Jak přilákat lidi k mobilním hrám? Tvůrci používají nahotu, neštítí se ani znásilnění
Mobilní hry jsou extrémně výdělečným segmentem celosvětového trhu s videohrami. Ukazuje se ale, že za velkou oblibou stojí i zavádějící reklama zobrazující nahotu a sexuální témata.
- Britská Rada pro reklamu přišla na to, že reklam na mobilní hry se sexuální tematikou přibývá
- Některé zobrazují pouze nahotu, jiné dokonce implikují nekonsensuální pohlavní styk
- Proti nevhodným a zavádějícím reklamám chce bojovat i Google
Britský regulační úřad přispěchal se zjištěním, že přibývá reklamy na mobilní hry, která zcela okatě zobrazuje nahotu, pohlavní styk a v některých případech dokonce i znásilnění. Informoval o tom server Financial Times.
“Jde o velký problém. Veškeré stížnosti v této oblasti bereme velmi vážně, protože podle aktuálních zjištění víme, že situace je opravdu závažná,” uvádí k problémové reklamě na mobilní hry James Craig, vedoucí pro regulační politiku Rady pro reklamu (ASA) ve Velké Británii.
A ukázek nevhodné či znepokojující reklamy je dostatek. Kupříkladu nedávno Rada zablokovala reklamu na hru Infinity 8 Ball, která se zobrazovala během hraní známého mobilního titulu Angry Birds 2. Reklama zobrazovala ženu jak hraje biliár, oděná jen v džínové košili s odhalenými ňadry.
Šípy, (ne)logika a twerk: tohle jsou hry, jejichž reklamy vidíme úplně všude
Pokud sledujete videa, hrajete hru zdarma nebo si jen tak procházíte sociální sítě, stávají se reklamy pevnou součástí vašeho zážitku. Mohou být jednoduché, odkliknutelné po pár sekundách, ale taky dlouhé, kde se musíte koukat na půlminutový trailer nebo vás tvůrci dokonce nutí odehrát level v nabízené hře. Je vidět, že někteří vydavatelé pouštějí spoustu peněz do marketingu, a proto se u těchto her stává, že je vidíme téměř při každé příležitosti.
Podobná reklama bohužel není výjimkou. K tomu přibývá interaktivních reklam, které lákají uživatele ať “naplácají” nebo svléknou bezbrannou postavu ženského pohlaví. Rada pro reklamu má za to, že jde o zobrazení nekonsensuálního pohlavního styku, neřkuli rovnou znásilnění.
Podle informací Financial Times by měl Google v září tohoto roku zavést nové nařízení týkající se frekvence a délky zobrazení reklam. Velká konkurence – společnost Apple – již podobné nařízení zavedla a navíc došlo k omezení sledování uživatelů pomocí personalizovaných reklam.