Gears Tactics vzniklo nejprve jako deskovka
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Gears Tactics vzniklo nejprve jako deskovka

Gears Tactics vzniklo nejprve jako deskovka

David Plecháček

David Plecháček

Reklama

Jak dopadnou Gears Tactics uvidíme příští týden, do té doby nebudeme ani naznačovat, jestli se pokus převést známou sérii mezi tahovky povedl, či nikoliv. Magazín Polygon nicméně přinesl zajímavý článek, z nějž vyplynulo, že původně se jednalo o deskovou hru. Až na jejím základě poté autoři vytvořili hru, na jejíž recenzi se v tuto chvíli pracuje.

Tým stojící za hrou ve spolupráci s Tylerem Bielmanem ze studia Coalition nejprve vytvořil hrubý náčrt hry na papíře. Jak Polygon říká, vytvořit námět ve fyzické verzi jen s tužkou a papírem v ruce může leccos urychlit a usnadnit, obdivuhodné však je, s jakou lehkostí se povedlo vývojářům přenést všechny digitální principy i do deskové verze.

Studio Splash Damage říká, že základem v podstatě bylo vytvořit nějaká základní pravidla a hodnoty a ty jen pak za chodu přepisovat. Autoři od začátku chtěli vytvořit hru, které zase přinese žánru něco nového, a tak jim údajně dávalo smysl začít hned od samého začátku takto flexibilně. Pokud by se od prvních dnů soustředili na to, že jde o Gearsy, vývoj by zdaleka nebyl tak dynamický.

V určitém slova smyslu se dala desková verze připodobnit ke hře jako je Gloomhaven, což je aktuální hit deskoherního světa. Hrálo se na velké čtverečkované mapě, která představovala misi, v níž je za cíl opravit vozidlo a bránit se útokům Locustů. Nepřátelé byli řízení kartami s klasickými pokyny „jestliže/tak“. Po prvotním testování se autoři rozhodli zbavit se mřížkovaných arén, čímž dává Gears Tactics mnohem větší svobodu pohybu. Právě ta hru údajně značně odlišuje od her, jejich typickým zástupcem je například XCOM.

Právě proto nepůsobí novinka od Splash Damage jako pouhý klon známějších sérií, ale naopak jako hra ze série Gears of War se vším, co k ní patří, včetně tak plynulého pohybu. Učinit však takové rozhodnutí, které není v podobných hrách vyloženě obvyklé, nebylo snadné: „Když se ale teď podívám zpátky, nerozumím, proč jsme o tom tak sáhodlouze diskutovali. Myslím, že vytvořit hru omezenou mřížkou by byla šílenost,“ říká s odstupem Steve Venezia, jeden z autorů hry.


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama