Fanoušek dělá 2D verzi Breath of the Wild
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Fanoušek dělá 2D verzi Breath of the Wild

Fanoušek dělá 2D verzi Breath of the Wild

Jiří Bigas

Jiří Bigas

Reklama

Velmi pravděpodobně si ještě vzpomenete, že se vývojáři The Legend of Zelda: Breath of the Wild nedávno pochlubili, že při práci na hře nejprve vytvořili dvourozměrný prototyp, který ze všeho nejvíc připomínal první díly pro NES. Otestovali si na něm různé nápady a mechanismy, které se posléze skutečně objevily v plné hře. Z jedinečné retro Zeldy nyní vzniká opravdová hra, jejíž autor se technickým demem inspiroval.

Unikátní počin má na svědomí fanoušek s přezdívkou WinterDrake. Jeho hra má přiléhavý podtitul Breath of the NES a přináší na první pohled klasickou Zeldu, jejíž svět byl ale rozšířen o interaktivní prvky a mechanismy s posledního oficiálního dílu. K dispozici už je demoverze, která umožňuje vyzkoušet základní principy.

Ostatně lepší představu si uděláte z traileru níže. Autor slibuje interaktivnější prostředí, střídání dne a noci, nové způsoby, jak zlikvidovat nepřátele, vylepšenou fyziku, úplně nové předměty i rychlý způsob přepínání výbavy, jaký přinesl Breath of the Wild. WinterDrake přitom stále hledá pomocníky, třeba skladatele a grafiky.

Jeho Zelda má vylepšenou grafiku a některé moderní efekty. Pokud ale preferujete originální styl z NESu, je možné toto pozlátko vypnout. Samotné demo zatím existuje jen ve verzi pro Windows, podporuje klávesnici i gamepad. Jeho smyslem je především otestovat hratelnost a mechanismy, nejde stále o hru v pravém slova smyslu.

K dispozici je samozřejmě zdarma, ale jeho autora lze už nyní podpořit i finančně. Protože si ale Nintendo své značky velice úzkostlivě hlídá a už v minulosti pár podobných projektů zastavilo, je dost dobře možné, že ani tento titul neujde nechtěné pozornosti právníků. Problém by mohl být už jen v tom, že WinterDrake na vývoj sbírá příspěvky od hráčů.

Nicméně autor má záložní plán. V rozhovoru pro Kotaku řekl, že pokud si Nintendo bude přát, aby přestal využívat jeho IP, plánuje pokračovat v práci s vlastními postavami a světem. Podobnost ale zřejmě zůstane s ohledem na identické mechanismy. Práce ho podle vlastních slov baví příliš na to, aby projekt vzdal.

Hru dal v této podobě dohromady s pomocí programu GameMaker Studio. Nemá jít ale o důsledný demake Breath of the Wild, jako spíš nové dobrodružství postavené na stejných základech. WinterDrake chce ovšem přijít rovněž s vlastními nápady a kreativními způsoby, jak se třeba zbavit protivníků.


Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama