Manhunt 2 je (prý) umění – vydání odloženo
V návaznosti na rozhodnutí britské komise BBFC neudělit Manhunt 2 žádné hodnocení, rozhodnutí ESRB udělit Manhunt 2 hodnocení AO (pouze pro dospělé) a ujištění Nintenda a Sony, že Manhunt 2 v takové podobě na svých konzolích nechtějí, se společnost Take 2 rozhodla odložit vydání Manhunt 2 dočasně na neurčito.
Oficiální stanovisko Take 2 praví: „Take-Two Interactive Software dočasně pozastavila plán vydat Manhunt 2 na platformách Wii a PlayStation, aby mohla, na základě rozhodnutí British Board of Film Classification and Entertainment Software Rating Board, přehodnotit další možnosti. Za touto neobyčejnou hrou však pevně stojíme. Uznáváme svobodu kreativního projevu, ale i nutnost odpovědného marketingu. Obojí je základem našeho byznysu, který spočívá v tvorbě kvalitní zábavy“.
Když si prohlášení Take 2 přeložíme, tak nám z toho vyjde, že na programu dne teď bude přepracování hry kvůli získání lepšího hodnocení u ESRB a získání alespoň nějakého hodnocení u BBFC. Možnost, že by nakonec padlo rozhodnutí se na Manhunt 2 vykašlat, si dovolujeme na 99 procent vyloučit.
Take 2 totiž za hrou stojí a nechce před pohledy celého herního průmyslu i veřejnosti ztratit svoji tvář a důstojnost, což potvrzuje i prohlášení předsedy správní řady Strausse Zelnicka pro BBC News: „Tvůrci z Rockstaru stvořili hru, která zapadá přímo do hororového žánru, jak to bylo od začátku plánováno. Manhunt 2 přináší unikátní, v rámci interaktivní zábavy doposud neviděnou filmovou kvalitu, a je to také kus kvalitního umění.“
Do jaké míry je Manhunt 2 umění, to už si musí nakrásně rozmyslet každý z vás. Má to však co dočinění hlavně s tím, jestli hry obecně považujete za umění, nebo je to pro vás jen jeden z mnoha druhů zábavy, byť interaktivní. Ať už totiž tvůrci z Rockstaru, respektive lidé z vedení Take 2 říkají cokoli, tak se Manhunt 2 ve své podstatě od jiných akčních a survival hororových her nijak neliší.