Just Cause 2 Článek Just Cause 2

Just Cause 2

Zdeněk Princ

Zdeněk Princ

29. 4. 2009 22:51 17
Reklama

První díl hry Just Cause je typickým příkladem toho, jak rychle a na co přesně hráči zapomínají. Jistě, šlo o veskrze povedenou akci se spoustou dech beroucích momentů, jen málokdo si ale vzpomene, jak nevyvážená byla umělá inteligence a kolik bugů se v některých částech hry dokázalo nalepit na sebe. Každopádně nevadí, pokračování je tím nejlepším místem pro nápravu a vývojáři z Avalanche Studios se dušují, že Just Cause 2, kterého bychom se měli dočkat ještě koncem letošního roku, bude po všech směrech vybroušenější záležitostí.

Bojovat se bude, a lépe!

Příběh hry začne několik let po událostech z prvního dílu. Hlavní hrdina Rico Rodriguez žije poklidným životem v Jižní Americe, stará se maximálně o kvalitu doutníků/pitiva/žen a zřejmě by tomu tak bylo až do jeho smrti. Tenhle ráj ale znenadání přetne telefonát Ricovy bývalé parťačky, která našeho hrdinu přemluví k tomu, aby se s ní vydal po stopě vrahů jejího přítele. No, a protože jde na to Just Cause vždycky doslova po hlavě, zastávku si uděláte nedaleko Filipín, na ostrově Palau. Od tohoto momentu by se měla postupně rozvinout akční linka, která by měla padnout jak nováčkům, tak i veteránům. Ti se mohou těšit na odbočky k prvnímu dílu, případně různé narážky v podobě lokací, situací, ale samozřejmě i jmen a postav. Nicméně všechno bude o frenetickém boji, kterého si ve druhém díle užijeme dost a dost.

Zbraně kam se podíváš

V soubojích už nebudou z vašich nepřátel jen tupé pobíhající kanóny, vývojáři slibují komplexní soubojový systém, počítající s několika variantami vedení útoku či obrany, případně snahu o rychlou reakci na vaše počínání. Zajímavostí je rovněž skutečnost, že vaši nepřátelé budou schopni mezi sebou komunikovat i na větší vzdálenost, takže již nebude platit to, že když někde někoho s trochou hluku sprovodíte ze světa, nikdo si toho nevšimne a za pár metrů na vás budou čekat nepřipravené hlídky. Už se začátkem boje dostanou všichni v okolí echo, a pokud nebudou posily přímo vyslány k vaší pozici, zcela určitě na ně narazíte o několik chvil později. Snad z tohoto důvodu a dost možná i z chuti vyrobit z Just Cause ještě akčnější záležitost, dostane Rico do vínku mnohem více zbraní a bojových možností. Počítáme mezi ně jak jednotlivé kousky – například laserem ovládané rakety, jednoruční granátomet, mini-guny nebo výbušniny s možností odpálení na dálku – tak rozšířenou možnost upgradu s více než 2000 částmi hodnými vylepšení.

Divoké scény jako z Holywoodu

K tomu všemu ještě musíme přičíst Ricovu schopnost předvádět na monitoru opravdové psí kusy, spojené jak s vystřelovacím hákem, tak i s parašutistickým umem. V prvním případě se z Just Cause 2 podle posledních informací stane takřka Bionic Commando – i Rico bude moci takřka kdykoliv vystřelit lanko směrem k nějakému objektu a buďto se za něj přitáhnout a zhoupnout přes překážku nebo si naopak objekt přitáhnout k sobě či jím mrštit proti nepříteli. Těžko říci, jak bude tento prvek doopravdy funkční, řeči o způsobu boje ve stylu Spider-mana však zní vcelku přesvědčivě. Druhá zmíněná věc, tedy volný pád a používání padáku, by se měla dočkat znatelných úprav a tam, kde si i Lukáš Codr myslel, že již nemůže být ztvárnění reálnější, chystají se směrem k ještě adrenalinovějšímu zážitku rozsáhlé úpravy. Nepřímo se s tím pak pojí ještě sliby kolem šílených automobilových kousků, kdy se budete moci postavit na střechu rozjetého vozidla, různě se naklánět z okének a všeobecně využít v automobilových honičkách svoji kreativitu. Odměnou vám bude jak možnost upgradu aut, podobně jako u zbraní, tak také plnohodnotný systém poškození.

Nuda? Tak té se nedočkáme

Z dosud odhalených věcí ještě musíme zmínit celkovou strukturu úrovní, v nichž by už mělo být mnohem méně hluchých míst, než tomu bylo v prvním díle. Postarají se o to propracovanější sub mise a systém založený na vytváření chaosu po celém ostrově. Na něm bude operovat mnoho organizací a podle toho, ke které se přidáte, bude vzrůstat celkový neklid a situace se stane méně stabilní. Na druhou stranu, Rico se nemusí přidávat vůbec k nikomu, k dispozici mu bude kolem tisíce malých činností, jimiž se chaos bude moci vytvářet stejně efektivně. Jen pro pořádek můžeme uvést konkrétní příklady jako ukradení vojenské dodávky, zabití vysokého pohlavára nebo zničení nějaké strategické budovy. Všechny tyto činnosti pak budou mít společnou jednu vlastnost – perfektní vizuální ztvárnění, které by nám podle ambiciózních vzkazů grafiků z Avalanche mělo brát dech. Zatím se o tom můžeme přesvědčit pouze z obrázků, i ty ale slibují vysokou míru detailů, barevnosti a celkově filmového zážitku. Tak, jak jsme byli zvyklí z prvního dílu, a samozřejmě mnohem lépe.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama