FIFA 20 - dojmy z E3
i Zdroj: Hrej.cz
FIFA 20 Článek FIFA 20 - dojmy z E3

FIFA 20 - dojmy z E3

Jan Bors

Jan Bors

9. 6. 2019 15:54 1
Reklama

EA Play 2019 mělo dva higlighty, dvě hlavní hry a kolem nich vystavenou omáčku. Tedy alespoň na první pohled. Stánek s FIFA 20 byl zajímavý tím, pokud se to tak dá vlastně o čemkoliv z tohohle eventu říct, že měl vedle sebe malé fotbalové hřiště klasického hanspaulského typu. Tedy na malý fotbal.

I S MALÝM KAŠPÁRKEM...

Ten je hlavní novinkou chystaného ročníku a má tak obohatit plejádu módů, které letos budou součástí už tak nabušeného balíčku. Nicméně nebylo možné si to ani zkusit a ani vidět na vlastní oči. Musíme tedy doufat, že bude o co stát a já pevně věřím, že bude. Nové krve a zábavy není nikdy na škodu.

Základní menu a ani menu s taktikami nenabídlo žádnou změnu, alespoň ne viditelnou na první pohled.

Nicméně bez zkoušky kdo ví, a tak se pojďme vrhnout na to, co jsem měl opravdu možnost hrát. K dispozici byla na půl hodiny konzole, jeden protihráč a především 6 týmů pro sehrání finále Ligy mistrů. Čistého času na dva zápasy a kousek (ale aspoň to šlo hrát jako jediná nová hra). Krátký ukazkový úsek jsem se tak snažil využít co nejefektivněji. Můj protivník si vybral Real Madrid, já kontroval Atleticem, přeci jen, já tyhle derby rád. Z dalších týmů byly k dispozici ještě PSG, Borussia Dortmund, Liverpool a Manchester City. Základní menu a ani menu s taktikami nenabídlo žádnou změnu, alespoň ne viditelnou na první pohled (BOHUŽEL). Takže mohlo dojít k samotné hře.

CO JE JINAK? VLASTNĚ NIC. VLASTNĚ NĚCO

Žádná změna se nekonala ani na první pohled, ale tak grafika se v této sérii na těchto strojích pravděpodobně nemá kam zásadně posunout. Takže jsem se začal zaměřovat na detaily. Zlepšilo se skutečně bránění a přepínání hráčů? Zvýšil se tlak na přesnost a naopak staly se některé prvky mnohem náročnější? Nejedná se jen o lepší upgrade téhož z minula?

Odpověď bude mít více vrstev a vzhledem ke strávanému času u hry ji berte trochu s rezervou. Kategorie budou dvě. Příležitostný hráč a pravidelný hráč.

Příležitostný hráč neuvidí na první pohled žádnou markatní změnu. Jasně, panďuláci se hýbou trochu lépe, ale to je podle mě tak všechno, čeho si lze z tohoto pohledu všimnout. Žádná změna mechanismů se nekoná. Myslím, že především pro tyto hráče, kterých bude určitě hodně, se EA Sports rozhodli implementovat mód Volta. Tedy výše nastíněný street fotbalový mód. Ten by měl hru osvěžit a přesvědčit nerozhodnuté, zda-li koupit či nikoliv. Prostě nabídka důvodu pro utracení dalších peněz, což není kritika. Naopak jsem za to vlastně rád.

Pokročilý hráč nebo pravidelný hráč si také přijde na své, ačkoliv si nejsem jistý, že bude úplně spokojen. Přeci jen z těch dvou zápasů je sice vidět opět posun, a to ve všech možných činnostech. Bránění je mnohem plynulejší, respektive pokusy o odebrání míče už nepůsobí tak toporně a obránci se snaží vypíchnout míče i z pozic, které by dříve byly opravdu nemožné.

TROCHU BLÍŽE TELEVIZI

Nejlépe to vysvětlím na příkladu, kdy dobíháte utíkajícího protivníka, dýcháte mu na záda a stiskem sobojového tlačítka mu obránce obravdu strčí nohu před jeho a vypíchne mu balon (nebo ho podrazí) velmi realistickým způsobem na Van Dijka. To je situace, která ve FIFA a žádném fotbalu dosud nebyla a nebo nepůsobila zdaleka tak přirozeně. To je myslím celkový fundament tohoto posunu. Uvěřitelnější souboje, práce s balonem, plynulost pohybu a tudíž i více animací.

Útočení je plynulé, příjemné a pořád docela dost přesné a kličky stále velmi efektivní a jednoduché.

Nicméně je to z ukázky také ročník, který se bude hrát úplně stejně, jako předchozí díl, jen s evidetně lépe chápajícími spoluhráči. Obranná fáze je nicméně pořád taková, že ne všichni hráči se snaží vrátit pod balon. Ta laxnost a nedůslednot hráčů, které zrovna neovládáte, je už trochu otravná. S jakou lhostejností funguje střední záloha, je prostě tristní. Stejně jako přepínání hráčů. Ať už klasicky tlačítkem, kdy vám hra stále někdy nenabídne optimální variantu, což je při bránění smrtící, tak pomocí páčky, kdy hra zase nesmyslně přepíná na hráče mimo obrazovku.

Na druhou stranu si je třeba trochu naboostovat ego - obrannou hru jsem zkoušel spíše z rozmaru, protože můj soupeř za celou dobu vystřelil jednou na bránu. I přesto si šlo všimnout těchto věcí. Jinými slovy, je před tvůrci ještě spousta práce.

NA ZTEČ

Kór, když útočení je tak plynulé, příjemné a pořád docela dost přesné a kličky stále velmi efektivní a jednoduché. Jasně, bavíme se o tom, že ovládate nejlepší z nejlepších, přesto nebylo vůbec těžké vstřelit gól. Hráči mají mnohem víc variant přihrávání a hlavně přihrávají logičtější cestou, a to vždy. Zdálo se mi, že útočníci mnohem lépe nabíhají. Ale co je důležitejší, lepší je kontrola balonu. Hra tělem je ještě logičtější a výběr místa hráčů preciznější. Myslím si, že útok bude mít zase navrch před obranou, kór tím, že si hráči lépe nacházejí volné prostory. přičemž skórování není o nic méně ani více náročné oproti ročníkům před tím.

Co tedy prozradila krátká ukázka? Řekl bych, že jistou evoluci, ale zároveň i stagnaci. V taktických pokynech ani jinde hra neprodělala žádný progres. Ačkoliv na hrišti je posun opět vidět, nejde o kdovíjaký skok, a hlavně uvidíme, v jaké nahotě se ukáží chyby, které sérii provázejí delší čas. Autoři se sice dušují, že o nich vědí a pracují na nich, nicméně už tato ukázka naznačila, že se je snaží spíše maskovat.

Zdnání může nicméně klamat a až plná verze odhalí pravdu. Opět se nesmírně těším, a to nejen na vylepšenou hru, ale i na nové herní režimy, především na FIFA Street-like Voltu.

FIFA 20 - dojmy z E3
i Zdroj: Hrej.cz

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama