Jagged Alliance 3 nabídne propracovanou kooperaci i podporu modů. Těšit se můžeme třeba na nové hlášky žoldáků
i Zdroj: Haemimont Games / THQ Nordic
Jagged Alliance 3 Novinka Jagged Alliance 3 nabídne propracovanou kooperaci i podporu modů. Těšit se můžeme třeba na nové hlášky žoldáků

Jagged Alliance 3 nabídne propracovanou kooperaci i podporu modů. Těšit se můžeme třeba na nové hlášky žoldáků

Patrik Jelínek

Patrik Jelínek

9. 7. 2023 10:25

Studio Haemimont Games nadále pokračuje v představování Jagged Alliance 3, jež k nám po dlouhém čekání dorazí už příští týden – 14. července. Vývojáři, kteří už nedávno popsali další ze zástupců žoldáků, tentokrát odhalili další technické parametry. V rámci nového deníčku na svém webu uvedli, že třetí díl bude stejně jako dvojka nabízet podporu modů nebo také kooperaci dvou hráčů.

Reklama

  • Jagged Alliance 3 nabídne kooperaci pro dva hráče i podporu modů
  • Podpora modifikací dorazí v bezplatném updatu po vydání hry
  • Kooperace bude dostupná ihned a umožní přenést uložené pozice i do hry jednoho hráče

Vývojáři píší, že se při navrhování režimu nejvíce snažili o to, aby byla celá hra ve dvou co možná nejplynulejší. Hostitel tak může např. libovolně ukládat a načítat všechny uložené pozice, jak si zrovna zamane, tedy přibližně stejně jako kdyby hrál v singlu.

Výsledek je takový, že uložené pozice z co-opu lze skutečně používat i v singlu (ačkoli opačně to zatím potvrzeno nebylo). Hostitel tak může například plynule navázat tam, kde skončil v co-opu s parťákem; a podobně, i jeho parťák může takto načíst pozice z co-opu (automatické i ruční) a začít zase tam, kde dříve skončil s hostitelem.

Ve smyslu hry je co-op rovněž o něco živější a složitější, poněvadž jsou tu i jistá omezení, která singl nemá. Aby si byli hráči například dobře vědomi, co se děje a také kde se to děje, museli tvůrci přidat pár kompromisů, jako například omezený pohyb hráčů nebo počet jednotek. Hráči tak například budou v rámci společného hraní vždy sdílet stejný fond žoldáků a vzhledem k možné plynulosti hry budou také zůstávat i ve stejném sektoru, kde je jeden z nich.

Jak uvádí autoři, toto omezení plyne zejména z toho, jak ve hře plyne čas. Autoři to vše přibližují na tom, že jeden z hráčů může být kupříkladu zapojen do lítého boje v jednom sektoru, zatímco druhý právě dobojoval v jiném, a bylo by opravdu únavné, aby tento hráč strávil desítky minut sledováním ničeho. I s ohledem na to dávalo tedy smysl, aby se hráči vždy nacházeli pouze ve stejném sektoru, kdy jiné, více vývojářské důvody byla i technická omezení.

Když už říkáme omezení, další změněný prvek je také ovládání jednotek. Aby byla hra i ve dvou totiž stále výborně hratelná, jen hostitel může předělit nebo odebrat kontrolu nad všemi žoldáky, přičemž v boji velí hráči jen těm žoldákům, kteří jim patří. Během boje mají taktéž oba vždy společný tah, což znamená, že aby tah i ukončili, musí jej potvrdit společně. Tato možnost bude ve hře řešena jednoduše tak, že oba hráči stisknou souběžně tlačítko “Připraven”, jež bude pokynem pro dokončení všech jejich tahů.

Z dalších změn je tu pak už pouze poslední v podobě konverzace. Dialogy bude pro režim dvou hráčů totiž vždy řídit jen ten z nich, který rozhovor s NPC zahájil, ačkoli druhý může vše sledovat a navrhovat, co první hráč může i nemusí vybrat.

Jagged Alliance 3 nabídne propracovanou kooperaci i podporu modů. Těšit se můžeme třeba na nové hlášky žoldáků
i Zdroj: Haemimont Games

Pokud jde závěrem o modifikace, i ty ve hře budou, ale až později. Z textu autorů vyplývá, že titul dostane podporu modů až po svém vydání, kdy moddeři získají updatem přístup k nástrojům, které autoři používají k tvorbě herního obsahu. 

Zmínka je tak třeba o nových žoldácích, zbraních, úkolech nebo také předmětech, kdy nechybí třeba ani volba hlášek nebo podpora jazyků, které základní hra nemá. Jak autoři píší, moddeři budou mít opravdu vše a je z čeho vybírat. Budou moci např. využívat nástroje z oficiálního editoru vzhledu k vytváření nových žoldáků a NPC anebo exportovat modely z databáze Blenderu, stejně jako animace, které zde najdou. 

„Pro vytvoření plně propracovaného žoldáka budou chtít moddeři nahrát své 2D portréty (velké a malé) a vytvořit hlasové odpovědi pro své žoldáky."

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama