom jel a vážně měli tréninky, analyzovali videa zápasů a pak se samozřejmě účastnili soutěží, takže si nemyslím, že je to bez dřiny

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
5. 9. 2018 08:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@fido311290: Žádný talent ani dřina? To nemůžeš myslet vážně, ne? :D Jako beru, že to nepovažuješ za sport, ale vážně?

To si jako myslíš, že trénují 12 hodin denně jen tak pro nic za nic? Jako když je to tak lehké, tak proč každý hráč Doty není hvězdou e-sportu? Možná proto, že být na špičce vyžaduje talent a dřinu? Vždyť je to jako s každou dovedností, pokud chceš být nejlepší, tak musíš mít talent a makat.

Smaug.
Smaug.
Level 1 Level 1
5. 9. 2018 07:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@butka1998: Hmm, nevím, kolik jste toho kdy nastříleli, ale dát za den 200 ran s precizním mířením (tedy ne to jen tak nasypat do terče od boku), taky není fyzicky snadné. Ty opěrné pásy, co závodní střelci nosí, nejsou jen tak pro parádu. Případně stačí změnit ráži na něco jako .223 REM a střelec se docela zapotí.

@Mitsurugi: Hru (a operační systém) bych do toho samozřejmě započítal, bez toho si nezahraješ a musíš si to koupit. Pro mě je to asi největší problém při zapojování e-sportů do nějakých obecnějších sportovních akcí jako je olympiáda. Jako by to nebylo už tak moc prorostlé penězi.

Miami Vice
Miami Vice
Level 1 Level 1
4. 9. 2018 21:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"Přepište dějiny, Česká republika vyhrála zimní olympijské hry v ledním hokeji na PlayStation 5." Jsme mistři světa~~ Plecháček na Hrad~~

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
4. 9. 2018 20:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smaug.: No nevím, za vybavení bych spíš považoval počítač a periferie s kterými se ta hra hraje, samotnou hru ne. Navíc tahle definice se používá pro to, jestli se nějaká organizace může přidat pod tuhle a mám dojem, že International E-Sports Federation byla nějakou dobu dočasným členem.

@butka1998: Ale nějaká forma střelby je na olympiádě už od roku 1896, jestli tam nemá co dělat střelba, tak už bychom se mohli rovnou vrátit do antiky a mít tam jen atletiku :D

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
4. 9. 2018 17:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Masarkavtrenyrkach: Tak sport třeba definuje GAISF, zastřešující organizace všech sportovních federací. Má 5 kategorií sportu, fyzické (klasika), myšlenkové (šachy), motorové (autíčka), koordinační (kulečník) a zvířecí (jezdectví). E-sport by patřil k šachu samozřejmě.

Každý sport taky musí splňovat některá kritéria, musí tam být soupeření, element štěstí nemůže být zabudován přímo do hry (žadný poker), nesmí být výrazně zdraví škodlivý a riskantní, nesmí škodit žádné živé bytosti (žádný lov) a nesmí být závislý na vybavení od jediného dodavatele.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
4. 9. 2018 17:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Videohry nemají na Olympiádě co dělat, vůbec nevím, proč se tam s tím někdo sere, že by zase ty prachy? Že je většina těch populárních esportivých kompetitivních her založených na násilí a vraždění je taky jasný fakt. Beztak by tam ti uřvaní frackové alias esoprtovci udělali hráčům obecně jen ostudu.

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
4. 9. 2018 16:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@gulde: Z malorážky jsem kolikrát střílel, a třeba s badmintonem se to nedá srovnávat. Po střelbě jsem měl maximálně trochu namoženou ruku, po badmintonu jsem chcípal. Jinak zkus si zápas ve Starcraftu na profi úrovni, ruce tě budou bolet víc než po střílení, a to u toho ještě musíš pořádně přemýšlet. Fyzická náročnost podle mně není pořádný argument.

Merengues9
Merengues9
Level 1 Level 1
4. 9. 2018 15:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Spravne, videohry nejsou sport.

Amos
Amos
Level 1 Level 1
4. 9. 2018 15:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JabJab21: Však jo. Museli by ale udělat oddělenou vesnici.

Reklama
Reklama