hPod #806 nakonec z důvodu technických problémů nejvyde v obvyklém čase. Uslyšíme se v pátek! Omlouváme se.
Diablo IV nabídne po vzoru Far Cry tábory
Hrej.cz Novinka

Diablo IV nabídne po vzoru Far Cry tábory

David Plecháček

David Plecháček

26. 6. 2020 13:01 2
Reklama
Reklama

Že tak nějak víte, jak se bude Diablo hrát? Zdá se, že se čtvrtým dílem do hry dorazí některé novinky. Některé z nich pramení z faktu, že hra pokročila, jiné zkrátka mají oživit jinak veskrze tradiční hratelnost. O obojím hovoří nejnovější vývojářský update na stránkách samotného Blizzardu.

Věcí, které se změní, je více, jmenuje tak jen ty nezajímavější. Změní se například vyprávění příběhu. Jmenovitě rozhovory. Ty v rámci třetího dílu byly prezentovány skrze panely s jménem zpovídané postavy a jeho portrétem. Tento přístup je již minulostí. Pokud půjde o nějakou základní interakci s NPC postavami, většinou se jen přiblíží kamera a postava prostřednictvím několika předpřipravených animací řekne to, co chce. Pokud jde ale komplexnější konverzace, ty budou vypadat sice podobně, ale budou mnohem promyšlenější a budou využívat speciálních, ručně udělaných animací, které budou spíše vypovídat o kontextu.

Není to ale jediný způsob, jak vyprávět příběh. Druhou metodou, kterou hra využívá, jsou real-time cutscény. V takovém případě jde o klasické vyprávění, které více méně připomíná film, a tak tímto způsobem budou zpracovány ty nejdůležitější herní momenty. Fakt, že jde o real-time cutscénu, bude vidět například na tom, že vaše postavy budou mít zbroj, kterou mají i v rámci hry. Částečně jsme něco podobného mohli vidět v rámci dema z lonského Blizzconu.

Jak jsme řekli už v úvodu, mění se i to, jak Blizzard přistupuje k hernímu světu. V základu jde o open-world, a tak si některé prvky vývojáři půjčují od dalších vývojářů typicky open-world her. Například od Ubisoftu. Těšit se tak můžeme například na osvobozování táborů po vzoru Far Cry. Vedlejší aktivity dokáží herní čas dvojnásobně prodloužit. „Myslíme, že možnost přistoupit ke hře s různým poměrem mezi příběhem a vedlejším obsahem podle vašeho herního stylu udělá hru a případné opakovanější hraní mnohem zábavnějším,“ říkají vývojáři.

Kromě nepřátelských kempů ale Diablu nechybí ani typické věci jako crafting, eventy, PvP, jiné tradiční vedlejší úkoly a další. Osvobozování táborů je ale přínosné i v tom, že hráči uvidí, jak se svět Sanctuary díky vlastnímu přičinění. Pro snadnější pohyb po mapě Blizzard neopomenul přidat mounty, tedy tvory, které je možné osedlat.

Posledním bodem je multiplayer. K němu bylo potřeba přistupovat opatrně, neboť kdybychom naráželi na lidské postavy příliš často, svět Sanctuary by nepůsobil tak temně a strašidelně. Z toho důvodu jsou příběhové momenty a dungeony vždy privátní, zúčastnit se tak může jen hráč a jeho družina. Větší počet hráčů bude k vidění ve městech, případně v rámci eventů. Během vašeho putování kdesi v pustině ale na někoho narazíme jen tu a tam. „Je dobré zmínit, že i když je kooperace v rámci eventů vítaná, nikdy nebudete tlačení do toho vstoupit do nějaké party,“ podotýká Blizzard. V tomto smyslu se tak hráči nemusí ničeho obávat.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Hrej.cz je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým Hrej.cz