Hlavní menu pro The Outer Worlds 2 málem nevzniklo
Hlavní menu z The Outer Worlds 2 s ikonickým Moon Manem podle vývojářů málem nevzniklo.
- Moon Man v menu reaguje na hráčovy volby, postup i obtížnost, ale jeho menu málem skončilo kvůli obavám, že ho hráči neuvidí
- Vývojáři dlouho nevěděli, jak má maskot mluvit či působit, až ho definoval nový lore po akvizici Spacer’s Choice
- Funkce jako dialogy s Moon Manem nebo reakce na platformu se do hry nedostaly, přesto se z menu stal výrazný prvek hry
The Outer Worlds 2 má jeden z nejzábavnějších hlavních menu posledních let, diialogové okno s animatronickým Moon Manem, maskotem společnosti Spacer’s Choice, který reaguje na hráčův postup i volby. Dokáže hráče pochválit, ale i pokárat. Jak však vývojáři z Obsidianu v rozhovoru pro web PC Gamer prozradili, tento nápad málem skončil v koši. Tvůrce konceptu, Brandon Adler, přišel s tímto nápadem už na začátku vývoje, ale tým měl obavy, zda ho hráči budou vůbec vídat. „Na konzolích lidi často hru jen uspí. Chodí vůbec ještě do hlavního menu?“ vzpomíná design director Matt Singh. Až statistiky, že přes 50 % uživatelů PS5 své konzole opravdu vypíná, vývojáře uklidnily.
Další komplikací bylo samotné ztvárnění Moon Mana. Maskot nikdy nemluvil a jeho osobnost nebyla stanovená. Creative director Leonard Boyarsky dokonce přiznal, že ho projekt děsil. Nakonec pomohla změna v příběh: Spacer’s Choice byla mezi hrami pohlcena konkurencí a Moon Man je teď degradovaný maskot plný pasivní agresivity. A to nakonec „sedlo“. Původně mohl hráč Moon Mana i zpovídat, ale tato funkce byla nakonec příliš rozsáhlá. Ani vtipná hláška pro Game Pass se neuskutečnila, hra totiž nepozná, odkud ji spouštíte.