Konami má na 50. výročí v plánu lehce obměnit svůj název
Japonský vydavatel a vývojář her Konami se od letošního roku patrně začne honosit novou jmenovkou. Firma zodpovědná za Metal Gear, Castlevania nebo Silent Hill se podle návrhu představenstva má přejmenovat z Konami Holdings Corporation na Konami Group Corporation. Schválení podléhá souhlasu investorů.
- Konami Holdings Corporation se po červnu možná přejmenuje na Konami Group Corporation
- Návrh podléhá hlasování investorů; firma chce pokračovat v dalším růstu
Odsouhlasení navrhovaného názvu bude na shromáždění investorů projednáváno letos v červnu. Pakliže zde návrh najde dostatek podporovatelů, je očekáváno, že v plnou platnost vejde 1. července. Podle představenstva je rozhodnutí řízeno tím, že letošní rok značí 50 let od roku 1973, kdy byla firma registrována pod názvem Konami Industry Co. (samotné Konami byla oficiálně založeno ještě o čtyři roky dříve, v roce 1969).
„Od svého založení rozšířila společnost [Konami[ své podnikání coby průkopník v japonském zábavním průmyslu a v současnosti působí ve čtyřech obchodních oblastech: digitální zábava, zábava, videohry & herní systémy a sporty.
U příležitosti 50. výročí od založení společnosti [Konami Industry Co.] změníme obchodní jméno tak, abychom spolu s našimi sdruženými společnostmi i nadále čelili novým výzvám a usilovali o další růst jako trvale profitabilní a udržitelná společnost,“ osvětluje důvod ke změně názvu představenstvo Konami.
Je-li řeč o obchodních aktivitách, které Konami zmiňuje, firma se mimo tradičních videoher po dlouhá léta (de facto primárně) orientuje na provoz herních (pačinko) automatů a fitness center. Co se pak týká videoher, již v lednu uskutečnila firma napojení NFT na značku Castlevania, přičemž další podobné pokusy mají podle všeho následovat.
Ve věci her je též dále záhodno uvést, že zástupci magazínu VGC během loňska vícekrát podali zprávu, že Konami údajně plánuje nabídnout remake her ze sérií Metal Gear, Castlevania i Silent Hill. V případě Silent Hillu byla během letošního března prodloužena i ochranná známka, tentokrát se zmínkou virtuální reality.