Dojmy z hraní Wo Long: Fallen Dynasty, povedeného soulslike mixu na steroidech | Kapitola 2
Seznam kapitol
Už od oznámení Wo Long: Fallen Dynasty vzbouzelo u komunity hardcore titulů zájem. Boje vypadaly obtížně, ale na pohled krásně a akčně. Bylo přislíbeno mnoho inovativního, protnutého s vytříbenými mechanismy série Nioh i titulů Souls. Dostojí však Wo Long svým slibům?
Svět Wo Long: Fallen Dynasty je dost podobný ostatním, fanouškům dobře známým soulslike titulům. Procházíte jednotlivé lokace, lišící se svými biomy, druhem nepřátel a třeba i stylem hraní. Tyto lokace jsou následně odděleny arénami, v nichž probíhá typický boss fight.
…má frustrace byla dobře zdokumentována.
Zatímco nepřátelé v klasickém světě nejsou většinou nikterak obtížní, bossové na konci jsou už jiná pohádka. Nezlobte se na mě, vím, že první větší oponent má oddělit zrno od plev, ale hned na začátku bojovat proti dvěma silným zlounům hned za sebou bez jakékoliv možnosti oddechu je absolutní šílenost. Je pravda, že jste díky tomu okamžitě nuceni maximálně pochopit a využívat všechny mechanismy hry, takovou zkoušku ohněm ale čeká málokdo. Nutno dodat, že jsem měl při průchodu nasazený holter, takže má frustrace byla dobře zdokumentována.
Skvělou variantou vedení soubojů je stealth. I když kradmý krok nezaručí jednosečné zabití, zdraví klesne opravdu podstatně i u těch největších alfa-nepřátel. Taky při takovém překvapení ztratí část své morálky, což se naopak hodí do krámu vám. Na druhou stranu nečekejte přímočarou umělou inteligenci ve stylu Dark Souls. Počítačem ovládaní protivníci jsou v rámci žánru dost chytří a tichý postup se může i pěkně vymstít. Ani parkur, v němž se hra lehce inspiruje Sekirem, vám nepomůže při úniku, jelikož vás budou nepřátelé pronásledovat klidně i přes střechy.
Z hlediska grafiky musím vývojářům trochu křivdit, jelikož na zážitku nepřidává ani optimalizace, ani takový podivný barevný obrazovýfiltr. Ono když se snažíte vykrýt smrtící úder, obraz na sekundu zamrzne a následně vidíte už pouze okno s informací o smrti, i odolnější hráč utrousí pár nepěkných slov na adresu zpracování. Hra také (na počítači!) nabízí pouze dva režimy grafiky s klasickým konzolovým výběrem z frekvencí 30 a 60 snímků za sekundu. Těch 60 by mi nevadilo za cenu slabší grafiky, ale jen pokud by tuto frekvenci hra reálně držela. Ona se na ní ale často ani nedokázala dostat.
Abych dojmy zakončil na pozitivní notu, cením příslib, že si můžete do svého světa pozvat kamaráda a tím zvýšit své šance na vítězství. Na dlouhé večery tedy budou mít parťáci o zábavu postaráno. Multiplayer je velikou výhodou, kterou rozhodně musíte zkusit. V rámci dostupného preview buildu jsem ho ale na vlastní kůži vyzkoušet nemohl.
Wo Long: Fallen Dynasty se zatím jeví jako velice povedené soulslike RPG, které se inspiruje mnohým dobrým z podobných titulů, a zároveň v mnoha ohledech posouvá mechanismy na další úroveň. Hra ani v předběžném přístupu nedělá nic vyloženě špatně a mé výhrady snad autoři do března dokáží doladit. Už se těším na finální produkt, bude to jízda.