Hrajete hry na Netflixu? Průzkum veřejného mínění si streamovací gigant za rámeček nedá
Streamovací služba Netflix ve snaze přilákat více platících uživatelů zavedla kromě seriálů a filmů také mobilní hry. Stalo se tak na začátku letošního roku, zpětná vazba od uživatelů však není nic, co by si Netflix dal za rámeček.
- Netflix spustil letos projekt vlastních her na streamovací platformě
- Kvalita her je dobrá, lidé však nemají zájem na Netflixu cokoliv hrát
- Průzkum veřejného mínění to ukazuje jasně – méně než 1 % uživatelů hraje na Netflixu hry
Netflix se chce stát lídrem na poli streamovaných videoher. Zájem o hry na platformě Netflix má však méně než 1 % dotázaných uživatelů, uvádí americká stanice CNBC s odkazem na agenturu Apptopia, která průzkum vypracovala.
To je skutečně málo – bohužel tomu odpovídají veřejně dostupná data o popularitě jednotlivých herních titulů. Celkem si hry mělo stáhnout 23,3 milionu uživatelů a v průměru si je denně stáhne 1,7 milionu uživatelů. To je při pohledu na celkovou diváckou základnu – 220 milionů aktivních uživatelů každý měsíc – vcelku žalostná statistika.
Pravděpodobně to má co do činění s tím, jak se Netflixu zdvihá konkurence v podobě Disney+, Hulu, Amazon Prime a HBO Max, které se brzy “převlékne” v Paramount+. Ani to ale Netflixu nebrání do her na své platformě dál investovat. Nedávno například Netflix dokončil akvizici finského vývojářského studia Next Games za 72 milionů dolarů. S jejich pomocí chce počet her na platformě do konce roku vynést z aktuálních 24 na rovných 50.
S hrami Netflix začal již v roce 2018, kdy se dohodl s Telltale na implementaci jejich her. V roce 2021 pak Netflix oznámil práci na vlastní herní službě integrované do Netflixu, která bude obsahovat jak nakoupené, tak i Netflixem přímo vyrobené hry. Projekt byl spuštěn až letos.