Heroes of Annihilated Empires Článek Heroes of Annihilated Empires

Heroes of Annihilated Empires

Luke

Luke

29. 8. 2006 22:59
Reklama
Reklama

Špičková animačka pokračuje. Spanilá elfka Lana oznamuje, že elfské město Úsvit je v ruinách a nastal čas na útěk. Jediný elf Elhant jde proti proudu uprchlíků, dostává se do konfliktu s elfkou: utéct nebo zajistit jistou evakuaci? „Jsi šílený, tvoje odvaha tě zabije! Přemýšlej nad tím, než bude příliš pozdě,“ křičí za ním Lana. Samozřejmě, Elhant jste vy. Zachraňte město Úsvit, tentokrát již v enginové – ale stále stejně poutavé – grafice. Elf stojí před davem uprchlíků. Přemlouvá je, aby se bojovali za své rodiny a město. Několik z nich poslechne a stává se vaší armádičkou, část se přesouvá do strážní věže. Postupujete směrem k nepřátelům, jejichž šiky se objevují na každém rohu, ale naštěstí toho nemrtví nikdy moc nevydrželi. Meče elfů drtí kosti jako pískovec. Brzy osvobozujete z obležení dům alchymisty a máte nyní přístup k hojivým a útočným lektvarům pro hrdinu. „Chamtiví vousatí dědci s ekzémem způsobeným chemikáliemi. Kolik jich je v našem okrsku?“ brumlá si hrdina, když kupuje lektvary.

Postupuje se dál skalnatou krajinou. Cesta je jasně prošlapána, okolo leží zářivě zelené lesy a vysoké skály. Potkáváme chodící mrtvoly, prý hnusnější než samotní kostlivci, říká hrdina. „Mrrrrrtvoly. Zpááááátky. Jděte zpáááátky ke kořřenůůům,“ řičí na nedaleké mýtince pod útokem divize nemrtvých ent Starý Popel. Pomáháme mu a na oplátku dostáváme lepší luk. Náš hrdina a ent si povídají jako staří známí. Jak postupujeme směrem k městu, vyvoláváme naději v uprchlících a ti se k nám přidávají jako bojovníci. Je jich už pěkný chumel. Na křižovatce jde skupine stopařů prozkoumat severní stezku, kde nachází orky. Několik elfů umírá, ale přeskupujeme síly a na obranu proti nemrtvým necháváme jen část armády. Zbytek se postará o zelenokožce. Rozhodně nebyla chvilková diverze špatný nápad. Ve stromě za orky nacházíme speciální botky s vysokým obranným číslem. A je ho potřeba! Zjišťujeme, že elfka měla pravdu a nemrtvých je příliš mnoho. Jedním rozkazem posíláme elfy na útěk a vrháme se proti nepřátelům osamoceně a... umíráme. Naštěstí má hrdina několik životů a než se „obrodí“ je nějaký čas neviditelný a může se doběhnout schovat. Vrací se zpět ke strážní věži, schovává se do ní a u magického rychlopalného děla na ochozu čeká na nepřátele. Přijíždí obléhací stroje, ale co to je proti magickým dělovým koulím! Vítězíme! Následuje stylově vykolejená komiksová statická animace s dialogy, co se vlastně stalo. Zachránila nás Lana na grifinovi, která nás odvezla ke svému otci a doporučila nás jako vojevůdce. Hurá! Po krátkém dialogu dostáváme úkol shromáždit obrannou armádu v lesních vesnicích. Fame and glory, kid, fame and glory!

Zmixujte nezvyklé a dostanete fajn drink

Heroes of Annihilated Empires rychle dostane do děje skrz bombastické animované mezihry, okamžitou akci a notnou dávku heroismu v Elhantovi. Hrdina je pod přímou kontrolou kurzoru a vykazuje všechny známky RPG hraní: statistiky, kouzla, inventorář. Heroes of Annihilated Empires přesto nejsou košer RPG hrou, nýbrž mixem RPG se strategií v reálném čase. Paralelně s hrdinou ovládáte pohyb a dělení armády, v pozdějších misích přijde i plnohodnotné stavění základny. Ukrajinci ze společnosti GSC napochodovali na scénu s osobitým stylem, který má zpestřit módu degenerujících klonů Heroes of Might and Magic a bude jednou z her, které GSC reálně vydá (vedle toho pracuje na S.T.A.L.K.E.R.). Podoba s HOMAM není náhodná. GSC neuspěla při získání licence na HOMAM, a tak se rozhodla vytvořit koncept hry, který z HOMAM vychází, ale není omezen pravidly licencované série. Vývojáři se mohli pěkně rozmáchnout. Což udělali s důrazem na své minulé úspěchy. V předchozích strategiích Cossacks totiž prokázali, že dokáží vymyslet funkční strategický model, který sice našel uplatnění ve čtyřech hrách, ale přeci jen se přežil. Nyní je na čase prošlapat cestičku novým směrem. A tak strategii namixovali s RPG a podle hratelné verze, kterou server Hrej.cz obdržel, je na horizontu nová hitovka.

