Destroy All Humans! 2 Článek Destroy All Humans ! 2

Destroy All Humans ! 2

Dalibor Franta

Dalibor Franta

9. 7. 2006 22:51
Reklama

Kdo by si nepamatoval Crypta – věčně nakrknutého mimozemšťana velikosti Romana Skamene, který nenáviděl krávy a lidem dělal z mozků jahodový shake s rutinou zkušeného zaměstnance fast foodu. Když se na PS2 ukázal poprvé, zamířil si to rovnou do let 50. aby si podmanil náš svět (rozuměj Ameriku) a získal dostatečnou zásobu lidské DNA. A přestože nakonec Destroy All Humans! nebyl až zas takovým trhákem v jaký se doufalo a jaký nám byl dlouho dopředu slibován, svou fanouškovskou základnu si přeci jenom našel poměrně snadno – zejména díky svéráznému humoru, originálnímu emzáckému arzenálu a šíleným mentálním schopnostem hlavního hrdiny. Od doby, kdy malý šedivý mimozemšťan ovládl zemi a usalašil se v Bílém domě, uplynul přesně rok a podle THQ nyní uzrál čas potrápit nebohé pozemšťany ještě jednou – a k úlevě mnoha fanoušků se tak stane ještě na PS2.

Vesmírná prda se nekoná?

Záměr vydavatelské firmy přijít s druhým pokračováním úspěšné 3D akce byl znám již delší dobu, ale až letošní E3 v plné míře odhalila budoucí podobu hry a směr, jakým se bude tentokrát ubírat. A máme-li naše dojmy z celého projektu shrnout jednou větou, pak nezbývá než říci, že se vývojáři z Pandemic Studios nepouštěli do žádných velkých experimentů. Podle hesla „neměň co funguje“ se vyhnuli cestě do neznáma a vsadili na osvědčenou metodu rozšiřování již fungujících základů. Na jednu stranu tak můžeme litovat, že se velmi pravděpodobně nedočkáme žádného gigantického posunu v hratelnosti (a že by se panečku bylo kam posouvat), na druhou stranu se můžeme těšit, že všechno co se nám líbilo poprvé najdeme i v druhém pokračování…plus ještě něco navíc. Samozřejmě není vyloučeno, že si vývojáři skutečnou bombu schovávají až na samotné vydání, ale v současné fázi připomíná Destroy All Humans 2 spíše vyleštěnou jedničku. Otázka pro nás hráče zní, bude-li to ku prospěchu věci, či nikoliv.

Víc hlav víc ví

Zanechme však planých spekulací o tom co bude hře chybět a podívejme se raději, co nového druhé pokračování opravdu přinese. A z fleku si taky můžeme říct, že toho v žádném případě nebude málo. Především se nám Crypto přesune do 60. let 20. století, aby zde bojoval s novou hrozbou, která hrozí zničit jeho křehkou rasu – řeč není o nikom jiném, než o Hippies, kteří svým nevázaným volnomyšlenkářstvím nabourávají lidskou DNA a likvidují tak mimozemšťanům jejich zásoby čerstvých mozků. Nic co by mohl cholerik Crypto ponechat bez následků…zvlášť řídí-li se heslem „Make war, not love“. Situace se poněkud zkomplikuje, když se do celé záležitosti připletou Rusové (inu studená válka je studená válka) a tak bude muset Crypto cestovat víc, než by se mu v prvním díle bylo zdálo. Poměrně omezené území kolem Bay City tak nahradí pět zcela nových oblastí, včetně úrovní v Japonsku, Velké Británii a již zmiňovaném Rusku. Změn doznal také mimozemský zbraňový arzenál, který se ze čtyř kousků rozroste na osm. Asi nejvíce nás z nových zbraní zaujal Disc Locator – poměrně nevyzpytatelná věcička, která dokáže proměnit jakýkoliv cíl v hadrovou panenku a odrazem přes nejbližší kandelábr ho poslat vstříc nekonečnému vesmíru. Stejně tak ovšem dokáže bez varování zaútočit na svého držitele a dopřát mu luxusní pocit pinballové kuličky uvězněné mezi betonovým sloupem a čtyřtunovým náklaďákem…holt představivosti se meze nekladou. Crypto si samozřejmě zachoval všechny své mentální schopnosti, přičemž jich několik zdokonalil a několik zcela nových se přiučil. Mezi ty vylepšené bude patřit kontrola mysli, která už se nyní nebude odehrávat jen přeneseně – hráč teď bude ovládat přímo postavu do jejíž mysli se Crypto naboural. Mezi úplně nové schopnosti pak patří meteoritický déšť, který se bezesporu zařadí k nejlepším a nejvelkolepějším zbraním hromadné ničení, které kdy byly na PS2 k vidění. Crypto nyní dokáže zaměřit jakékoliv místo ve hře a přivolat na něj déšť meteoritů, který je v záplavě jisker a ohně doslova srovná se zemí. Jestli se ve hře objeví Woodstock, čeká americkou hudební scénu doslova a do písmene apokalypsa…To nejlepší si však schováváme pěkně na konec. Už první díl Destroy All Humans doslova volal po kooperativním multiplayeru a podle slov vývojářů z Pandemic Studio se ho nyní skutečně dočkáme. Nezbývá než doufat, že se mu dostane patřičného prostoru, protože právě to by mohl být onen potřebný impuls, který by hře dodal novou a neokoukanou šťávu.

Mimozemská technika

I přes to, že hra ještě není ani zdaleka hotová, slibováno je velmi dobré grafické zpracování, které by ji mohlo zařadit mezi technicky nejzdařilejší projekty pro PS2. Povedené byly zejména efekty, které třeba v případě meteoritického deště doslova trhaly sítnici. Pokud si hra zachová nastavený směr a nikde po cestě nezakolísá, máme se určitě na co těšit. Jak už bylo řečeno, výraznějších změn v hratelnosti se velmi pravděpodobně nedočkáme, ale ani ten modernizační liftink, kterým Destroy All Humans prošla by podle všeho vůbec nemusel být k zahození. Vydání bychom se měli dočkat koncem letošního roku.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama