GameStop navazuje spolupráci s Xboxem
Kamenné obchody s hrami jsou na tom čím dál tím hůře. Není divu – průmysl se neustále přesouvá k digitálním prodejům, čemuž se kamenné prodejny nemohou vyrovnat. Jejich hlavní zaměření tak bude prodej konzolí, na což se řetězec GameStop rozhodl pořádně připravit.
Tento řetězec totiž údajně podepsal velkou spolupráci s Microsoftem. Společnost DOMO Capital Management přináší zprávu, že se vedení domluvilo na rozdělení všech digitálních příjmů (hry, předplatné) ze zařízení, které GameStop přivede do ekosystému Xboxu. To pochopitelně znamená, že se GameStop bude snažit zákazníkům „vnutit“ spíše Xbox než PlayStation.
S tím se také pojí velké marketingové akce, které budou cílit na mainstream. Je asi jasné, že reklama nepřesvědčí hardcore hráče, ale právě tu skupinu, o které se neustále bavíme – rodiny, které se ve hrách nevyznají. GameStop je navíc velmi rozšířený obchod – Microsoftu teď bude hrát do karet přibližně 4 tisíce obchodů napříč celým USA. Pro obě strany jde tak o velkou příležitost.
Today $GME confirmed with @DOMOCAPITAL that the agreement with $MSFT includes revenue sharing on all downstream revenue (i.e. digital downloads and digital content) from any device that GameStop brings into the @Xbox ecosystem. GameStop now meaningfully participates in digital.
— DOMO Capital Management, LLC (@DOMOCAPITAL) October 14, 2020