Dojmy z hraní Wo Long: Fallen Dynasty, povedeného soulslike mixu na steroidech
i Zdroj: Hrej.cz / Petr Jan Berka
Preview Wo Long: Fallen Dynasty Článek Dojmy z hraní Wo Long: Fallen Dynasty, povedeného soulslike mixu na steroidech

Dojmy z hraní Wo Long: Fallen Dynasty, povedeného soulslike mixu na steroidech

Petr Jan Berka

Petr Jan Berka

17. 1. 2023 15:00

Seznam kapitol

1. Průměrná návštěva Číny 2. Nepřátelé (a optimalizace) na zabití

Už od oznámení Wo Long: Fallen Dynasty vzbouzelo u komunity hardcore titulů zájem. Boje vypadaly obtížně, ale na pohled krásně a akčně. Bylo přislíbeno mnoho inovativního, protnutého s vytříbenými mechanismy série Nioh i titulů Souls. Dostojí však Wo Long svým slibům?

Reklama

Předně bych chtěl říci jednu věc. Wo Long není jen nějaká klasická asijská akční hra. Pokud náhodou očekáváte vizuálně efektní a hlavně rychlé zabíjení vedoucí k ladnému průchodu, budete zklamaní a o nervy přijdete velice rychle. Ano, akční část průchodu je jednou z velikých předností titulu a velice jasně patrná je inspirace Niohem, jenž s titulem sdílí vydavatele a kterou autoři využili k posunu na další úroveň. Nesmíme ale zapomenout, čím se Nioh proslavil.


MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT

  • Vývojáři: Team Ninja
  • Vydavatel: Koei Tecmo
  • Platforma: PC, Xbox One/Series, PlayStation 4 a 5
  • Multiplayer: Ano
  • Čeština: Ne
  • Žánr: Soulslike
  • Datum vydání: 3. března 2023
  • Počet smrtí během testování: 78

Souboje byly pojaty s myšlenkou “Neopravuj to, když to není rozbité” a spočívají v divokém sekání (v případě tupých zbraní mlácení) nepřítele, jemuž je třeba současně vykrývat útoky. To je obzvlášť důležité u silnějších oponentů, u nichž se jakákoliv rána může rovnat smrti. Systém vykrývání úderů je zde zpracovaný velice dobře, a pokud se jej naučíte (nic jiného vám reálně stejně nezbyde), souboje se rychle překlopí ve váš prospěch. 

V soubojovém systému jsou klíčové dvě věci. Je to morálka a rovnováha. Morálku si zvyšujete postupným zabíjením nepřátel. Každý nepřítel nějakou má a pokud jej porazíte, jeho “zkušenosti” se připočtou k vaší zásobě a vy se tak stanete silnějšími. Když tedy uvidíte protivníka s vysokou hodnotou, vyplatí se nejdříve porazit ostatní slabší, aby číselný rozdíl nebyl tak výrazný. Morálka totiž zvyšuje sílu, i další atributy postav jako je obrana, ochrana před živly a podobně.

Při soubojích se doporučuje nadhled a na konci mít více zdraví, než váš nepřítel
i Zdroj: Hrej.cz / Petr Jan Berka
Při soubojích se doporučuje nadhled a na konci mít více zdraví, než váš nepřítel

Rovnováha souvisí s obranou, a můžete ji nepříteli rozhodit třeba častým vykrytím úderů, což zvýhodňuje defenzivní přístup. Díky tomu se vám odemkne třeba možnost zasadit smrtící ránu, či alespoň ubrat značnou část zdraví.

Byť jsou souboje důležitou částí RPG, nesmí se zapomínat na příběh. Můžu připomenout, že je Wo Long zasazeno do v dob války tří králů v Číně v roce 184 našeho letopočtu. Jako bezejmenný voják království Han se snažíte přežít v démony zamořeném kraji. Po cestě se setkáváte s postavami, jenž mají překvapivou hloubku a ještě překvapivěji touhu vám pomoci v boji (při jakémkoliv setkání většinou očekáváte další bossfight). Vynechme teď fakt, že při souboji s bossem tato postava zemře do deseti sekund. Alespoň druhou stranu lze tyto NPC využít jako celkem funkční návnadu.

Dojmy z hraní Wo Long: Fallen Dynasty, povedeného soulslike mixu na steroidech
i Zdroj: Hrej.cz
První
Poslední
Reklama
Reklama

Související články

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Hrej.cz je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme

Váš tým Hrej.cz