Gamescom letos proběhne alespoň částečně v klasické podobě, zároveň chce být uhlíkově neutrální
Letošní ročník evropského herního veletrhu Gamescom po dvou letech zkažených koronavirovou epidemií opět proběhne fyzicky. Tedy alespoň částečně. Pořadatelé potvrdili, že od 24. do 28. srpna chystají hybridní akci, která vedle dnes obvyklých online prvků využije i klasické výstavní prostory v Kolíně nad Rýnem.
- Gamescom 2022 proběhne alespoň částečně fyzicky
- Na výstavišti budou platit přísnější hygienická omezení
- Veletrh má být zároveň uhlíkově neutrální
Akce na obřím výstavišti Koelnmesse samozřejmě nebude vypadat tak, jako naposledy v roce 2019 a dříve, kdy akci navštívilo téměř 400 tisíc zájemců. Pořadatelé avizují, že bude Gamescom 2022 probíhat za přísných hygienických podmínek a v omezeném režimu. Konkrétní kroky se budou odvíjet podle aktuálních doporučení a omezení Německa a spolkové země Severního Porýní-Vestfálska. Mělo by ale docházet k přísnější správě vstupu, digitálně řízeným frontám nebo menší hustotě stánků na výstavišti. Také bude k dispozici menší množství lístků pro veřejnost. Ostatním by měl stačit program připravený pro distribuci online.
I letos nebudou chybět sekce pro cosplay, retro hraní, tržiště s merchandise nebo oddělená byznysová sekce. Zároveň by se měla odehrát otevírací show Opening Night Live, se kterou je tradičně spojen herní novinář a persona Geoff Keighley.
Letošní ročník je zároveň spojen se snahou o minimální zátěž pro životní prostředí. Heslem Gamescomu je “gamescom goes green” a veletrh by měl maximáně omezit svou uhlíkovou stopu, včetně budoucích ročníků. Dle COO výstaviště Olivera Frese by měl být v otázce ochrany životního prostředí Gamescom vzorem pro všechny podobné akce.
Prvními kroky budou příspěvky na uhlíkově neutrální projekty větrných elektráren v severovýchodní Brazílii a distribuci ekologických sporáků v nigerijské Abudži. Návštěvníci si také mohou dobrovolně připlatit za “zelený lístek”, kterým přispějí na rozšiřování “gamescomového” lesa nedaleko bavorského města Barout. Vystavovatelé jsou pak motivováni k tomu, aby v závislosti na rozměrech jejich stánku přispěli na vybraný projekt ve spolupráci s agenturou ClimatePartner. Klíčem je, aby byly vykryty emise způsobené pořádáním Gamescomu.
Redakce Hrej samozřejmě na veletrhu nebude chybět (pokud se bude dle současných plánů skutečně konat) a nabídne své dojmy přímo z výstaviště. Podrobnosti přineseme během prázdnin.