Dark Souls 2 Článek Dark Souls 2

Dark Souls 2

Vladislav Burian

Vladislav Burian

19. 2. 2013 23:00 5
Reklama

Poslali jste své zdecimované nervy po hraní Dark Souls na ozdravnou kúru do lázeňských Luhačovic? To jste udělali dobře. Jenže podle všeho už to nebude trvat moc dlouho, co si s nimi přijde pohrát druhý díl tohohle nekompromisního akčního RPG. Začněte proto vzpomínat, kam jste zašantročili kýbl. Nebylo by to totiž Dark Souls, abyste při jeho hraní neměli nervy v kýblu. Nebo to pro tentokrát bude jinak?

Noví lídři - nový vítr do plachet?

V Namco Bandai a From Software snad nepracují hlupáci, co chtějí spáchat - samozřejmě obrazně řečeno - sebevraždu, typicky japonsky vlastně harakiri. Musí jim být jasné, že to byla právě ona osobitá atmosféra v kontextu s nezvykle přepálenou obtížností, co Dark Souls přinesla obrovskou popularitu. Některé plánované kroky této predikci ale neodpovídají. Kupříkladu firmou vynucený odchod duchovního otce Demon's Souls a Dark Souls, Hidetaka Miyazakiko, očekával asi málokdo. Navíc jsme se o tom dozvěděli pouze neformálně z rozhovoru pro novinářské kolegy z Edge, kde Hidetaka řekl: "Chci, aby bylo jasné, že už se nebudu podílet na vývoji hry, ale budu pouze supervizorem." Tedy jakýmsi kontrolorem, co tvorbu hry z dálky sleduje a případně se snaží pomoci svými erudovanými připomínkami. Otázkou však je, kolik času tomu bude moct věnovat, když se teď soustředí na výrobu své vlastní, zatím neznámé hry.

Jeden zářez u Dark Souls 2 už nicméně má. Zasadil se totiž o to, že multiplayer nebude postaven na peer-to-peer, jak bylo původně zamýšleno, leč na docela obyčejné serverové technologii. Otěže v rukou už ale drží skutečně jiní: dvojice Tomohiro Shibuya a Yui Tanimura. Lidé, kteří se hrám věnují už nějaký ten pátek, přesto je asi neznáte. Doposavad totiž stáli pouze za tituly určenými pro asijský trh. Teprve tak zjistíme, co v nich vlastně vězí.

Umírání v nextgen podobě

Titulní postavou Dark Souls 2 bude nový hrdina prožívající naprosto nový příběh o prokleté postavě hledající lék ke svému utrpení v taktéž novém světě, jenž by se měl nacházet kdesi v blízkosti zátoky u oceánu a jenž by měl být zhruba stejně velký jako ten v prvním díle. A jak jinak než nový bude i engine vlastní výroby, z čehož by měla těžit kupříkladu grafika. První díl Dark Souls nebyl ošklivý, ale co si budeme povídat, možný krok vpřed tam rozhodně je. A ne malý, což ostatně potvrzují ti, co už měli možnost ze hry zhlédnout krátkou ukázku. Mluví o takřka nextgen pocitu, který se vyrovná i grafické bombě Watch Dogs. To si necháme líbit!

Podle posledních informací je Dark Souls ve vývoji od září 2011, přičemž má být hotovo něco přes čtvrtinu obsahu. Za tu dobu se to nemusí zdát moc, nicméně v případě data vydání se spekuluje už o příštím roce. To bychom měli v praxi vidět i další připravované prvky. Nový (spolu)vedoucí vývoje Tomohiro Shibuya naznačil třeba zapracování času jakožto jednoho z důležitých prvků hry a v cukuletu zmínil také progres po stránce pohybu a soubojového systému, respektive možnost cestovat pomocí dopravních prostředků. Co přesně tím myslel, zatím nevíme. Vůbec nejdiskutovanější se ale stala Shibuyaova zmínka o tom, že chce Dark Souls 2 udělat úpravami herního systému přístupnější. Podle všeho půjde o větší lineárnost a „větší srozumitelnost“, a to jak v samotném hraní, tak i v pojetí narace. Asi tak zmiznou pouhé náznaky a hráč dostane všechno jako na stříbrném podnose až pod nos, což je pochopitelně škoda, protože šlo o část atmosféry.

Trpaslík či mrtvola, všechno jedna rodina

Mezi další prvky by mohlo patřit dynamické počasí, díky němuž by potulování světem, případně souboje získaly nový rozměr. A viděli jsme také připravované nepřátele. Například tlouštíka opásaného mohutnými řetězy a bodáky, co v rukou drží dvě zbraně ve tvaru velkých a ostrých srpů. Další připomínal trpaslíka se zaraženou helmou do hlavy ve tvaru zvonku, co v rukou třímá sekeru skoro větší, než je on sám. Třetí hnusák vypadal jako zombie s pavoukem na zádech, čtvrtý jako slepá oživlá mrtvola, jíž v oblasti hrudníku prohlédnete skrz na druhou stranu. A došlo třeba i na černého jezdce na povozu s dvěma kreaturami připomínající koně.

Mezi poslední informace patří přítomnost prvku morálky. Pod tím si představte, že na základě toho, jak se v herním světě budete chovat, se bude proměňovat obsah. Zabijete nebo nezabijete na první pohled nedůležitou postavičku – rozhodnutí se nějakým způsobem potáhne s vámi. A chybět by neměl ani plnohodnotný tutorial, který zrovna u Dark Souls může přijít vhod.

Hra je plánovaná na PC, Xbox 360 i PlayStation 3, přičemž už vznikla petice pro verzi na Wii U. Nechme se překvapit, zda se autoři nechají zviklat jako v případě pcčkové verze prvního dílu. Jo a mimochodem, nezapomeňte se zúčastnit akce, v níž můžete spolurozhodnout o sloganu Dark Souls 2. K výběru je následující nabídka: TRANCSEND DEATH, INTO THE BEYOND, GO BEYOND DEATH, SURVIVE DEATH, SACRIFICE EVERYTHING.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama