gc07-delejte-hry-pro-ps2-vyplati-se-to
Novinka GC07: Dělejte hry pro PS2, vyplatí se to!

GC07: Dělejte hry pro PS2, vyplatí se to!

Jan Horčík

Jan Horčík

1
Reklama

Sony a Microsoft sice urputně bojují ve válce next-gen konzolí, která se konečně rozhořela naplno, ale nadšení obou tak trochu dusí fakt, že víc než next-gen konzole se - i díky snížené ceně - prodává stará dobrá PS2.

A tak Sony hodlá chytit příležitost za pačesy a doporučuje vývojářům, i těm, kteří se začali zaměřovat pouze na next-gen hry, aby platformu PS2 neopouštěli, protože to může být zlatý důl. Aby také ne, vždyť od roku 2000 se PlayStation 2 prodalo přes 100 milionů kusů a jen za minulý měsíc se v USA prodalo 222 000 konzolí PS2. Což je o 52 000 víc než Xboxu 360 a o 63 000 víc než PS3.

Jenže PS2 je dnes levnější než kdy dřív, a tak si ji mohou pořídit i lidé na rozvojových trzích jako je Východní Evropa. Prodeje PS2 jsou stále velmi silné. "Povzbuzujeme third-party vývojáře aby i nadále vyvíjeli hry pro PS2. Pokud dokáží udělat hru pro PS3, dokážou udělat i PS2 verzi," řekl David Reeves, hlava Sony Europe. "Pořád je tu spousta peněz. Přechod z PS1 na PS2 kdysi přišel příliš rychle, a tak zůstal na stole obrovský balík," dodává.

Reeves očekává, že vývoj pro PS2 bude pokračovat další tři čtyři roky. S příchodem PS3 se ovšem mění také lidé, kteří si budou PS2 kupovat. Už to dávno nejsou hardcore hráči, ale naopak běžní lidé, kteří o hrách třeba nemají ani páru. Případně mladší bratříčci a sestřičky, kteří PS2 dostanou od svého staršího sourozence. A budou chtít hrát hry. I to je důvod, proč například na PS2 vyjde očekávaný titul Rock Band od EA.

Obecně se žánr nových her pro PS2 posune směrem k mladšímu, případně příležitostnému publiku, což je, jak je vidět u Nintenda, klíč k úspěchu. Proto tuto trategii Sony aplikuje i na PS3, ovšem otázkou je, zda to není příliš předčasné a zda by se naopak neměla zaměřit spíše na hardcore hráče, kteří jsou jako jedni z mála ochotni utratit obrovské peníze za novou PS3.


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama