Zpět na článek

Diskuze: Hines: "Značka se musí chránit, není na výběr"

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

The End
The End
Level 1 Level 1
5. 5. 2017 22:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lemrus: A co slovo ,, WAR " ?
...Tohle slovo je snad v každé druhé gamese,
a žádná firma si ho nezaregistrovala, protože to slovo znamená ,,VÁLKA"
což je slovo, které požívá každý člověk na Zemi.

A slovo ,,PREY" znamená ,,KOŘIST", takže to také není žádné nové
nebo unikátní slovo, jenž by mělo vlastnit ochranou známku.

Smazaný uživatel
Smazaný uživatel
Level 1 Level 1
5. 5. 2017 15:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Takže od teď se nesmí v názvu ničeho objevit slovo Prey? Ať se jdou vycpat, hovada jedny.

OneShot
OneShot
Level 1 Level 1
5. 5. 2017 12:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pokud by došlo na soudní řízení, tak pokud by nebylo ze strany Bethesdy podmáznuté, tak tuhle při by měl nezávislý tým vyhrát- ochranná známka názvu značky by se měla vztahovat pouze na fráze (tedy spojení několika slov), jednoslovné složeniny (př. one-way) nebo slova nově vymyšlená (např. Google). Prey jakožto jednoslabičné slovo obsažené snad v každém anglickém slovníku nespadá ani pod jednu z těchto kategorií. Pokud se mýlím, tak mě vyveďte z omylu, bezpečně vím, že to takhle funguje u hudby a nejspíš i u filmů (aspoň si nevzpomínám na žádnou tahanici o název mezi filmovými studii).

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
5. 5. 2017 10:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"HEJ my sme Bethešda, ZenovejMax, druhý po bohu.
A jelikož bůh stvořil slova, a my sme druhý, tak JEN MY si můžeme vybrat, který slova nesmí nikdo jinej vyslovit. Takže pokud někdo myslel, že si doma votevře nějaký SCROLLS, tak to má teda smolík."

Stejně jako kdyby někdo udělal loveckou hru, kde by chytal PREY (kořist). V nový Zeldě se taky prý chytá PREY. Ty pudou !!!

Jako my bysme je zažalovali i za PRAY (modlit se) páč tři stejný písmena jsou tři písmena. PRAEY právě konzultuje naše právně-nebesky božský oddělení. Ty pudou !!!

A na fotce neni Petr Hines, ale Johny Knoxville z Jack Ass, kapiš ?
(na obrázku výše zkouší své jedijské schopnosti)
Hodlá sjet kopec v nákupnim vozejku a při tom zažalovat každýho, kdo použije naše slova

ZNAČKA SE MUSÍ CHRÁNIT, I KDYŽ ANI JÁ JOHNY KNOXVILLE (Tm) nevim, co má tenhle PREY společnýho s tim minulym...... Právník říká, že jméno".

Aspoň PREJ teda jo.

OneShot
OneShot
Level 1 Level 1
5. 5. 2017 20:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak jsem si dneska zaregistroval ochrannou známku na člen určitý, to jest "The". Běda ti, Bethesdo, jestli vydáš Wolfenstein The New Colossus!

OneShot
OneShot
Level 1 Level 1
5. 5. 2017 13:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@IamShyNotScared: Myslím, že Ocelotrův komentář je zcela namístě, velmi výstižný a celkem i vtipný. Tím tě nechci poslat do tunelu Blanka, ani neříkám, že nemáš pravdu, vývojáře téhle hry nijak nesleduju. Spíš jde o to, že tuhle politiku patentování názvů dovedla herní vydavatelství ad absurdum, až je teď mimo jakoukoli logiku a nad lidské chápání. Poměrně nedávno se zase soudili Activision s Ubisoftem o Ghosty a řešili, kdo že toho ducha vlastně vypustil dřív. A takových "kauz" bylo v poslední době víc.

Smaug.
Smaug.
Level 1 Level 1
6. 5. 2017 04:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@OneShot: Jestli někdo řešil nebo neřešil Portal Knights, Wings of Prey a Beasts of Prey, nevíme. Pokud autorům těchto her Valve nebo Bethesda napsali, oni jim odepsali, dohodli se na tom, že jejich hry nebudou používat principy z těch licencovaných a tedy nebude riziko záměny a ohrožení obchodní značky, tak to prostě skončilo tichou dohodou a hotovo. Tohle může být trest za nekomunikování.
@BONDI: Obchodní značky mají omezení. Musí se jednat o produkt, který může být s licencovaným zaměnitelný. Nikdo nemůže fyzikům zakázat používat spojení half-life (poločas rozpadu) v názvech svých vědeckých prací, ale 1st person sci-fi střílečka s obrýleným zrzkem v hlavní roli "The Last Half of my Life" už by nejspíš problémy měla.
Problém je, že firmy to zkoušejí a sází na to, že se menší subjekty zaleknou, i když je právo jednoznačně na jejich straně. Právníci nejsou levná záležitost a v USA je při vyhraném sporu nedostaneš proplacené protistranou. To bys je musel žalovat zase ty (za zneužívání obchodní značky), ale tady už by šance na výhru byly mnohem menší.

