
Jak je to tedy se sérií Halo? Jason Schreier tvrdí, že skutečne přejde na Unreal a studio 343 se od základů mění
V souvislosti se sérií Halo a studiem 343 Industries se v poslední době objevila spousta velmi protichůdných informací. Insideři opakovaně tvrdili, že je studio ve vážných problémech, že se o sérii budou starat jiné firmy, že značka přechází na Unreal Engine a tak dále. Samotný Xbox zase většinu informací popíral. Nyní Jason Schreier z Bloombergu podpořil variantu, že dochází k velkým změnám.
- Podle Jasona Schreiera přechází 343 Industries na Unreal Engine
- Vývoj Halo by měl začínat od základů, pracuje se na dalších hrách včetně Project Tatanka
- Příběhová rozšíření Infinite zřejmě nikdy nevyjdou
Faktem je, že Microsoft přistoupil k výraznému zeštíhlení některých svých divizí, a pod hlavičkou Xboxu se to dotklo právě 343 Industries, které přišly o spoustu zaměstnanců. Podle Schreiera z firmy odešlo až 95 lidí, včetně veteránů a významných tvůrčích myslí. To je pro vývoj poměrně zásadní rána.
343 Industries dle nových informací skutečně zůstávají u kormidla série, ale budoucnost vývoje je velmi problematická. Během vlny odchodů z loňského roku (kdy studio opustila třeba šéfová Bonnie Ross) mělo být po dlouhých diskuzích rozhodnuto, že se vývoj skutečně přesouvá na Unreal Engine, i když ještě nedávno Xbox ujišťoval, že se dále počítá s in-house řešením Slipspace. Ten ale údajně stojí na základech položených dokonce ještě v 90. letech, a práce s ním je pro vývojáře zásadní překážkou.
Zásadním prvním krokem má být projekt Tatanka. Původně battle-royale střílečka se postupně změnila v plnohodnotný titul, na kterém spolupracuje dlouholetý partner 343 v podobě studia Certain Affinity. Právě o Tatance se v minulosti mluvilo i ve spojitosti s Unreal Enginem. Dosud ale žádná konkrétní informace nepadla.
Smutnou zprávou je, že podle Schreiera skutečně nevzniká žádné singleplayerové rozšíření Halo Infinite. Jeho značně neuzavřená zápletka s cliffhangerem na konci tak zřejmě zůstane nedořešená. Pokud se jí neujme alespoň nějaký knižní doprovod. Vývoj multiplayeru Infinite má však pokračovat.