Larian upozorňuje na technické zpracování u starších Divinity her
Tvůrci otevřeně přiznávají, že starší Divinity hry už dnes působí technicky i designově zastarale a jsou spíš zdrojem lore než plnohodnotnou přípravou na nový díl.
- Starší Divinity hry jsou podle tvůrců dnes zastaralé
- Slouží hlavně jako historický kontext světa
- Nový díl nebude jejich znalost vyžadovat
Zakladatel studia Larian Studios Swen Vincke otevřeně přiznal, že starší hry série Divinity už dnes nejsou ideální vstupní branou pro nové hráče. Podle něj fungují především jako doplnění historie světa, nikoli jako nutná příprava na chystaný nový díl.
Vincke uvedl, že tituly jako Divinity: Original Sin a jeho pokračování stále obsahují důležité odkazy a kontext, ale jejich design i technické zpracování odpovídají době vzniku. Ještě starší díly série pak označil za vysloveně zastaralé a vhodné spíš pro hráče, kteří chtějí detailně poznat vývoj světa Rivellon.
Po oznámení nového Divinity se hráči vracejí k Original Sin 1 a 2
Oznámení nové hry ze světa Divinity přivedlo hráče Baldur’s Gate 3 zpět ke starším RPG titulům studia Larian.
Podle Larianu proto nový Divinity nebude vyžadovat znalost minulých her. Ty mají zůstat dobrovolným „historickým čtením“ pro fanoušky lore. Moderním měřítkem kvality a hratelnosti je pro studio dnes především Baldur’s Gate 3, od kterého se má nový projekt odrazit.
Nový Divinity má být navržen tak, aby fungoval samostatně a nebyl zatížen nutností vracet se k dnes už překonaným systémům starších dílů.