Hráči chtějí stále víc nelineárních her
Hráči stále více touží po nelineárních hrách, protože to je právě to, co jim v devadesátých letech i přes překotný nárůst výkonu hardwaru i schopností herních vývojářů tolik chybělo. Myslí si to Harvey Smith, šéf studia Arkane, které právě dokončuje očekávané Dishonored. Právě v něm se s prvky nelinearity a sandboxu setkáme a to i přesto, že je svým založením spíše klasickou stealth akce.
Smith prý chce využít poptávky u lidí, kteří byli vychovávání sešněrovanými cinematickými střílečkami, ve kterých se hratelnost podřizuje in-game scénám. "Mnohem víc teď věřím třináctiletým hráčům, kteří chtějí zkoušet věci jako DayZ, Dwarf Fortress nebo Eve Online. Jsou hladoví po interaktivitě a volnosti," míní Smith.
Dishonored by jim mělo vyjít vstříc, ovšem Smith také podotýká, že hra bude asi o trochu těžší, než by si jeho nedorostlí milci přáli. Hra klade důraz na realistické stealth mise a hodně agresivní umělou inteligenci.
Naproti tomu je ale technicky postavena docela tradičně až jednoduše. Nepřátelé i vy se budete orientovat hlavně podle kuželů pohledu a periferní vidění AI postav bude slabé. Avšak právě to by mělo dát hlavnímu hrdinovi aspoň teoretickou šanci na přežití. No, uvidíme.
Dishonored vychází v Evropě na PC, PlayStationu 3 a Xboxu 360 v 12. října.
VG247, EU PS Blog