Souhrn 25. ročníku DICE Awards. Koho volila americká porota tentokrát?
i Zdroj: Insomniac Games / Sony Interactive Entertainment
Novinka Souhrn 25. ročníku DICE Awards. Koho volila americká porota tentokrát?

Souhrn 25. ročníku DICE Awards. Koho volila americká porota tentokrát?

Patrik Jelínek

Patrik Jelínek

26. 2. 2022 08:10

Vzhledem k tomu, že jsme se v kalendáři už efektivně přesunuli k začátku března, každoroční vyhlášení herních cen Akademie interaktivního umění a věd nemůže chybět. Více než 59 nominovaných si zasoutěžilo napříč 23 kategoriemi. Celkového vítězství DICE Awards 2022 se však ujala jen jedna z nich. Hrou roku se podle panelu více než sta vývojářů, umělců, ale i dalších osob herního průmyslu stalo It Takes Two od studia Hazelight.

Reklama

  • Došlo k vyhlášení DICE Awards 2022
  • Hrou roku se stalo It Takes Two 

Kooperativní akce Josefa Farese získala mimo vrchní ceny zasloužené ocenění i za herní design. Z dalších titulů, které byly oceněny vícekrát, lze letmo upozornit i na Ratchet & Clank: Rift Apart, který si zvláště zásluhou vizuálu uzmul dokonce čtyři ceny najednou – za animaci, umělecký směr, technický úspěch i rodinnou hru roku. 

Akční hrou roku se pro porotu nakonec stalo Halo Infinite, jež současně vyhrálo i online hru roku. Rovnou dvě ceny si připsalo Marvel's Guardians of the Galaxy a Returnal. Pouť Strážců si i přes neuspokojivé počáteční prodeje vysloužila cenu za příběh a adventuru roku. Selene si na planetě Atropos na druhou stranu zase vybojovala ocenění za zvuk. Returnal je tak výhercem za nejlepší audio design a hudbu vlastní tvorby vývojářů. S oběma rozhodnutími se dá pouze souhlasit.

Před zbytkem cen uveďme ještě to, že Phil Spencer, ředitel Xboxu, obdržel během slavnostního včera ocenění za Životní úspěch.


  • Hra roku: It Takes Two (Hazelight)
  • Výjimečný úspěch v herním designu: It Takes Two (Hazelight)
  • Výjimečný úspěch v herní režii: Deathloop (Arkane Studios)
  • Výjimečný úspěch v animaci: Ratchet & Clank: Rift Apart (Insomniac Games)
  • Výjimečný úspěch v uměleckém směru: Ratchet & Clank: Rift Apart (Insomniac Games)
  • Výjimečný technický úspěch: Ratchet & Clank: Rift Apart (Insomniac Games)
  • Rodinná hra roku: Ratchet & Clank: Rift Apart (Insomniac Games)
  • Výjimečný úspěch za hudbu vlastní produkce: Returnal (Housemarque)
  • Výjimečný úspěch v audio designu: Returnal (Housemarque)
  • Výjimečný úspěch v příběhu: Marvel’s Guardians of the Galaxy (Square Enix)
  • Adventura roku: Marvel’s Guardians of the Galaxy (Square Enix)
  • Akční hra roku: Halo Infinite (343 Industries)
  • Online hra roku: Halo Infinite (343 Industries)
  • Bojová hra roku: Guilty Gear Strive (Arc System Works)
  • Závodní hra roku: Forza Horizon 5 (Playground Games)
  • RPG roku: Final Fantasy XIV: Endwalker (Square Enix)
  • Sportovní hra roku: Mario Golf: Super Rush (Camelot/Nintendo)
  • Strategie/Simulátor roku: Age of Empires IV (World’s Edge/Microsoft)
  • Technický úspěch v oblasti pohlcující [virtuální] reality : Lone Echo II (Ready at Dawn)
  • Imerzivní hra roku: Lone Echo II (Ready at Dawn)
  • Výjimečný  úspěch nezávislého titulu: Unpacking (Witch Beam)
  • Mobilní hra roku: Pokémon Unite (TiMi Studio)
  • Výjimečný úspěch v oblasti herních postav: Resident Evil Village – Lady Dimitrescu
Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama