Cyberpunk 2077 Článek Cyberpunk 2077 - dojmy z E3

Cyberpunk 2077 - dojmy z E3

Pavel Makal

Pavel Makal

12. 6. 2019 09:45 15
Reklama

Asi se shodneme na tom, že Cyberpunk 2077 patří mezi nejvýraznější tituly letošní E3. Na konferenci Microsoftu, kde hra letos dostala prostor, způsobil trailer a následný příchod Keanu Reevese takový poprask, že mu ani následné oznámení nové konzole nemohlo konkurovat. Titul polských vývojářů z CD Projekt RED, o němž se hovoří už pěknou řádku let, má konečně datum vydání, spadající na příští duben, i když po zkušenostech se Zaklínačem víme, že podobné termíny rozhodně nejsou závazné.

NEON CITY? NIGHT CITY?

Trailer je ovšem jedna věc a ukázka samotného hraní, to je něco zcela jiného. Proto jsem s radostí přijal pozvání na prezentaci za uzavřenými dveřmi, kde se vyvoleným novinářům naskytla příležitost vidět zhruba 45 minut dosud nezveřejněných záběrů z hraní. Nutno podotknout, že celou dramaturgii tohoto zážitku měl CD Projekt zvládnutou na jedničku od první chvíle, co jsme vstoupili do jeho prostor. S ohledem na drobné zpoždění oproti plánu jsem docela dost času strávil ve stylově zařízeném baru, který jako by vypadl z prostředí hry. Na stěnách tagy různých gangů, případně plakáty lákající na různé imaginární kratochvíle, červené neony, nemluvný barman a použité industriální materiály vybičovaly atmosféru na maximum. Mnohem důležitější jsou ale dojmy ze samotné hry, a už teď vám prozradím, že jediným zklamáním v oné třičtvrtěhodince byla nepřítomnost Keanu Reevese na pódiu.

Hlavní postava V má v hlavě zaseknutého jakéhosi digitálního ducha jménem Johnny Silverhand (Reeves), ale také je zjevně majitelem záhadného čipu, který údajně poskytuje nesmrtelnost.

Po důrazném upozornění, že v následujících minutách nesmíme zaznamenávat obrazové ani zvukové materiály, a po přiznání, že prezentovaný build obsahuje bugy, kterých si jistě všimneme, jsme se konečně vydali do Night City. Mise, kterou si pro nás CD Projekt připravil, fungovala jako ukázka schopností hlavní postavy jménem V, ale i jako náhled do celkové atmosféry herního světa. V je žoldák, který (která, na výběr jsou obě pohlaví) žongluje hned s několika problémy. Kromě těch každodenních a přízemních záležitostí, jako je zabíjení a podobně, jsou to především dvě záležitosti – jednak má v hlavě zaseknutého jakéhosi digitálního ducha jménem Johnny Silverhand (Reeves), ale také je zjevně majitelem záhadného čipu, který údajně poskytuje nesmrtelnost. O podrobnosti příběhu se s námi nicméně přítomní vývojáři nepodělili a mnohem víc se zaměřili na samotné herní mechanismy.

SO WHAT DO YOU NEED? BESIDES A MIRACLE...

Cyberpunk bude komplexním RPG, jež hráči nabídne široké možnosti realizace vlastního herního stylu. Na počátku si kromě vzhledu vyberete také svůj původ, kterýžto má následně vliv třeba na možnosti odpovědí v rozhovorech. RPG systém nesvírá hráče striktními třídami, ale umožňuje plynule směřovat svou postavu směrem, který je vám nejbližší. Můžete tak být třeba mistrem v boji s čepelemi a jako bonus mít pokročilé znalosti v robotice, spoléhat se na hrubou sílu, nebo se stát mistrovským hackerem. Demo bylo připraveno tak, abychom některé situace mohli vidět z úhlu tichošlápka a následně brutálního bijce. Z Cyberpunku jednoznačně čiší ohromná inspirace Deus Ex, stejně jako v této legendární sérii dostanete vždy hned několik variant, jak se s konkrétní situací vypořádat. Limity nastavuje jen váš „build“. Neumíte moc dobře hackovat? Tak to možná na druhou stranu máte pořádnou sílu v pažích a zapeklité dveře prostě vyrvete z pantů.

