Microsoft má plánovat včlenění reklamní sdělení do free-to-play her, hovoří se o billboardech
Podle zdrojů zahraničního webu Business Insider (přepsáno magazínem VGC), uvažuje Microsoft nad tím, že by aktivněji včlenil reklamní sdělení do free-to-play her. Změna se má podle všeho dotknout her pro Windows i Xbox. Mluví se také o tom, že si Microsoft dobře uvědomuje, jakou odezvu může u hráčů sklidit.
- Microsoft má prozkoumávat přidání reklam do free-to-play her
- Zdroje Business Insideru zmiňují použití reklamních ploch v závodních hrách
„Jeden ze zdrojů spekuloval, že Microsoft nemá aktuálně zájem ponechávat si podíl z příjmů z reklam, neboť má zájem poskytnout vývojářům free-to-play her více šancí k vydělávání peněz,“ uvádí Business Insider. Toto vstřícné gesto dále zdroje vysvětlují tím, že si je vedení Microsoftu dobře vědomo názoru hráčů na včlenění reklam, a tedy i potíží, do nichž by se mohl dostat. V zájmu zachování firemní pověsti je tak záhodno reklamu zavést pozvolna a co možná nejméně invazivně.
Podle dvou různých zdrojů Business Insideru má Microsoft momentálně plánovat uzavřený ekosystém, kam svou reklamu může vložit jen vybraná skupina značek, a to jen způsobem, jenž nenaruší herní zážitek. Jedním z návrhů, které mají být na stole, je např. použití digitálních billboardů v závodních hrách (šlo by tedy o tutéž situaci, kterou hráči hry Burnout Paradise zažili u prezidentské kampaně Baracka Obamy v roce 2008).
Co se týče integrace agresivnějších reklam, jako jsou např. skiny či videoreklamy, zdroje nebyly schopny potvrdit, zda k této události dojde. Vše se pravděpodobně odvíjí od toho, jak hráči přijmou, potažmo nepřijmou první vlnu změn.