Microsoft chce dělat hry, které stmelují
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Microsoft chce dělat hry, které stmelují

Microsoft chce dělat hry, které stmelují

David Plecháček

David Plecháček

9
Reklama

Ačkoliv to tak nevypadá, Microsoft má nějakou strategii, kterou se řídí. A světe div se, nespočívá jen v tom, že světu nabídne tu nejvýkonnější konzoli na světě. Týká se i her. V rozhovoru pro GamesIndustry o ní hovořila Shannon Loftisová, GM Microsoft Studios Publishing.

Společnost si klade za cíl představovat především hry, které mají spojovat: „Soustředíme se na tituly, které hráče spojí a které zformují nejrůznější komunity.“ Podíváme-li se na tituly, s nimiž Microsoft v dohledné době přijde, tak počínaje Sea of Thieves nebo Crackdownem 3 a konče State of Decay 2 a PlayerUnknown's Battlegrounds, všechny opravdu cílí především na hru ve více lidech.

Jenže multiplayer je jen jedna část spektra a existuje i spousta lidí, kteří si užijí tu druhou, singleplayerovou. Pro ně tedy Microsoft nic nechystá? Shannon Loftisová k tomu říká, že to tak není. Údajně se totiž slova sociální a singleplayer nevylučují „Nene. Ráda na YouTube například hledám reakce lidí, kteří sledují trailer Ori and the Will of the Wisps. Baví mě sledovat jejich reakce a vidět je například plakat štěstím. Těmito hrami se sociálním potenciálem myslím i ty, které mají schopnost vyvolat u hráčů potřebu sdílet mezi sebou reakce na příběh nebo pocity z nějakého momentu. Takové hry tu budou vždycky, hry jako Ori nebo jako Zelda. Zelda je například neuvěřitelně společenská hra, ačkoliv ji hraje každý sám.“

Takové hry do tohoto balíčku musíme podle Microsoftu přičíst také. Hry, jejichž screeny se rozhodnete s lidmi sdílet, sdílet vlastní komentáře a spojovat se kvůli nim do skupin. „To jsou ty hry, ke kterým se lidé opakovaně vrací. A vrací se i pro ten sociální zážitek stejně jako pro gameplay. V tuhle chvíli je ve světě spousta věcí, které společnost rozdělují, a jsem ráda, že jsem součástí průmyslu, který dělá pravý opak,“ řekla závěrem.

Jenže kromě Oriho podobných her Microsoft příliš nemá. A tak se začalo spekulovat, zda náhodou jedním z neoznámených titulů nemůže být nějaká taková. Doufali jsme, že budeme moudřejší po Gamescomu, ale vypadá to, že budeme muset počkat déle. Microsoft bude s odhalování raději opatrnější, protože se nedávno opět k jedné své hře vyjádřil ve smyslu, že ji představil příliš brzy. Tentokrát to byl Crackdown 3.


Reklama
Reklama
Reklama
Reklama