Internet vzpomíná na systém Nemesis z Shadow of Mordor. Zapomenutý ale není, bude ho používat Wonder Woman
i Zdroj: Monolith Productions
Novinka Internet vzpomíná na systém Nemesis z Shadow of Mordor. Zapomenutý ale není, bude ho používat Wonder Woman

Internet vzpomíná na systém Nemesis z Shadow of Mordor. Zapomenutý ale není, bude ho používat Wonder Woman

Tadeáš Pepř

Tadeáš Pepř

27. 2. 2023 13:42

Komunita na sociálních sítích si zřejmě náhodou vzpomněla na existenci zajímavého herního mechanismu, respektive komplexnějšího systému. Tituly ze série Middle-earth: Shadow of od studia Monolith totiž využívaly velmi atraktivní technologii Nemesis, kterou si autoři dokonce nechali patentovat. Později se na ni zdánlivě zanevřelo, to ale tak úplně není pravda.

Reklama

  • Uživatelé na sociálních sítích vzpomínají na systém Nemesis z Middle-Earth: Shadow of Mordor
  • Ten ale úplně zapomenutý není, využije ho Wonder Woman

Nemesis představoval přelomovou novinku a jeden z hlavních prodejních taháků third-person akčního RPG Middle-earth: Shadow of Mordor z roku 2014. Můžeme připomenout, že díky systému existovala v dynamickém herním světě celá hierarchie silnějších protivníků, kteří měli unikátní jména, vzhled, vlastnosti, vybavení i roli v příběhu.

 Hráč tak mohl nepřátele postupně likvidovat a měnit tak složení Sauronovy armády. Naopak pokud nějaký ork hlavního hrdinu setnul, dočkal se povýšení a s tím související větší moci, lepšího vybavení a důležitější role v systému. Toho pak hráč využíval například pro nasazení vlastního špeha přímo do řad nejbližších pobočníků. Jak už to tak bývá, systém nakonec nebyl tak revoluční, jak zněl na papíře, titul ale měl (i z mnoha jiných důvodů) úspěch a Nemesis se objevil i v jeho pokračování s podtitulem Shadow of War. 

Zajímavostí je, že nicméně úplně chyběl ve verzi pro tehdy dosluhující konzolovou generaci Xboxu 360 a PlayStation 3.

Klíčové je, že bylo vydavatelství Warner Bros. na svůj vynález natolik hrdé, že si jej nechalo patentovat. Do budoucna se tedy podobně propracovaný systém nemohl a ani neobjevil v žádné další vysokorozpočtové hře. Zmínit můžeme jen nedávnou fanouškovskou modifikaci pro The Elder Scrolls: Skyrim. Toto omezení nyní uživatelé na sociálních sítích kritizují s tím, že téměř geniální nápad takto v podstatě ihned zanikl. Faktem ale je, že to není pravda.

Studio Monolith pracuje na hře s Wonder Woman. Autoři chtějí využít systém Nemesis známý z Shadow of Mordor
i Zdroj: Hrej.cz

Studio Monolith pracuje na hře s Wonder Woman. Autoři chtějí využít systém Nemesis známý z Shadow of Mordor

Superhrdinové jsou zkrátka v kurzu, na tom se v dohledné době patrně nic nezmění. Svědčí o tom i nově oznámená hra z…

10. 12. 2021 08:41

Studio Monolith totiž v současnosti pracuje na herní adaptaci dobrodružství Wonder Woman, které rozšíří nabídku herního zpracování komiksů od DC. Tvůrci oficiálně potvrdili, že bude hra na Nemesis systému postavena. I neohrožená hrdinka tedy bude čelit organické hierarchii nepřátel a využívat jejich slabiny.

Wonder Woman zatím nemá ani přibližné datum vydání.

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama