I Guerrilla se vyjádřila k osudu příběhových her
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka I Guerrilla se vyjádřila k osudu příběhových her

I Guerrilla se vyjádřila k osudu příběhových her

David Plecháček

David Plecháček

7
Reklama

Mikrotransakce, lootboxy, budoucnost her pro jednoho hráče. To jsou témata, která herním světem rezonují už několik dní a vášně ne a ne opadnout. Nejeden vývojář si nad kauzou hodlá přihřát polívčičku, nejedna společnost se nebojí přihlásit o to, že bude těmto hrám nakloněná i v budoucnu a že na tento žánr nezanevřela ani v minulosti.

Právě o tom hovořil game designer Tim Stobo z nizozemské společnosti Guerrilla Games. Ten připomněl, že ty nejlépe hodnocené hry letošního roku jsou singleplayerové. Ať už jde o vlastní Horizon: Zero Dawn, The Legend of Zelda: Breath of the Wild a Middle-earth: Shadow of War. „Myslím, že Horizon opravdu dokázal, že pro singleplayerové hry je tu nějaká budoucnost. Příběhové rozšíření Frozen Wild to dokáže ještě jednou,“ říká.

Je pravda, že všechny tři zmíněné hry jsou velké open-worldy, žádná z nich není ryze lineární akce, které se v minulosti těšily velké oblibě. Samozřejmě do tohoto seznamu můžeme připočíst nového Wolfensteina, ale to je spíše výjimka potvrzující pravidlo.

V každém případě Stobo připomíná, že Guerrilla bude na hráče v tomto ohledu myslet neustále. „Možná to tak vypadá, že se v tomto ohledu průmysl mění. Guerrilla ale zůstává pořád u vyprávění úžasných příběhů,“ dodal. „Na celý problém je ale potřeba nahlížet ze širší perspektivy. Myslím, že bude vycházet více her typu Destiny a je tu pro ně dost místa. Ale podívejte se na ty nejlépe hodnocené hry a na ty, o kterých se mluví nejvíce – letos to je právě Horizon, Zelda nebo Shadow of War. Těch her pro jednoho hráče pořád vychází docela dost. Když tu bude více online her, je to vzhledem k různorodosti trhu jenom dobře.“

Je samozřejmě otázka, jestli ten čas, kdy jich bude ubývat, teprve nepřichází. Ostatně tu absenci podobných her teprve ucítíme, ať už jde o Star Wars hru původem od Visceralu (nyní vyvíjenou v EA Vancouver), nebo třeba o hry z produkce BioWare a jejich Anthem namísto singleplayerových výpravných her, na něž jsme byli zvyklí. To jsou totiž všechno projekty, které teprve vyjdou. Ale které je nahradí?  


Reklama
Reklama
Reklama
Reklama