OneShot
OneShot
Level 1 Level 1
5. 5. 2017 21:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lemrus: Dovolím si nesouhlasit, příklady, které uvádíš, jsou naprosto odlišný případ. Dishonored je velmi konkrétní tvar slova- přídavné jm., trpný rod, zápor. Another world je zase již sousloví. No a Hitman je složenina slov hit a man. Na tyhle případy lze použít ochrannou známku. Na Prey, podstatné jméno v 1. páde, by to však jít nemělo. To je jako kdyby si nějaký skladatel zaregistroval slovo "symfonie", nebo filmaři dovětek "the movie". Taky nikdo neřeší Assassin's Creed a Witcher 2: Assassin's of the Kings.. Nebo Silent Assassin. Dokonce existuje hra Portal Knights, představ si, Valve to neřeší. Vlastně každá druhá internetová stránka se nazývá portálem. Zarážející je ovšem, že poměrně dlouho úspěšně existují hry Wings of Prey a Beasts of Prey, a ty Bethesda neřešila. Zřejmě teď nějaký právník Bethesdy chtěl poukázat na svoji "důležitost" a je z toho tohle pozdvižení. A už musím přestat reagovat, jinak tu zaspamuju celou diskuzi. Takže zdar, Lemrusi.

IamShyNotScared
IamShyNotScared
Level 1 Level 1
5. 5. 2017 13:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Lepší reklamu by si chlapci z NMS nemohli ani přát, neb svět je plný SJW a jiných bijců za práva čehokoliv, hlavně když to bude dosti antiMoloch a antiVšecko a tudíž o odbyt je postaráno, protože to prostě bude cool´n shit podělat ukrutný Zenimax.
Teď vážně. Jindy bych vám zatleskal, pane Ocelotr, ale po přečtení všeho možného dostupného ohledně KS kampaně, BZ Prey a této aférky vůbec, nemohu se zbavit dojmu, že ti tři chlapci vědeli moc dobře, do čeho se pouštějí, co tím získají, kam to bude v dnešní době směřovat a jaký shitstorm se spustí, tudíž sečteno podtrženo, nemohu se zbavit dojmu, že tak učinili zištně a prvoplánovitě. Udělali to schválně a teď si mnou ruce. Samozřejmě jde jen o subjektivní názor a vím, že mně bratru více než polovina lidu řekne, že se velmi mýlím a ať jdu kam Slunce nesvítí, nicméně už i ta skutečnost, že vesele dva roky ignorovali dotaz a žádost o diskuzi ze strany "zlé korporace" o něčem svědčí. A je rozdíl mezi prey a Prey, to snad víte a vím, že víte na co narážím ohledně definice duševního vlastnictví ;-)

Lemrus
Lemrus
Level 1 Level 1
5. 5. 2017 21:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

V tomhle ohledu se musím postavit na stranu Bethesdy. Je to stejné, jako by někdo chtěl udělat hry pojmenované jako "He was dishonored", "Portal to another world" nebo "The deadliest hitman". Ve všech případech je použito normální slovo, které je zároveň názvem nějaké velké značky a člověk se vůbec nemůže divit, že po použitím takových názvů se může dostat do problémů. Když si člověk registruje značku, musí si na tyhle věci dávat pozor, případně to řešit hned. O existenci značky Prey určitě věděli a tak nic nebránilo to pořešit hned na začátku. Navíc je Prey aktuální hra. Asi by se to tak neřešilo, kdydby to byla 10 let stará hra.

Tyhle "witch hunty" na velké vydavatele, mě příjdou docela mimo. Ověřit si, zda potenciální název mé hry neobsahuje tyhlety riziková slova, je snad první věc, kterou udělám, než se pohnu dál. A když tam to slovo fakt chci, tak to zkusím, ale musí probíhat nějaká komunikace.

GlaDOS
GlaDOS
Level 1 Level 1
5. 5. 2017 19:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To je přece hloupost. Kdyby se hra také jmenovala Prey, tak nic neřeknu. Ale prey je normální slovo a je to jen část názvu druhé hry, takže jen těžko by si je někdo spletl. Toto je opravdu jen šikana malého studia, o žádnou značku by Bethesda neaktivitou v tomto případě nepřišla.

@IamShyNotScared: Teď vážně. Vidět za tím nějaký plán malého studia mi přijde naivní. Názvy her jsou jiné, žánry jsou, vše je jiné. Je vážně obtížné přijít s unikátním názvem pro hru a je skoro jisté, že při použití delšího názvu použiješ slovo z názvu jiné hry. Nevidím důvod, proč by to NMS dělalo schválně. Ten ztracený čas za to nestojí, stejně musí změnit název. Možná ale za vším nevidím ty zlé SJW, tak to nechápu.

Reklama
Reklama