Jak přilákat lidi k mobilním hrám? Tvůrci používají nahotu, neštítí se ani znásilnění
Mobilní hry jsou extrémně výdělečným segmentem celosvětového trhu s videohrami. Ukazuje se ale, že za velkou oblibou stojí i zavádějící reklama zobrazující nahotu a sexuální témata.
- Britská Rada pro reklamu přišla na to, že reklam na mobilní hry se sexuální tematikou přibývá
- Některé zobrazují pouze nahotu, jiné dokonce implikují nekonsensuální pohlavní styk
- Proti nevhodným a zavádějícím reklamám chce bojovat i Google
Britský regulační úřad přispěchal se zjištěním, že přibývá reklamy na mobilní hry, která zcela okatě zobrazuje nahotu, pohlavní styk a v některých případech dokonce i znásilnění. Informoval o tom server Financial Times.
“Jde o velký problém. Veškeré stížnosti v této oblasti bereme velmi vážně, protože podle aktuálních zjištění víme, že situace je opravdu závažná,” uvádí k problémové reklamě na mobilní hry James Craig, vedoucí pro regulační politiku Rady pro reklamu (ASA) ve Velké Británii.
A ukázek nevhodné či znepokojující reklamy je dostatek. Kupříkladu nedávno Rada zablokovala reklamu na hru Infinity 8 Ball, která se zobrazovala během hraní známého mobilního titulu Angry Birds 2. Reklama zobrazovala ženu jak hraje biliár, oděná jen v džínové košili s odhalenými ňadry.
Podobná reklama bohužel není výjimkou. K tomu přibývá interaktivních reklam, které lákají uživatele ať “naplácají” nebo svléknou bezbrannou postavu ženského pohlaví. Rada pro reklamu má za to, že jde o zobrazení nekonsensuálního pohlavního styku, neřkuli rovnou znásilnění.
Podle informací Financial Times by měl Google v září tohoto roku zavést nové nařízení týkající se frekvence a délky zobrazení reklam. Velká konkurence – společnost Apple – již podobné nařízení zavedla a navíc došlo k omezení sledování uživatelů pomocí personalizovaných reklam.