dvojity-uspech-physx-sdk
Novinka Dvojitý úspěch PhysX SDK

Dvojitý úspěch PhysX SDK

sleepless.

sleepless.

Reklama

Společnost Ageia Technologies se pochlubila hned s dvojitým úspěchem, který se v obou případech týká PhysX SDK, které se napříště postará o fyziku v titulech týmu Destineer Studios a stane se i nedílnou součástí populárního middleware Gamebryo od společnosti Emergent Game Technologies (která spolkla skutečné tvůrce tohoto enginu, spol. NDL). Nejdříve tedy k tomu, že si PhysX SDK licencovali tvůrci z Destineer Games, kteří se uvedli minulý rok s nemastnou neslanou vojenskou taktickou akcí First to Fight, jež byla postavena na vojenské simulaci vyvinuté pro americkou armádu. Pro tento titul si sice Destineer Games už dříve vyvinuli svůj vlastní fyzikální engine, ale evidentně jim bude napříště daleko více vyhovovat, pokud za ně v oblasti fyziky oddře to nejhorší někdo jiný a oni se jen postarají o implementaci příslušného modulu do svého vlastního enginu. PhysX SDK se tak postará o realistickou fyziku ve všech budoucích (next-gen) titulech od Destineer Games.

Jestliže získání dalšího zákazníka v podobě Destineer Games je pro spol. AGEIA velmi důležité, tak daleko důležitější je dohoda se společností Emergent Game Technologies, na jejímž základě bude PhysX SDK od spol. AGEIA od verze 2.2 součástí populárního middleware řešení Gamebryo. Jedná se o docela logické sloučení dvou technicky vyspělých a mezi vývojáři velmi populárních řešení, které bude ve své finální-spojené podobě poprvé představeno už koncem března tohoto roku během Game Developers Conference.

Gamebryo engine v současné době používá řada vývojářských společností/týmů a ačkoli to valná většina hráčů vůbec neví, tak se s ní setkává pravidelně už několik let v těch nejpopulárnějších titulech. Naposledy se Gamebryo engine v akci představil díky titulu Civilization IV a brzy se bude presentovat opět, tentokrát prostřednictvím 3D RPG The Elder Scrolls IV: Oblivion od Bethesda Softworks. PhysX technologie se zatím v akci plně nepředstavila, ale je to jenom otázka času. Tento rok jí totiž bude podle všeho tak trošku patřit, jelikož ji při vývoji svých next-gen titulů použila celá řada vývojářů (Big Huge Games, Epic Games, Ubisoft, Mythic Ent., Ritual Ent, Spark Unlimited a řada dalších). Do budoucna se její užití ještě zněkolikanásobí až dojde k uvedení PhysX procesoru, respektive speciálních karet starajících se výhradně o fyziku.


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama