V červnu opět vyrazíme na okruhy v F1 23. Vrací se příběh Braking Point, přichází okruh v Las Vegas a červené vlajky
Studio Codemasters oficiálně představilo nový ročník oblíbené závodní série F1. S číslovkou 23 se vrátí některé starší prvky a přijdou i úplně nové. Po roční odmlce se tak podíváme do příběhového režimu Braking Point. Dlouholeté hráče potěší například implementace mechanismu červených vlajek nebo podrobnější nastavení délky závodů.
- 16. června vyjde F1 23
- Přinese další epizodu Braking Point, červené vlajky nebo okruh v Las Vegas
Příběhový Braking Point, evidentně silně inspirovaný úspěchem dokumentární série Drive to Survive od Netflixu, se poprvé ukázal v ročníku 21, loni ale s příchodem nové generace monopostů chyběl. Teď se opět vrací s další kapitolou příběhu jezdců Aidena Jacksona a Devona Butlera. Ti si před léty šli po krku, nyní ale musí spojit síly jako parťáci v malé stáji Konnersport, která chce změnit rozložení sil na startovním poli Formule 1.
To se samozřejmě neobejde bez pořádného drama, napínavých finišů a ostrých rivalit. Do příběhu zřejmě promluví i hrdinové z přebalu, tedy Lando Norris, Charles Leclerc, Lewis Hamilton nebo Max Verstappen. Objeví se v něm zároveň i fiktivní jezdkyně. Ta mimochodem podle traileru v F2 hájí barvy stáje Trident. Teoreticky tak v příběhu nahradí českého jezdce Romana Staňka.
Mezi další novinky patří okruhy v Las Vegas a Kataru (Lusail International). Dříve “aktualizační” okruhy Paul Ricard, Portimao a v Šanghaji budou letos dostupné od vydání. Jak to bude s tradičně zpožděnou podobou nižší divize F2 zůstává otázkou, samotná F1 ale samozřejmě bude maximálně aktuální.
Je až se podivem, že se teprve letos fanoušci dočkají implementace červených vlajek, tedy pozastavení a restartu závodu po zvlášť vážných nehodách, které by ohrožovaly jízdu po trati. Kromě toho bude dostupná také nová možnost 35% délky závodů jako střední cesty mezi stávajícími zkrácenými variantami. Samozřejmostí je pak slibované vylepšení jízdní fyziky, telemetrie, fungování aerodynamiky, křivky točivého momentu, trakce pneumatik a s tím souvisejícího chování v zatáčkách a reakce na plyn. Velkým vylepšením by mělo projít hlavně ovládání na gamepadech.
O loňské kontroverzní novince v podobě řízení civilních supersportů zatím nevíme nic.
F1 23 vychází 16. června na PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series a PC.