Dragon Age se prý dále topí v problémech. Podle nových zdrojů nemusí vyjít ani příští rok
i Zdroj: BioWare / Electronic Arts
Dragon Age (2019) Novinka Dragon Age se prý dále topí v problémech. Podle nových zdrojů nemusí vyjít ani příští rok

Dragon Age se prý dále topí v problémech. Podle nových zdrojů nemusí vyjít ani příští rok

Patrik Jelínek

Patrik Jelínek

26. 8. 2023 08:40

Studio BioWare sice pod patronátem EA teprve nedávno oznámilo, že za účelem „navýšení své vývojové agility“ propouští zhruba 50 zaměstnanců, ale už tu máme další nepřívětivou zprávu. Tentokrát jde sice jen o neověřené spekulace, které jsou tak jen zvěstmi, nicméně stále spekulacemi z poměrně důvěryhodného zdroje. Podle novináře Jeffa Grubba, kterého můžete určitě znát třeba z podcastu Giant Bomb, studio totiž ani u Dragon Age nepostupuje, jak by si přálo. Dle nové informace, kterou nám přináší, narazilo prý znovu na další dříve neočekávané překážky, což prý vyústilo v opětovný odklad na pozdější dobu.

Reklama

  • BioWare  podle Jeffa Grubba pokračuje v odkládání nového Dragon Age
  • Dle jeho nových informací je pracovní termín “léto 2024”, avšak pracuje se i s možností, že hra nevyjde ani tehdy
  • Možné je prý i to, že vyjde až někdy koncem příštího roku nebo začátkem přespříštího

Na stole je další i přespříští rok

V nedávném rozhovoru pro podcast Giant Bomb (respektive jeho už pravidelnou sérii Game Mess Mornings) Grubb prohlásil, že Dragon Age: Dreadwolf se stále potýká s řadou interních zpoždění. Původně se mělo počítat s tím, že titul patrně vyjde „už“ v září 2023 (kdy uvozovky přidáváme kvůli četným restartům vývoje), načež měl být projekt interně odložen na březen 2024 a poté znovu, nyní na léto 2024. 

Podle Grubba však existuje velké riziko, že ani tento termín možná nevyjde. Jeho nynější prognostika se stáčí k tomu, že pokud dojde na nejhorší a hra bude před létem opravdu odložena, může být vydána až na konci roku 2024, ne-li rovnou na začátku roku 2025.

Kde je tedy problém?

Pokud půjdeme hlouběji k tomu, co se ve studiu děje nad rámec zřejmě ne zcela jednotné vize projektu, Grubb prozradil, že po nedávném propouštění byli k tvorbě přizváni i vývojáři nového Mass Effectu. To naznačuje, že se i tento dál chystaný projekt možná sám o něco opozdí, i když kvůli absenci jeho data vydání vlastně nevíme o kolik a zjistíme to možná až zpětně.

Grubb ovšem i přesto uvedl, že obě tyto změny mají několik společných příčin, z nichž některé lze chápat v širším měřítku. Jednou z nich, a dle něj i ta nejvíce tu zásadní, je klesající zisk z monetizace Apex Legends od studia Respawn. Divize EA Sports a EA Entertainment (tedy shluk studií, kam patří i BioWare a Respawn) jsou totiž dva na sobě nezávislé subjekty trhu, což znamená, že si navzájem nic nehradí, pokud je jeden ztrátový.

Jinak řečeno, pokud uvažujeme jednotlivé komerčně úspěšné značky EA Sports, jako je Madden a FIFA, tyto série nemají možnost přímo pokrýt náklady na vývoj jiných studií, což ústí v to, že tato studia musí lépe hospodařit.

To jsme patrně mohli zažít už jednou v tomto roce, když se EA vyjádřilo ke studiu BioWare. K němu bylo letos v létě podotknuto, že se studio bude dále soustředit na různé singleplayerové hry s příběhem a také že další vývoj MMORPG The Old Republic povede externí studio Broadsword Online.

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama