inFamous 2 Článek InFamous 2

InFamous 2

sleepless.

sleepless.

20. 6. 2010 22:20 5
Reklama

Letošní E3 byla velmi skoupá na oznámení nebo první odhalení už dříve oznámených AAA her. Ale když na to došlo, stálo to za to. Třeba prezentace in-game záběrů z Portal 2 mi slušně rozčísla pěšinku, a když jsem o pár místností vedle sledoval za zavřenými dveřmi hratelnou ukázku InFamous 2 pro PS3, tak se mi vlasy zcela zježily. Nebylo to hrůzou, ale radostí. InFamous byla skvělá akční adventure, která potěšila zejména svým přístupek k vyprávění příběhu, zpracováním města a hlavním hrdinou včetně schopností. Druhý díl na všechna tato pozitiva plynule navazuje a rozvíjí je v novém prostředí a s upraveným přístupem k akční složce. Co se příběhu týče, nebude nutné, abyste hráli první díl, i když se to samozřejmě hodí. Evoluce hrdiny a jeho osudu vám totiž bude jasnější, což není špatně, protože to je jeden z centrálních prvků InFamous 2.

A teď pár spoilerů. Vážně!

Pokud jste hráli první díl až do konce, tak víte, že se Cole MacGrath připravoval na souboj s tajemnou entitou schopnou zničit svět zvanou Příšera – The Beast. No a na začátku druhého dílu k tomu souboji dojde. Cole však dostane lidově řečeno na prdel a dojde mu, že sice ovládá spoustu hezkých sil a schopností, ale než si na ultimátního nepřítele troufne znovu, musí ještě leccos natrénovat. A právě k tomu dobře poslouží nová lokace, město New Marais, inspirované atmosférou i architekturou reálným New Orleans. Právě sem byl totiž přesunut zdroj, který Coleovi v prvním díle daroval speciální schopnosti, zjevně v rámci všeobjímajícího plánu udělat z Colea ještě silnějšího geroje, aby se jednou mohl postavit Příšeře. Pokud vůbec nechápete, o čem je řeč, tak je všechno v pořádku. Příběh prvního dílu byl dosti zamotaný, obsahoval budoucí Coleovo já jako hlavního nepřítele a tak dále a tak dále, oni už vám to tvůrci ve dvojce znovu zrekapitulují.

Herní rasismus

Důležitější je však současnost. Cole a jeho parťák Zeke z prvního dílu se ocitají v New Marrais, kde pohlavár Bertrand šikuje řady ozbrojené Milice v boji proti všem nehumanoidům. Tak označuje jedince s nějakými speciálními schopnostmi, mezi něž samozřejmě patří i Cole. Během Betrandova proslovu k občanům na mýtinku se však zjeví velmi odporný nehumanoid a zaútočí. V nastalém chaosu Bertrand prchá, končí animace a hra se spouští. A v tu chvíli se začínají projevovat změny, které tvůrci připravují.

Cole vypadá úplně jinak, z chlápka s ostře řezanými rysy se stal yupík v tričku, i když tvůrci upozorňují, že to nemusí být jeho finální podoba. Nebudu však soudit knihu podle přebalu, ale raději dle obsahu a ten je velmi zajímavý. Když se Cole pustí do boje s příšerkou, které přišlo na pomoc pár stejně nechutných kámošů, ukáže se v praxi nový soubojový systém. Zatímco první díl spoléhal spíše na boj na větší vzdálenosti, dvojka to chce vybalancovat. Cole tedy dostal do ruky jakousi zelektrizovanou lakrosovou pálku jako základní zbraň, se kterou umí soupeřům pořádně nabančit. Cole se nyní umí prát s několika nepřáteli naráz, rozdávat mezi ně plynule brutální údery a občas to proloží některou ze svých mnoha elektrických schopností. A když se zadaří, vychutnáte si ve zpomalení i závěrečný úder, tzv. dokončovák. Nejenom díky tomu souboje hodně připomínají mlácení mafiánů v sérii Yakuza od Segy. Dojem z boje na blízko je každopádně výborný, hodně tomu napomáhají i zvukové efekty a fyzika, která v prvním díle moc ke slovu nepřišla a nepřátelé působili tak nějak papírově a neopravdově.

Hon na destrukci

Odpoutejme se však od země, protože Cole si to už drandí po elektrickém vedení, ladně přeskakuje z drátu na drát, z jednoho vedení na druhé a stíhá v autě ujíždějícího Bertranda. V této sekvenci ukazuje jednu novinku, a tou je možnost přesouvat se opravdu rychle vzhůru po rourách, tyčích a jiných podobně do vrchu trčících objektech. Že při takovém přesunu Cole své okolí trošku ničí je prostě věc, se kterou se musíte smířit a myslím, že velmi rádi. Alespoň si snáz všimnete dalšího vylepšení - zničitelnosti prostředí. Ať už Cole po něčem leze, nebo na něco střílí, vždycky to nějak zasáhne okolí, které se nyní umí bortit a rozpadat na kousky, což jen umocňuje dojem, že Coleovi schopnosti opravdu nejsou jen tak pro efekt, ale mají sílu.

Po krátké honičce dostihne Cole ujíždějící limuzínu s Bertrandem a pustí se s chlapíkem, který bojuje proti „mutantům“ do řeči. Cole vyhrožuje, Bertrand je však klidný a ví proč. Přiletí vrtulník, Colea srazí z auta a ještě do něj začne pálit rakety. Cole se samozřejmě vyhne a hned ukáže, zač jsou jeho schopnosti loket. Na helikoptéru, která už se otáčí a začíná jej zaměřovat pošle elektrické tornádo velikosti mrakodrapu, které si to nejdříve profrčí ulicí, v procesu zničí balkóny domů a spoustu aut a nakonec sežere a požvýká i helikoptéru. Úžasná podívaná a lákavý herní prvek. Ovšem pozor, i schopnosti známé už z prvního dílu, umí Cole ovládat o mnoho lépe a mají tudíž větší destruktivní sílu, což v ruku v ruce se zmíněnou zničitelností prostředí vytváří atraktivní vizuální, ale i herní mix.

Příšera

Bertrand tedy ujel a co teď Cole? Vlastně nic, jen se díval, jak se na obloze najednou utvořil obrovský černý puntík, z něho vystrčila chapadlo neznámá příšera, nabrala na ulici nebohého chodce a vtáhla ho k sobě. Cole nemůže nic dělat, jen si povzdechnout myslet na to, jak to té potvoře jednou nandá. Abyste byli v obraze, to chapadlo patřilo před několika odstavci zmíněné příšeře, se kterou se Cole stůj co stůj bude muset někdy v budoucnu setkat. A víte co, možná to ani nebude v druhém díle. Tvůrci z týmu Sucker Punch totiž s InFamous načali herní sérii, a jako taková se může příběhově táhnout přes několik her, třeba jako Halo. Proti tomu samozřejmě nic nemám, za předpokladu, že hra samotná bude minimálně stejně dobrá jako první díl, který jasně naznačil pokračování, ale všechny události ze hry ukončil uspokojivě.

Nakonec je třeba ještě upozornit, že vzhled hlavního hrdiny není jedinou prozatím nerozhodnutou věcí. Vývoj se prý nachází zhruba v polovině a řada prvků vůbec není implementována, nebo nich nebylo definitivně rozhodnuto. Platí to třeba o Karma systému, jednomu z pilířů prvního dílu, který nakonec rozhodoval o tom, jaký konce hráče čeká. Karma prý bude i ve dvojce, ale do jaké míry bude podstatná, k čemu bude sloužit a tak dále, to se teprve uvidí.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama