Lair Článek Lair

Lair

lukbas

lukbas

25. 9. 2006 22:53
Reklama

Studio Factor 5 znají spíše fandové Star Wars. Většina z nich před dávnými lety hrála Rogue Squadron, akční to jízdu původní trilogií. Nicméně již jen malé procento se odhodlalo zainvestovat do Nintendo Gamecube, pro nějž výhradně následovaly další dvě pokračování - Rogue Leader a Rebel Strike. Tyhle tituly prostě musel závidět každý, kdo alespoň jednou chtěl okusit život Hana Sola, Luka Skywalkera nebo princezny Leiy (proti gustu žádný dišputát). S novou generací konzolí konečně Factor 5 přeletěl pod křídla Sony, ale pokud doufáte, že se jakožto fandové PlayStation 3 dočkáte pořádného světelného nářezu, budete zklamání. Tedy alespoň na první pohled. Dalším titulem do jejich portfolia je totiž fantasy akce Lair, takže světelné meče nahradí kovové obouručáky a kráčející tanky Impéria AT-AT draci.

Není doupě jako doupě

Mohlo by se zdát, že Lair má poměrně blízko ke kdysi vydanému Drakanovi. Nicméně rozdílů mezi nimi bude mnohem více, než jen nepřítomnost spoře oděné sexuální bohyně jakožto hlavní hrdinky. Lair totiž staví na jiných přednostech, než je magický push-up efekt. Stanete se dračím jezdcem, který je bojovníkem v obrovské válce mezi dvěma civilizacemi, kde jsou draci ultimátní zbraní a umění jejich vojenského využití je rovno několika tunám zlata, dvěma či třem královstvím a alespoň pěti princeznám k tomu. Jen si představte, co by v dobrých rukou dokázala udělat tahle přerostlá bestie s tlamou plnou řezáků, obrovskými drápy a napalmovými chrchely, s naší profesionální armádou.

Epický boj především

V tomto případě nepůjde o klasickou akci, rozdělenou na části létací a chodící. Vždy budeme ovládat krotitele draků, který svého okřídleného oře řídí. Boj je zde to hlavní a je opravdu rozmanitý. Všude kolem vás jsou střety obrovských armád. V hořících městech se řezají stovky a tisíce vojáků, po nebi létají desítky draků a ve velmi otevřeném prostředí bude jen na vás, jak si s danou situací poradíte. Pokud chcete pomoci pozemním jednotkám, není nic jednoduššího než vletět do týlu nepřítele a postupně jeho útoky rozmetat po vzoru Pána prstenů.

Pokud to nezabere, stačí přistát a nepřátele grilovat mohutnými plameny nebo je žrát jednoho za druhým. Další kapitolou jsou souboje ve vzduchu, kdy se musíte vyhýbat všudypřítomným salvám fireballů. Buď můžete oponenty spálit svým ohnivým dechem nebo k nim přiletět a vyzkoušet si dračí wrestling. Všechno je dovoleno. Budete moci kousat, sekat drápy nebo bojovat jako muž proti muži. Jakožto jezdec totiž máte v základní výbavě i meč a dvojici háků na řetězu, díky kterým můžete přeskakovat z draka na draka a překvapivým tak útokem zničit jejich pána. V hratelných ukázkách na Tokyo Game Show se nám ukázalo opravdu přehršel různých komb a tak jistě nebude o zábavu nouze.

Podobný, ale přeci tak jiný

Po grafické stránce je hra velmi podobná Warhawku, také pro PlayStation 3. Budete létat nad obrovskými lokacemi plnými hor, skalisek, válkou sužovaných měst, ale i hladinou oceánu. Všude kolem budou poletovat nepřátelé a vy budete mít co dělat, abyste během okamžiku neměli mezi nohama jen přerostlé grilované kuře. Grafika se zdá být na velmi vysoké úrovni, počty modelů a jejich detailnost jsou doopravdy hodny známky next-gen a hra disponuje i slušným počtem vizuálních efektů, díky čemuž má správně filmový nádech. Z prvních dojmů jen trochu zaostávají mohutné sloupce dýmu, které nevypadají zrovna realisticky.

Draci zde hrají jednoznačně prim a autoři si na nich dali také velmi záležet. Chtěli udělat nádherná, majestátná, ale přesto uvěřitelná stvoření, takže týmy grafiků při jejich navrhování vycházeli z informací o dinosaurech nebo ještěrkách. Proto se nedivte, že nemusejí vypadat přesně podle představ spisovatelů fantastické literatury. S Warhawkem má Lair i další věc společnou. Taktéž disponuje podporou pro gyroskopické ovládání od Sony (potažmo Nintenda), takže samotnou manipulaci s vaším mazlíčkem budete schopni zvládnout jednou rukou, nebo s trochou tréninku i levou zadní.

Aspoň něco

Konečně jsme se tedy dozvěděli o tomto projektu něco nového, bohužel je to pořád dost málo na to, abychom měli o jeho konečné podobě jasnější obrázek. První dojmy jsou samozřejmě nadšené, protože Lair nabídne pocit z boje, jaký tu ještě nebyl. Je však otázkou jak dopadne zbytek. Jestli si autoři poradí s kvalitní dějovou zápletkou a s problémem vlastním většině her, stereotypem a opakováním stále těch samých soubojů a úkolů. Dostupné ukázky nám zatím poodhalili jen z části tuto roušku tajemství. Každopádně Factor 5 je parta zručných vývojářů, kteří si jistě dokáží poradit a do data vydání, stanoveného na začátek roku 2007, se dá udělat ještě mnoho práce.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama