Housemarque nechce zůstat pouze u Returnal. Vývojáři pracují na nové originální značce
Koncem loňského roku, ještě před zahájením The Game Awards, přišli Housemarque s náznakem, jenž vzbuzoval naděje na možné rozšíření Returnal. Jak se však zdá, další příběh Seline – minimálně na úrovni samostatného titulu – není právě chystanou prací studia. V rozhovoru pro VentureBeat se ředitelka Ilari Kuittinen vyjádřila, že švédský tým momentálně pracuje na konceptu kompletně nové IP.
- Švédští Housemarque pracují po dokončení Returnal na konceptu nové herní značky
Při příležitosti DICE Awards 2022, kde byl Returnal oceněn ve dvou kategoriích, se Kuittinen o nové značce zmínila v kontextu multiplayerového hraní. „Před pár lety jsme zkoušeli dělat na multiplayerových hrách, poněvadž se tou dobou zdálo, že [jako studio] zkrátka potřebujete přijít s nějakým typem multiplayerového zážitku. Zkusili jsme to a opravdu se nám to příliš nepovedlo. Nyní jsme ale v rané fázi, kdy začínáme s návrhem nové hry, nové IP. Uvidíme, co z toho vzejde."
Spolu s připomenutím předloňského zastavení vývoje multiplayerového projektu Stormdivers se Kuittinen dostala i k dlouholeté tradici Housemarque. „Jsme jedni z posledních dinosaurů, kteří se stále věnují automatovým hrám. Nex Machina, pár let nazpět, byl čistokrevný shoot-’em-up ve stylu mincovních automatů z 80. let. To lže považovat za jakési vodítko…, o němž jsme více přemýšleli.“
Ředitel vývoje Returnal Harry Kruege následně uvedl, že koexistenci vícero forem zážitků, včetně live-service modelu, považuje za možnou. Důležitá je prý diverzita a udržení si identity, čímž přímo reagoval na spekulace ohledně údajných plánů Sony na poli her jako služba.