Přímočará cesta v prezentovaném demu nicméně působila výrazně méně zajímavě. Během stealthu totiž můžete využívat celou řadu efektních a efektivních nástrojů. V hlavní roli se objevila jakási energetická „struna“, jejíž pomocí lze jednak nic netušící nepřátele nasekat na fašírku, zároveň ale umožňuje i nebohou oběť hacknout na dálku a přinutit ji, aby si sama prostřelila hlavu, nebo se vrhla na své kamarády. Ve světě Cyberpunku, kde jsou lidská těla prodchnuta technologií, je napadení počítačovým virem fatální problém. A to i pro vás. Hackovat ale můžete i lecjaká zařízení v okolí a využít je ve svůj prospěch. Demo ukázalo třeba kreativně brutální způsob, jak odpravit fitness závisláka za pomoci „přetaktování“ high-tech benchpressu. Hacking probíhá formou minihry, která vám kromě primárního cíle umožní při troše snahy navíc získat i nějaké bonusové výhody. Mimochodem, určitě stojí za zmínku, že celou hrou můžete projít bez zabití jediného nepřítele, a to včetně bossů.

DEUS EX MACHINA

Night City se dělí na šest částí, demo se odehrávalo v distriktu jménem Pacifica. Ten byl údajně dříve bohatou výkladní skříní kapitalismu, ale pak udeřila krize a nyní se jedná o slumy, kde není nouze o střelbu za bílého dne a i policejní drony dříve kropí balkony vysokých věžáků dešti kulek a až pak se ptají. Zasazením do Kalifornie se Cyberpunk od Deus Ex atmosférou přeci jen odlišuje, genius loci mi hodně připomněl například filmovou adaptaci Soudce Dredda s Karlem Urbanem v hlavní roli. Dynamické střídání denní doby je samozřejmostí, osobně bych řekl, že v noci hra vypadá výrazně lépe. Všechny ty neony zkrátka odvádějí dobrou práci. V demu jsme také poznali několik místních gangů, jako jsou haitští Voodoo Boys nebo na posilování a droze Juice závislí Animals. Nad kybernetickou bezpečností pak samozřejmě dlí speciální policejní složky, s nimiž si také zjevně užijeme fůru švandy. A to nemluvě o vstupování do kyberprostoru.

Vývojáři skutečně dokáží na scénu napasovat slušné množství postav, jak bylo patrné z konkrétní části prezentace. Příběhové pozadí bude dokreslovat množství detailů, jako třeba i prostý fakt, že opravdové maso je luxusní komoditou, jakou si nemůže dovolit každý. Nabídka obchodníků se bude měnit v závislosti na vaší pověsti, milovníci fashion si užijí množství povedených módních kousků.

Vždy dostanete hned několik variant, jak se s konkrétní situací vypořádat, přímočará cesta v prezentovaném demu nicméně působila výrazně méně zajímavě.

Malou dávku kritiky si zaslouží snad jen občasné prkenné animace a hrstka bugů, kterou jsme během prezentace viděli, nicméně od vydání nás dělí ještě hromada času a v mnoha ohledech šlo o záležitosti, které jistě nebude problém doladit – třeba občas trochu zvláštní pěstní souboje, kdy údery příliš nenavazují. Co se týče grafiky, nemám zásadní výhrady, na druhou stranu mě ale ukázka zbavila dřívějších pochybností o možnostech fungování na současných konzolích. Hra vypadá velmi dobře, ale rozhodně ne jako nějaký vybájený next-gen. Na druhou stranu, hra byla prezentována na Xboxu One X, na pořádně našlapaném PC může jít o ještě trochu jinou písničku.

A TO JE VŠE?

Procházím své podrobné poznámky, zuřivě datlované do telefonu během prezentace, a zdá se, že jsem vám už předal všechny načerpané dojmy. Cyberpunk 2077 bude nesmírně robustní hrou, ambice CD Projektu je ostatně jasná – překročit svůj stín a dodat ještě lepší titul, než byl třetí Zaklínač. Z toho, co jsem viděl, je zřejmé, že jsou v Polsku na velmi dobré cestě.

Cyberpunk 2077 - dojmy z E3
i Zdroj: Hrej.cz

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama