Everwild zřejmě nevyjde, na vině je propouštění v Xboxu
Podle zdrojů magazínu Video Games Cronicle došlo ke zrušení vývoje hry Everwild. Dlouho připravovaný projekt studia Rare ukončilo další propouštění v Xboxu.
- Dlouho očekávaná xboxová exkluzivita Everwild zřejmě nakonec nevyjde. Vývoj titulu, který vývojáři z Rare představili už v roce 2019, byl podle serveru Video Games Cronicle zrušen.
- Na Everwild studio stojící za populárním titulem Sea of Thieves přitom pracovalo více než deset let. Hru navíc v roce 2021 potkal restart celého vývoje.
- Podle VGC jde o výsledek další velké vlny propouštění ve společnosti Microsoft, která má postihnout až 9100 zaměstnanců.
Pokud vezmeme v potaz u fázi prototypu, byl Everwild ve vývoji více než deset let. Anonymní zdroje Video Games Cronicle v rácmi studia Rare přitom naznačovaly, že se jim podařilo najít jasný směr, kterým se titul bude ubírat, a to i po nedávném restartu celého projektu.
Vývjoaři z Rare poprvé oznámili Everwild v listopadu 2019 a další trailer vydali v červenci 2020. Novinek o hře bylo v následujících letech málo, s výjimkou opakovaného tvrzení šéfa herního oddělení Microsoftu Phila Spencera o tom, že na titulu došlo začátkem tohoto roku k „ pokroku“ . „Už je to nějaká doba (co je titul ve vývoji). Ale my jsme těm týmům mohli dát čas na to, co dělají, což je dobré, a přitom stále máme portfolio her, jaké máme“ řekl tehdy Spencer.
V roce 2021 zdroje VGC obeznámené s vývojem Everwild uvedly, že vývoj hry byl v podstatě „restartován od nuly“ a projektem byl pověřen zkušený designér Gregg Mayles, který stál za nejznámějšími tituly Rare. Studio založené v roce 1985, je jedním z nejvýraznějších britských herních studií. Největší věhlas získalo díky hrám jako Battletoads, Donkey Kong Country, GoldenEye 007 nebo Banjo-Kazooie.
Microsoft pak koupill Rare v roce 2002 a od té doby pod hlavičkou Xboxu studio vydalo tituly jako Kameo, Viva Piñata, Kinect Sports a především Sea of Thieves.
Společnost Microsoft tento týden potvrdila výraznou vlnu propouštění , která by údajně mohla postihnout až 4 %, tedy zhruba 9 100, z celkového počtu zaměstnanců společnosti napříč všemi odděleními, a to včetně herního. Podle VGC propouštění postihlo i autory Sea of Thieves a právě Everwild, který tak musel být zrušen.