Příběhová strategická trilogie

Oba herní styly mají podle vývojářů poskytovat plnohodnotnou seberealizaci a jejich úspěch má položit základy dalším dílům plánované trilogie. V první epizodě se seznámíme s poměry na magickém kontinentu a odhalíme jistou spojnici mezi současností a minulostí. V současnosti existuje supertajná organizace, která ovládá cestování časem a jejím cílem je zničit vše magické v minulosti. Jakmile jsou detekovány projevy nadpřirozena, je do lokace vyslána bojová jednotka tanků nebo stíhaček, která vše zničí moderními taktickými zbraněmi. Prolínání dvou světů bude v dalších epizodách pokračovat až k finálnímu souboji technologie a magie. O námět pro jednotlivé hry se stará v Ukrajině zřejmě známý spisovatel Ilja Novák, který dokonce zaznamenal úspěch na posledním Euroconu v Glasgow a paralelně píše sérii novel ze světa HoAE. Novák není žádný hlupák. Řada jiných her začíná s rozložením technična a magična hned v úvodu hry, ale jen málokdy se dozvíme, proč jsou spolu civilizační směry v konfliktu. V případě Heroes of Annihilated Empires budeme eskalaci nepokojů sledovat až k vyvrcholení, což nabízí hluboký vypravěčský zážitek. Každý nový díl odkryje nové herní rasy, budovy a hrdiny.

Honba za zkušenostmi

RPG část popisují vývojáři jako mutaci diablovského běsnění. S jedním z osmnácti hrdinů procházíte podzemní a povrchové lokace, sbíráte artefakty (50 magických předmětů) a skrz souboje zlepšujete bojové statistiky. Zároveň kumulujete nejrůznější lektvary pro otrávené šípy, exploze, rychlost, vyléčení a tak podobně a také kouzla z jedné ze šesti magických škol. Karet, kterými se magie vyvolává je sice omezený počet, ale o to zajímavěji vypadají. Na našem videu je možné spatřit efekt jednoho z nich: propadnutí země pod nepřítelem. Vypadá to skutečně efektně, stejně jako zbytek heroického tažení.V příběhové sérii misí se RPG části střídají se strategickými misemi, v módu skirmish nabízí hra propracované plácání po krajině a vyhrávání nových zkušenostních bodíků. Na herní ploše budou rozmístěny budovy pro získávání lektvarů a nových artefaktů, stejně jako plejáda nepřátel, od klasických fantasy potvor až po mytologické minotaury, bazilišky a kyklopy. V jedné hře může hrát až sedm jednotlivých hráčů po LAN či internetu.

Budovami je stratég živ

Strategická část oproti tomu nikoho nepřekvapí: jde o klasickou výstavbu (70 budov) a management základny v závislosti na dostupných surovinách. Ti z vás, kdo si zažili Cossacks budou jako doma, protože tato část hry přímo čerpá z předchozích zkušeností vývojářů. Počet jednotek v armádě není omezem horním stropem, tímpádem lze shromáždit několik stovek vojáků (maximální počet všech jednotek v jedné mapě je šedesát čtyři tisíc) a s nimi vytáhnout na nepřítele. Bitvy opět probíhají buď na povrchu nebo v podzemním světě. Je tu až sto různých jednotek rozdělených mezi čtyři rasy (elfové, nemrtví, ledovci a poslední zatím neoznámena). O monumentální zážitky připraveni nebudeme, stejně jako o trochu obtížnější hratelnost, která je dána množstvím různých kombinací. Na začátku některých misí lze buď obětovat hrdinu a vytvořit tak dělníky pro stavbu základny nebo se pokusit hrát RPG stylem a sbírat artefakty a kumulovat armádu z dobrovolníků.

Realistické grafické zpracování terénu a vizuální efekty berou dech, pakliže to někoho zajímá. Engine umožňuje úpravu krajiny v reálném čase, jako příklad opět poslouží naše video. Mnohem zajímavější je na tak komplexní hru jednoduchý systém ovládání. Stačí jen klikat a kolečkem myši rotovat kolem hrdiny (mnohem praktičtější, než obvyklé defaultní přiblížení povrchu) nebo probíhající bitvy. Možnosti kamery jdou tak daleko, že bitvu s velkým počtem jednotek lze oddálit a naklopit tak, že bitevní pole připomíná taktické 2D plánování.

Heroes of Annihilated Empires mohou být bombou, která nalomí kult Heroes of Might and Magic. Lidé z GSC mají jasný cíl, který uvidíme do několika týdnů v plné verzi hry. Jak to bude dál? Můžeme jen spekulovat, soudě podle hratelné verze bude jednička úspěšná a na další díly se brzy dostane. O zábavu bude postaráno.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Hrej.cz je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým Hrej.cz