F1 23 přináší své hardwarové nároky a delší pohled na gameplay. V několika minutách se prezentuje změna ovládání, tratě a přidání červených vlajek
i Zdroj: Codemasters
F1 23 Novinka F1 23 přináší své hardwarové nároky a delší pohled na gameplay. V několika minutách se prezentuje změna ovládání, tratě a přidání červených vlajek

F1 23 přináší své hardwarové nároky a delší pohled na gameplay. V několika minutách se prezentuje změna ovládání, tratě a přidání červených vlajek

Patrik Jelínek

Patrik Jelínek

13. 5. 2023 10:35

Závody na okruzích světového šampionátu F1 se s příchodem F1 23 rozhostí už příští měsíc, takže je na čase projednat další informace o hře Codemasters. Jak jsme se nyní dozvěděli v oddělené zprávě, titul nově obsahuje návrat brzdného bodu, zavedení F1 World a nové mechaniky, jako jsou červené vlajky a úpravu fyzikálního modelu. Hráči na PC také naštěstí ale také dostávají vlastní zprávu. Titul si budou moci vyzkoušet, i pokud nebudou mít nejvýkonnější hardware, a to včetně vychytávek, jako je ray-tracing nebo VR.

Reklama

  • Studio Codemasters uveřejňuje hardwarové nároky letošního ročníku F1
  • Titul se také prezentuje v novém gameplay video s komentářem vývojářů

Stránka Steamu byla aktualizována tak, aby nyní obsahovala již všechny nároky, které vás mohou u hardwaru zajímat. Mezi minimální patří procesor Intel Core i3-2130 nebo AMD FX 4300, 8 GB RAM a grafická karta Nvidia GTX 1050 Ti či také AMD RX 470. Na druhou stranu, jak asi hádáte, ray-tracing si minimálně řekne o něco silnějšího. V tomto případě musíte přesedlat přinejmenším na GeForce RTX 2060 nebo Radeon RX 6700 XT, zatímco pro VR (které bude dostupné jen na PC) je nutný Intel Core i5-9600k nebo AMD Ryzen 5 2600X a GeForce GTX 1660 Ti či Radeon RX 590.

Doporučené požadavky, která pak odrážejí skutečný požitek z jízdy, zahrnují pak další mírný skok. Jednak je zde zastoupený procesor Intel Core i5 9600K nebo Ryzen 5 2600X, 16 GB RAM a GTX 1660 Ti či AMD RX 590 pro ne-VR zážitek, a dále RTX 2070 nebo Radeon RX 6700 XT, které si vynucuje VR nastavení. 

S ohledem na doporučení nároků je pak skok nutně opět největší u ray-tracingu. Zde se požadavek doporučené sestavy tentokrát stáčí již na kartu RTX 3070 či Radeon RX 6800, což jsou ovšem i tak celkem rozumné hodnoty, uvážíme-li současné tituly.

F1 23 přináší své hardwarové nároky a delší pohled na gameplay. V několika minutách se prezentuje změna ovládání, tratě a přidání červených vlajek
i Zdroj: Codemasters

Vydavatel EA Sports současně s tím navíc neskončil a jak už jsme řekli, zveřejnil také video, ve kterém se důkladně věnuje pohledu do hratelnosti připravovaného titulu. Video, které je vlaštovkou chystané delší série, si můžete prohlédnout níže. I bez toho, abyste tak učinili, vám ale můžeme rovnou říci, že se v něm probírá řada z nových mechanismů, včetně nového fyzikálního modelu, kterým se chlubí každý další ročník, nových možností ovladače, nové funkce Red Flag a přidání nových tratí do hry. 

Změny fyzikálního modelu, které vývojáři skloňují pravidelně, znamenají letos pro hráče převážně to, že nyní pocítí ještě větší rozdíl v ovládání svých vozů, a to ve zrychlení, brzdění a otáčení. Při navrhování celého modelu se studio prý znovu nejvíce inspirovalo u skutečných jezdců Formule 1, a tak využilo i názorů pilotů, jako je Anthony Davidson.

Hráči, kteří pro letošní ročník F1 rozhodnou pro běžné ovladače namísto volantů, mohou také čekat plynulejší jízdy. Ve svém kokpitu budou moci tentokrát využít novou funkci zvanou Precision Drive, která jim umožní další kalibraci nastavení, jež ovlivňují ovládání vozů a jejich držení na trati (např. si půjde zvolit, jak silnou zpětnou vazbu chcete mít při zatáčení nebo brždění). 

Hráči, kterým připadalo závodění až příliš dlouhé, přišlo-li na celou soutěž, nyní mohou také využít novou funkci zvanou 35% Race Distance. Díky ní se klasické Grand Prix odehrají za podstatně kratší dobu, ale stále si také zachovají některé aspekty realismu, jimiž je série známá. Díky tomu mohou hráči tak např. zkrátit závody z reálné délky 44 až 78 kol, vzhledem k čemuž se soutěž stává nejen o něco pohodlnější pro vaše časové podmínky, ale také o něco napínavější.

Systém červených vlajek, které jsme jmenovali výše a už byl dříve zmíněn při oznámení titulu, se v letošním díle objevuje taktéž vůbec poprvé. Ve své první podobě funguje tak, že se dle nastavení citlivosti systému zaměřuje na různé podmínky na trati a určuje, zda je třeba vyslat virtuální safety car, plnohodnotný safety car nebo prostě nahodit červenou vlajku. Citlivost celého mechanismu lze prý nastavit i tak, že vlajku spustíte v případě úlomků na trati v případě kolizí, při zastavení vozů nebo v rámci extrémních povětrnostních podmínek. Ve videu je také patrné, že zatímco vozy s umělou inteligencí mohou spouštět červené vlajky také, četnost těchto spuštění bude vyšší v závodech pro více hráčů.

Nakonec všeho se pak dozvídáme o tratích, které letos sérii rozšíří --  Las Vegas a Katar --, přičemž do F1 23 se vrátí také fanoušky oblíbené okruhy jako Šanghaj a Paul Ricard. Co se týče dalších novinek, uzavřít vše můžeme tím, že ačkoli první díl série videí nepokryl vše, další díl vyjde už 19. května.

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama