Epic Mickey 2 Článek Epic Mickey 2: The Power of Two

Epic Mickey 2: The Power of Two

Tomáš Krajča

Tomáš Krajča

7. 10. 2012 22:00
Reklama

"Warren Spector se musel zbláznit," tak začínala naše dobová recenze hry Epic Mickey. Autor Thiefa a Deus Exu se dobrovolně rozhodl vyrobit pohádkovou dobrodružnou hopsačku s populárním dětským hrdinou, navíc na technologicky zastaralou konzoli Wii. A dopadlo to... v rámci možností obstojně. Mickeymu prospěla otevřená hratelnost, kreativní hádanky založené na vybarvování částí úrovně, či naopak využívání ředidla, a zajímavý level design. Nedávno oznámený druhý díl má ale mnohem vyšší ambice. Chce být nelineárním dobrodružstvím, které dá zapomenout na plytké infantilní arkády, jež slovy Warrena Spectora: "Odnaučily hráče přemýšlet." A příslib otevřenosti větší než v Deus Ex zní současně tak odvážně a šíleně, že se mu ani nechce věřit...

Šílený doktor se vrací... s dobrými úmysly?

V prvním dílu Epic Mickey zachránili hráči pohádkovou divočinu před řáděním šíleného doktora. Ten se na úvod dvojky vrací a snaží se ze všech sil přesvědčit obyvatele mírumilovného světa, že má jen ty nejlepší úmysly. Nabízí se, že spolu s králíkem Oswaldem napraví škody, které způsobilo nedávné zemětřesení, jako náhradu za předchozí újmu. Oswald po chvílí váhání souhlasí, ale brzy se začnou nešťastné nehody opakovat častěji a častěji... Gremlin Gus proto povolává opět na pomoc Mickeyho, a ten se zprvu sám a brzy spolu právě s Oswaldem jako druhou hratelnou postavou, pouští do boje za odhalení pravdy.

Právě spolupráce mezi hlavními hrdiny bude novým rozměrem Epic Mickey 2. Ostatně ne nadarmo je heslo "síla dvou" v podtitulu. Zatímco Mickey vládne svými tradičními zbraněmi, štětcem a ředidlem, jeho kamarád Oswald třímá v ruce dálkové ovládání. To mu poslouží k aktivaci řady elektrických a mechanických předmětů. Autoři také využívají Oswaldovy proslulé flexibility: v komiksech dokázal například rozpůlit svoje tělo, podat si hlavu nad útočícím padouchem a nechat ho zapíchnout se do stěny, "rozsypat se" na šest malých Oswaldíků, anebo – a to už bylo vidět i na gameplay videích Epic Mickey 2 – využít svých uší jako vrtulí a vznášet se po úrovni. Oswald bude dokonce moci nést Mickeyho a jako jakýsi bizarní "dvojplošník" tak překonají například rozlehlé lávové jezírko...

Řada hádanek bude pochopitelně založena na fyzice. Vzájemná podpora postav bude nutná, až se budou vytahovat ve z boku snímaném levelu na kladkách, nebo až jeden druhému přisunou klíčovou plošinku, či až se spolu pustí do likvidace obřího mechanického draka. Zároveň by ideálu spolupráce měl nahrávat i příběh a postupně budovaný vztah obou hrdinů, na který budou odkazovat i animace v dějových sekvencích, či jednotlivá "pomrknutí" přímo ve hře: z veškerého dění na obrazovce by zkrátka mělo být cítit, že Mickey a Oswald jsou ta "správná dvojka".

Dohrání bez štětce i ředidla? Možné!

Už první díl byl neobvykle otevřenou skákačkou. V závěrečných fázích to bylo i trochu otravné, protože hra nutila často k backtrackingu. Epic Mickey 2 kráčí touto cestou ještě dál: hráči budou mít obrovské množství možností, jak postupovat vpřed. Otevřenější lokace jsou jedna věc, druhá pak možnost přidávat se k různým skupinám a odlišně přistupovat k hernímu světu. Ten je navíc výrazně perzistentnější než v prvním dílu. Příklad? V lesních lokacích pohádkové divočiny se nacházejí bonusové předměty hodně vysoko. Mickey může poměrně snadno využít ředidla k tomu, aby si zboural velký strom a využil ho jako žebříku či nakloněné roviny. Ale když to udělá, nikdy už stejný strom nevrátí zpět na jeho místo – a pokud se to stane vícekrát, bude z Mickeyho ničitel chráněné přírody. V prvním dílu bylo možné splnit všechny úkoly v lokaci s využitím štětce, a pak se vrátit a získat i všechny bonusy za úkoly založené na použití ředidla. Tentokrát bude muset hrát volit... a ne vždy to bude volba podobně jednoznačná.

Pro partu amerických novinářů, která nedávno navštívila Spectorovo studio Junction Point, se slavný vývojář rozpovídal i o způsobu testování takového otevřeného systému. Nepříliš překvapivě se testují zejména extrémní varianty průchodu hrou. U Deus Ex nechal Spector hráče projít hru, aniž by vystřelili ze zbraně – anebo naopak, když se pokusili zastřelit úplně všechno, co se hýbalo. Hráči přesto našli ještě extrémnější varianty a v patchích tak bylo nutné přidat žebříky i MIMO úrovně, aby se hráči, kteří z nich nějakou náhodou "vypadli", měli možnost vrátit zpátky. O Epic Mickey 2 Warren Spector sebevědomě prohlásil: "Hru je možné dohrát úplně bez použití štětce. A nebo úplně bez použití ředidla." Logická hnidopišská otázka zněla: "A je to možné bez použití štětce i ředidla?" "Nemyslím si," odpověděl Spector. Irvin Chavira z testovacího týmu mu ale oponuje: "Ve skutečnosti ano. Ne na sto procent, ke splnění části úkolů barvu nebo ředidlo potřebujete. Ale dohrát se dá."

Jasně, zní to jako ukrutný nesmysl. Hrát hru založenou na barvách, kreslení a naopak gumování prvků v herním světě, a záměrně nepoužívat jediné dvě zbraně, které Mickey má. Ale je to možné a docela určitě to bude pořádná výzva. Takže: zapomeňte na "čelenž skořice" – přichází těžší váha. Už 18. listopadu, vedle Wii, potažmo Wii U také na X360, PS3 a PC.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama