Zpět na článek

Diskuze: Digitální ruka trhu bouchla do stolu

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Xspy
Xspy
Level 1 Level 1
9. 7. 2011 01:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

:) Za virtuální zážitek se platí virtuálními penězi ....
A je to pak krásné virtuálně nakrmit svoji virtuální rodinu .

Tak jsem si fyzicky prohlédnul svoji sbírku krabicovek a ... Carmageddon a Might and Magic VIII jsou mezi nejnovějšími přírůstky. Asi se přece jenom něco změnilo .

Flack007
Flack007
Level 1 Level 1
8. 7. 2011 20:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Až přijde ta doba, kdy neseženeme hry jiným způsobem než přes digitální distribuci, tak se tímto zavazuji k tomu, že si je kupovat nebudu. Nejsem vyloženě sběratelkou her, abych měla všechny poličky zavaleny krabicemi od nich. Ale je to přeci jenom fajn si sehnat speciální truhličku s návodem, plakátem a jinou drobností. Je to něco za co jsem si zaplatila. Takhle si zaplatím za pár dat v počítači, které si můžu stáhnout někde na černo. Nejsem si jista, jak to bude se všemi daty, protože všechny hry se nevejdou do počítače. Na mém starém počítači mi takové GTA zadělalo celej počítač a neumim si představit že bych těch 13 nebo kolik GB stahovala.

kywi
kywi
Level 1 Level 1
6. 10. 2010 08:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jinak o něco alá codemasters se už pokusila před pár lety Sony, když v JůEsEj vydala Patapon 2 pouze digitálně. Protože ale lidi dost remcali, v Sony to vyřešili šalamnounsky: V krámu jste si koupili krabičku s manuálem a všema náležitostma, jen místo UMD disku se na vás usmíval download voucher (český hráč tohle může znát např. "krabicové verze" Red Alert3: Uprising).

Samozřejmě že se najdou dva tábory, jedni budou řvát jak je to strašně pohodlné, že chodit do obchodu je přežitek a druzí budou hulákat jaká je to hloupost, že krabičky jsou od toho aby byly vidět na poličce, že je krám takové sleziště kdy si vždycky pokecají atd., atd.

Pokud se na to ale podíváte úplně racinálníma očima a všimnete si jaké že to vycházejí všemožně nemožné sběratelské edice (plechové krabičky, dřevěné krabičky, modely, artbooky) zjistíte, že naše milované polaskání se s krabičkou nám ještě nějakou tu dobu vydrží..

VenoM119
VenoM119
Level 20 Level 20
Hlavní platforma: PlayStation
5. 10. 2010 11:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Až se přejde na plně digitální distribuci, tak s kupováním her skončím, protože jsem sběratel. Naštěstí mám solidní zásobu her, které jsem nedohrál, takže do důchodu mám co dělat :D

Robotron3
Robotron3
Level 1 Level 1
5. 10. 2010 08:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Digitalni distribuce zacne mit smysl, az bude cenove vyrazne nizsi, nez fyzicka. Kdyz ale nepocitame ruzne slevove akce, tak digi oproti fyzicke vyjde cenou asi tak na stejno. A na druhe strane mam medium, krabicku, DVD, u nekterych her treba mapu, atd. Pritom u digitalni distribuce vydavatel nema zadne naklady s vyrobou her, lisovanim, prevazenim ze skladu a do obchodu, marze, neresi reklamace poskozenych DVD, atd. Z toho hlediska je soucasny stav digitalni distribuce docela zlodejna.

Kronos.Deret
Kronos.Deret
Level 1 Level 1
6. 10. 2010 16:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mno a kdo vi za jak dlouho v Evrope a u nas zacne onLive a to bude uplna apokalypsa pro krabickare.

Uz si ani nic nestahnes :)

Klucina
Klucina
Level 1 Level 1
5. 10. 2010 11:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mavi222: Uvědom si jednu věc.Tady se to moc nenosí.Kupující na službách,lze spočítat na jedné ruce.Výhody/nevýhody..nic nezabere.Potažmo,určitě ovládáš vše z domu.Banku apd.Když řekneš Jardovi,výhody,stejně mávne rukou a řekne ti,že mu stejně vykradou účet.Ano,i tak lze uvažovat,od toho se taky odvíjí platby na netu.A vše s tím spojené.Pomaličku sem ten nákup jede,ale pořád mu lidi neotevřou dveře do kořán.Vždy jen dopustí,aby ta meluzína strčila dva prsty.Hned zase půjde.Podívej se na fopá viz Mafia 2 a steam.Ale je to stále dokola.A taky se najdou i žebráci..ano,Jarda nemá kartu ale akce hra za 100,- se líbí.Tak zvedni prdel a zařid si kartu.Já mám strach,že mě vykradou účet.Jjj,hru mu koupíš,třeba jednou,jo,pošle ti prachy..ale nebudeš mu kupovat hry pořád,že.On na to příjde.Kecám už nesmysly.

Marek Tvrdý
Marek Tvrdý
Level 1 Level 1
5. 10. 2010 09:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Digitální distribuce nemůže být levnější než klasická, protože distributoři řvou, že to nebudou prodávat, pokud nebude cena stejná.

Jinak zcela souhlasím s článkem. Digitálně nakupuji pouze v brutálních slevách. V krabičce koupím i za plnou cenu v první den prodeje.

Petr1
Petr1
Level 1 Level 1
6. 10. 2010 18:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nu onlive je zajímavá věc.. Já osobně si myslím, že to zas tak růžový nebude.. Pomyslel někdo na výrobce HW (desky,cpu,gpu...)? Myslíte, že by dopustili jen tak jednoduše tuto službu a přišli o desítky milionů, ne-li milard dolarů? Pochybuju, že si řeknou : "Vystačíme si s tím, co prodáme majitelům serverů a budem doufat, že nekrachnem"..
Nu uvidíme..

Petr1
Petr1
Level 1 Level 1
6. 10. 2010 14:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já osobně preferuji krabičky.. Mám rád ten rituál kdy otevřu krabičku a ucitím onu charakteristickou vůni, pročtu manuál a vložím dvd do PC..

Ale proti digitální distribuci taky nejsem, ale vadí mi ty ceny! Já když si dnes půjdu koupit např Mafia 2, kde si platím distribuci, krabičku, potisk, manuál, médium... tam mě hra vyjde na 1050kč v JRC, ale když si jí koupím přes Steam, tak podle aktuálního kurzu zaplatím 1230 a to nepočítám, že když mi platbu strhnou z účtu, tak to bude s ještě horším kurzem.. A to ještě nepočítám, že hru budu tahat několik hodin, protože mám net s max rychlosti 350Kb/s.. Takže když si zajedu pro hru cca 20km, tak mi vyjde i tak levněji, rychleji a se vším, co k ní patří..

MRX
MRX
Level 28 Level 28
Hlavní platforma: PlayStation
6. 10. 2010 10:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Taky upřednostňuji krabičky, ale i ty mají své nevýhody.
Nedávno jsem se stěhoval a bylo to peklo. Všechno zabalit, vybalit kam to teď dám... :)
Ono se to nezdá, ale za pár let má člověk krabiček, že to nemá pomalu kam dávat, ale nevadí kupujeme dál :)
Jinak si myslím, že krabicové verze nikdy úplně nevymizí.

Botonek
Botonek
Level 21 Level 21
Hlavní platforma: PlayStation
5. 10. 2010 07:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Naprosto souhlasim s autorovym komentarem. Prece jen kdyz vlastnite neco fyzickeho mate k tomu mnohem osobnejsi vztah nez k jednickam a nulam na vasem disku. Nehlede na to ze pekne zpracovany manual ma neco do sebe a cte se mnohem lip nez pdfko. Navic takova mensi sbirka se na policce naramne vyjima.

Xspy
Xspy
Level 1 Level 1
5. 10. 2010 02:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Digitální distribuci už neřeším - kupuju jen "akční" zboží a placené DLC nechávám plavat .
Kdo vlastně potřebuje se zaťatými zuby přijímanou legální distribuci ?

Filias
Filias
Level 1 Level 1
6. 10. 2010 18:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pokud je nějaká přidaná hodnota, tak raději krabičku (jako např. u Zaklínače/DA/SC3).
Ale pokud vydání hry obsahuje jen DVD a manuál na 5 stránek, tak nemám žádný důvod (jiný než výrazně odlišná cena) nenakupovat na Steamu/EA digitálně.
Hry beru jako spotřební zboží a ne něco co si vystavuji na poličce...

vegasss7771
vegasss7771
Level 1 Level 1
5. 10. 2010 14:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já taky raději krabičky, krásně se na ně dívá na poličce.

GlaDOS
GlaDOS
Level 1 Level 1
5. 10. 2010 12:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Asi takhle, Bioshocka 1 sem si koupil a byl to super pocit mít doma tu krabičku, propisku ve tvaru injekční stříkačky, celkem tlustý a pěkný manuál a nakonec dvd. Takovou krabičku si je radost vystavit. Kdybych si Bioshock měl stáhnout ze stýmu, měl bych pocit, že je to fuk, jestli si hru upirátím nebo stáhnu legálně. Prostě nebudu mít nic navíc, a dobrý pocit, že sem něco dostal je minimální. Nějaké menší hry (indie, casual), tak je mi to fuk, ale u větších mám prostě dobrý pocit, že něco opravdu fyzicky vlastním. A nedokážu si představit, že kdybych měl na stýmu plno her a pak odešel hadr (reinstal windows), že bych znovu musel znovu stahovat desítky (stovky) GB.

Mavi222
Mavi222
Level 1 Level 1
5. 10. 2010 09:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já už nikde jinde než na Steamu nekupuju. Začal jsem tam nakupovat asi před třemi-čtyřmi lety, kdy to tam ještě bylo hodně výhodný (platilo se dolarem, a v tu dobu byl dolar někde na 14,50kč/$ a ceny tak byly super), teď už se vyplatí kupovat asi jen ve velkých slevách jako jsou weekend dealy, mid-week madness, a různý christmas/summer sale atd :) ... každopádně na Steamu už mám asi 240her, a proto už budu nakupovat jen tam, abych měl všechny hry hry hezky pohromadě na jednom místě :) ... krabička a manuál mě nijak moc nevzrušujou, jen ten pocit když jdu s nakoupenou hrou z obchodu a hrozně moc se těším, ten mi trošku chybí :)

hornster2@seznam.cz
hornster2@seznam.cz
Level 1 Level 1
5. 10. 2010 07:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To je nesmysl. Mě osobně v kupování her motivuje ta osobitá krabička a manuály k tomu, plakáty atd. Ale proč bych si hru kupoval digitálně, když si ve stejném sestavení a designu můžu nelegálně stáhnout naprosto to stejné, chybí motivace. Prostě není důvod. Ještě, řekněte, koho netěší jít do obchodu a koupit si tam něco a cestou domů být celý natěšený s tím super pocitem. A samozřejmě souhlasím s komentářema níže.

Reklama
Reklama