"Hry pro Neo/Scorpio budou jako HD porty"
Italští vývojáři ze studia Milestone nemají sice u hráčů tu nejlepší reputaci, ale své práci určitě rozumí. Stojí tedy za to poslouchat, když se vyjadřují na konto nových verzí konzolí Xbox One a PlayStation 4. Podle týmu, který se specializuje na závodní tituly, nebude první várka her pro Neo a Scorpio žádná velká revoluce.
Hlavní designér připravované závodní hry Ride 2 Matteo Pezzotti se nechal v rozhovoru pro GamingBolt.com slyšet, že sice vývojáři očekávají, že oba vylepšené systémy nabídnou výrazně vyšší výkon. “Na druhou stranu ale ta úplně stejná hra musí fungovat i na normální konzoli,” upozorňuje Pezzotti. To podle něj znamená, že autoři dostanou možnost zvýšit rozlišení nebo framerate, ale podstatné věci měnit nepůjde.
Pezzotti se domnívá, že proto minimálně zpočátku budou tituly na Scorpio a Neo vypadat spíše jako HD porty starších her, které se objevují s nástupem klasické nové generace. Rozhodně prokouknou, ale v jádru to budou stále stejné produkty jen s učesanou grafikou. I když v tuto chvíli samozřejmě stále ještě nevíme, jaký bude výkon nových konzolí, kdy přesně přijdou na trh ani to, zda samotní vývojáři mají nějaké přesnější informace, lze jejich hodnocení považovat přinejmenším za kvalifikovaný odhad někoho, kdo má k těmto zařízením velmi blízko.
V tomto hodnocení ale nejsou autoři her ani zdaleka jednotní. Už v minulosti se objevily výroky, podle nichž nebude problém třeba s tím vytvořit dvě další technicky pokročilejší verze stejného titulu. Zatímco jiní vývojáři oponovali, že jim to naopak práci zkomplikuje a situace na poli konzolí bude méně přehledná a bude vzdáleně připomínat třeba optimalizaci pro různé telefony na stejné platformě.