Dojmy z hraní Wo Long: Fallen Dynasty, povedeného soulslike mixu na steroidech
Seznam kapitol
Už od oznámení Wo Long: Fallen Dynasty vzbouzelo u komunity hardcore titulů zájem. Boje vypadaly obtížně, ale na pohled krásně a akčně. Bylo přislíbeno mnoho inovativního, protnutého s vytříbenými mechanismy série Nioh i titulů Souls. Dostojí však Wo Long svým slibům?
Předně bych chtěl říci jednu věc. Wo Long není jen nějaká klasická asijská akční hra. Pokud náhodou očekáváte vizuálně efektní a hlavně rychlé zabíjení vedoucí k ladnému průchodu, budete zklamaní a o nervy přijdete velice rychle. Ano, akční část průchodu je jednou z velikých předností titulu a velice jasně patrná je inspirace Niohem, jenž s titulem sdílí vydavatele a kterou autoři využili k posunu na další úroveň. Nesmíme ale zapomenout, čím se Nioh proslavil.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT
- Vývojáři: Team Ninja
- Vydavatel: Koei Tecmo
- Platforma: PC, Xbox One/Series, PlayStation 4 a 5
- Multiplayer: Ano
- Čeština: Ne
- Žánr: Soulslike
- Datum vydání: 3. března 2023
- Počet smrtí během testování: 78
Souboje byly pojaty s myšlenkou “Neopravuj to, když to není rozbité” a spočívají v divokém sekání (v případě tupých zbraní mlácení) nepřítele, jemuž je třeba současně vykrývat útoky. To je obzvlášť důležité u silnějších oponentů, u nichž se jakákoliv rána může rovnat smrti. Systém vykrývání úderů je zde zpracovaný velice dobře, a pokud se jej naučíte (nic jiného vám reálně stejně nezbyde), souboje se rychle překlopí ve váš prospěch.
V soubojovém systému jsou klíčové dvě věci. Je to morálka a rovnováha. Morálku si zvyšujete postupným zabíjením nepřátel. Každý nepřítel nějakou má a pokud jej porazíte, jeho “zkušenosti” se připočtou k vaší zásobě a vy se tak stanete silnějšími. Když tedy uvidíte protivníka s vysokou hodnotou, vyplatí se nejdříve porazit ostatní slabší, aby číselný rozdíl nebyl tak výrazný. Morálka totiž zvyšuje sílu, i další atributy postav jako je obrana, ochrana před živly a podobně.
Rovnováha souvisí s obranou, a můžete ji nepříteli rozhodit třeba častým vykrytím úderů, což zvýhodňuje defenzivní přístup. Díky tomu se vám odemkne třeba možnost zasadit smrtící ránu, či alespoň ubrat značnou část zdraví.
Byť jsou souboje důležitou částí RPG, nesmí se zapomínat na příběh. Můžu připomenout, že je Wo Long zasazeno do v dob války tří králů v Číně v roce 184 našeho letopočtu. Jako bezejmenný voják království Han se snažíte přežít v démony zamořeném kraji. Po cestě se setkáváte s postavami, jenž mají překvapivou hloubku a ještě překvapivěji touhu vám pomoci v boji (při jakémkoliv setkání většinou očekáváte další bossfight). Vynechme teď fakt, že při souboji s bossem tato postava zemře do deseti sekund. Alespoň druhou stranu lze tyto NPC využít jako celkem funkční návnadu.