EA si na Twitteru dělala legraci ze singleplayerových her. Zkritizovali ji za to i její vlastní autoři
i Zdroj: Star Wars
Novinka EA si na Twitteru dělala legraci ze singleplayerových her. Zkritizovali ji za to i její vlastní autoři

EA si na Twitteru dělala legraci ze singleplayerových her. Zkritizovali ji za to i její vlastní autoři

Tadeáš Pepř

Tadeáš Pepř

4. 7. 2022 10:33

Správce sociálních sítí Electronic Arts v pátek na oficiálním twitterovém účtu zveřejnil velmi nekorektní vtip na účet fanoušků singleplayerových her. To sice vyvolalo bouřlivou reakci, logicky ale byla primárně negativní a podivovali se i významní vývojáři, kteří tvoří přímo pod hlavičkou EA.

Reklama

  • EA si na Twitteru dělala legraci z fanoušků singleplayerových titulů
  • To se komunitě nelíbilo, kritičtí byli i současní a bývalí zaměstnanci firmy

“Jsou 10 z 10, ale mají rádi jenom singleplayerové hry,” lze volně přeložit Tweet, který naznačuje, že i pokud je někdo mimořádně atraktivní, zájem okamžitě upadne pokud hraje jen hry pro jednoho hráče.

Společnost EA má s touto problematikou své vlastní zkušenosti. Už v roce 2010 tehdejší prezident firmy Frank Gibeau kontroverzně prohlašoval, že jsou dny singleplayerových her sečteny. Jeho slova se nakonec nepotvrdila a i samotná firma se postupem času k příběhovým titulům vrátila slaví komerční úspěch.

Tentokrát nešlo o žádné programové prohlášení, ale o zdánlivě nevinný vtip, který se ale příliš nepovedl. Kromě stovek uživatelů Twitteru jej moc neocenila řada současných i dřívějších zaměstnanců firmy. Nad příspěvkem se podivil ředitel studia Respawn (Star Wars Jedi) Vince Zampella. Magazín PCGamer připomíná i bývalého scenáristu Dragon Age Davida Gaidera, který prohlásil, že “jako obvykle EA naskakuje na trend, nechápe ho, a sama si podkopává nohy”. Dřívější designér stejné série Mike Laidlaw pak tweet označil za značně necitlivý.

Asi nejdrsnější je reakce Zacha Mumbacha, producenta studia Visceral, které EA zavřela v roce 2014. Dodnes se spekuluje o tom, že kvůli vývoji singleplayerové hry, kterou vydavatel považoval za nedostatečně finančně atraktivní, i když to EA dodnes popírá. Mumbach představuje EA jako “firmu, která zavřela moje studio a vyhodila zhruba 100 skvělých vývojářů protože jsme dělali singleplayerovou hru”. V navazujícím příspěvku poznamenal, že na desítkové stupnici hodnocení stejně většina her EA dosahuje maximálně sedmičky. Ne protože by neměla kvalitní autory, ale protože vedení firmy nutí studia vydávat nehotové produkty a prý samo neví, jak má vypadat dobrá hra.

Za tweet se nakonec omluvila i firma. V příspěvku přiznala, že si zasloužil negativní odezvu a úplně převrátila původní sdělení s tím, že“hraní singleplayerových her z vás ve skutečnosti dělá 11 z 10”. Je pravděpodobné, že příště si správce účtu svůj příspěvek před zveřejněním dobře rozmyslí.

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama