Motorstorm Apocalypse Článek Motorstorm Apocalypse: E3 pohled

Motorstorm Apocalypse: E3 pohled

Ondřej Švára

Ondřej Švára

13. 6. 2010 22:29
Reklama

Tohle není postapokalyptické závodění. Tohle je přímo apokalypsa. Sedíte v bugině a jedete epicentrem velkého zemětřesení. V místě, kde se země doslova propadá na onen svět, dáváte ostrou pravou, abyste se vyhnuli padající kanceláři z šedesátého patra rupajícího mrakodrapu. Uvidím vůbec šachovnicový praporek? Vždyť tohle není závodění o vítěství ale o přežití. Tohle je… nový Motorstorm: Apocalypse!Jedna ze žhavých novinek, o které se zástupci Sony a autoři z Evolution Studios rozpovídali ještě těsně před samotným začátkem celosvětové herní výstavy E3.

Hratelná ukázka plnohodnotného třetího Motorstormu na novináře čeká v následujících dnech expa, nicméně při sesumírování základních faktů už je nyní jasné, že třetí Motorstorm pro PS3 odbočil z vytyčeného směru předchozími díly. Více než vulkanickému či arktickému závodění v rádoby otevřené krajině se teď podobá Split/Secondu či Bluru na steroidech. Může za to nové prostředí a nový formát hry, který vlastně už ale tak úplně čerstvý není. Ocitáte se ve zdevastovaném velkoměstě sužovaném opakovaným zemětřesením, což má za následek neustálé hroucení závodního prostředí a také častou změnu samotné trasy. Nepřipomíná vám to něco?

Místo ptáčka vyletí činžák

Pokud hrajete Split Second, dokážete si udělat hrubou představu, jak takový závod může vypadat. Jedete s houfem soupeřů kolo na kolo zdevastovanými městskými ulicemi a najednou se začne země otřásat. Mohutné chvění způsobí sesuv sutin přímo na trať a je nutné rychle reagovat a projet nově vzniklým koridorem. To samé se vám může stát při závodění po praskajícím mostě, před hořícím kamionem plachtícím ve vzduchu, nebo na střechách budov. Jedna z nich se začne poroučet k základům a vy budete muset sjet po ohlé stěně baráku až úplně dolů. Nová situace, nové řešení. To vše v několika málo vteřinách.

Podle autorů by jízda v novém Motorstormu neměla nudit díky své zničitelnostní variabilitě, ale popravdě si to zatím nedokážeme moc představit. Zatím spíše sázíme na stejnou skriptovací show jako u Zlomku vteřiny. Díky bullet timu si sice budete moci efektní situace užívat i ve zpomaleném čase, ale při vícenásobném projetí jedné trati si pravděpodobně začnete všímat, že zkáze budou podléhat pořád ty samé objekty ve stejný čas.

Se svištící kulkou v zádech

Na předčasné soudy je ještě brzy a Motorstorm naštěstí přichází i s jinými inovacemi. Ačkoliv je nejmenované město na západním pobřežíUSA (žádné San Francisko, jak se spekulovalo) jednou nohou v urbanistickém hrobě, překvapivě kypí životem. Autoři slibují několik hodin příběhové linky, ve které se utkají tři znepřátelené frakce. Metropoli si původně rozdělila žoldácká organizace a nějací anarchističtí blázni, jež skutečně nejsou potěšeni, že se v ulicích začala prohánět nová banda v silných autech. Očekávejte tedy jízdu kořeněnou prvky Modern Warfare. Bude se vám pravidelně stávat, že pod koly ucítíte detonace molotovových koktejlů a péro za kloboukem vám občas načechrá salva ze samopalů i raketa z vrtulníku. Protivníci by každopádně měli respektovat kariérní zákonistosti. Ze začátku, kdy ještě nebudete pokládáni za favority závodů, se starousedlíci budou pouštět hlavně do jezdců z čela žebříčku hodnocení. Je ovšem logické, že se mezi renomované ridery brzy dostanete i vy sami.

Osm až deset hodinek příběhové kampaně zní jako průměrně dlouhá zábava. Naštěstí má singleplayer pohodlně přejít do online módu, ve kterém si zajezdí až šestnáct hráčů (doplněno split-screenem pro čtyři na jedné konzoli). Zde ještě více využijete nového systém perků a možností tunignu. Do perků, nových vozů a dalších předmětů budete moci investovat poté, co za jízdy nasbíráte RPG body v závislosti na svém řidičském umění. Perků na způsob akční hry naleznete asi desítku, nicméně najednou budete moci využít pouze tři.

Pro hráče unavené z přednastaveného herního nášupu chystají vývojáři jako třešničku na apokaliptickém dortu editor vlastního herního módu. Unikátní nástroj nabídne možnosti jízdy v otevřeném prostředí, ve kterém si určíte nejen tvar tratě, ale také podmínky vítězství a třeba i nastavení skriptů a počasí.

3D not yet

Jediným možná trochu překvapivým rozhodnutím je, že zatím veškeré dění na obrazovce nebudete mít možnost sledovat kompletně ve 3D. Pro studio zatím tato problematika není aktuální. "Každý, kdo pracuje na PS3 platformě se o tuto technologii zajímá, ale u Apocalypse je to něco, o čem se zatím nechceme bavit. Zatím nic takového není v plánu, snad někdy později,“ konstatoval Paul Rustchynsky z Evolution Studios. Vzhledem k tomu, že ve 3D už bylo vypuštěno demo Pacific riftu, bylo by nepravděpodobné, že by novinka nakonec zůstala pozadu. Přijde patch?

Série Motorstorm má zatím u Sony pověst skoro-zlaté značky. Pouštní jednička se stala úspěšným launchovým titulem, vulkanický druhý díl si zasloužil respekt a po trochu méně výrazném arktickém spin-offu pro PS2 a PSP tu začátkem příštího roku budeme mít třetí plnohodnotné pokračování. Tentokrát z městského prostředí a s létajícím zdivem přes cestu. Motorstorm si sbalil kufry a ze zarostlého pralesa vyjede téměř jakoby z povinosti mezi rozpadající se mrakodrapy. Přbližně čtyřicítka závodů skrz roztrhané vodovodní potrubí, haldy sutě a zkroucené ocelové piloty slibuje intenzivní zážitky dopované žoldáckým chaosem v zádech.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama