Zpět na článek

Diskuze: Cuphead

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

HovadoCz
HovadoCz
Level 1 Level 1
18. 10. 2017 00:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kat.solc: všechny argumenty v recenzi :-)

1) Argument "content je schovaný za obtížností" - co to je za blábol? Na jednom nejmenovanym serveru říkali, že podle statistik 70% (nevim uplně přesně hledat to nechci ale bylo to fakt číslo přes 50) lidí se nedostalo v DS3 přes prvního bosse - a taky to z DS nedělá horší hru? A stejné je to v dalších hrách nehledě na to když teoreticky budu ultra-mega-dřevo tak se nedostanu ani přes 1. misi v CoD (konkrétně já a FPS na konzolích - tam sem marnej i s autoaimem :-)) Třeba já jsem nikdy nedohrál (ani z půlky) Prince of Persia (protože nebyl net a nemohl ses kouknout na walkthrough nebo vygůglit číty a tahle hra mi moc nešla)

2) Argument "neni to roztomilé" - neni a ani autoři nikde neuvádějí, že by to mělo být "cute" nehledě na to, že starý animáky ze kterých to čerpá byly taky dost creepy - prostě Disney a "animák" není jen medvídek pú.

3) Argument "neni to pro děti" - doprčic, když jsem jako šestiletej fakan dohrál Abu Simbela (proti tomu je Cuphead pro chovance Jedličkova ústavu), Contru (to už jsem byl o něco starší), Bruce Leeho (na didaktiku) a podobný masakry (ano, zábava s rodičema vždy téměř na celý víkend) a nikomu nevadilo, že se skillovalo pár úrovní pořád dokola.

4) Argument "nejsou ukazatele HP bossů" - tam si Jarda odpověděl sám: "Souboje trvají maximálně 3 minuty" a asi by mě i docela prudilo kdyby tam někde smrděl ještě nějakej healthbar :-D

5) Argument "nevím co jakej powerup dělá" - use the f*cking google! je kruci 21. století!

6) Argument "neúměrná obtížnost" - JO! to je právě ono, hecování se s kámošema kdo to dá líp, rychlej a s více životy atd. Navíc, kdyby to bylo lehčí tak je to za hodinu a půl dohraný (ti méně zdatní hráči) a pak si myslim že by to právě nebyl prostor pro to hecování. Nehledě na to, že už se lidi na YT chlubí, že to dohráli na "ultra hard" se známkou "S" čili bez zásahu :-) - takže zas tak těžký to bejt nemůže ;-)

7) Argument "málo herních módů" - probůh! hra stojí 20 EUR a na vývoji pracovalo pár lidí. Chcete obsahem nabitej openworld? Kupte si Zaklínače, GTA, Skyrim atd :-)

Prostě celkově mam pocit, že hráči vyměkli a obávám se, že za pár let budeme sedět u "kolejnicovky" (nejlépe za 60 EUR) kde sem tam zmáčkneme nějaké to tlačítko aby se tomu nechalo říkat "hra" :D . Uznávám, že Cuphead neni hra pro každýho ale kuli tomu nemusí psát takový hnoje :-) kor člověk, kterej pamatuje hodně "tuhý" gamesy.

Wexz: takže těžký hry maj bejt hnusný? :D

kat.solc@seznam.cz
kat.solc@seznam.cz
Level 1 Level 1
17. 10. 2017 17:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Wexz: Tak Ori mi neprisel nejak tezkej, ale ono se na to kouka jednoduse, kdyz to hraje recenzent, ci youtuber no, pravda :D
a pokud si nekdo nezkusenej tu hru koupil jen proto, ze se mu libi, je to to samy, jako si koupit auto jen podle vzhledu a neresit spotrebu, vybavu, jizdni vlastnosti, atd ;) tze za me jsou to trdla :D v dnesni dobe, kdy je k dispozici spousta informaci z ruznych zdroju, si pred utratou penez nezjistit, za co je utracim, to je podle me opravdu blaznovstvi

Wexz
Wexz
Level 1 Level 1
17. 10. 2017 16:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@kat.solc: Většina lidí, co moc často nehraje a nevyzná se ale obvykle nečtou recenze na herních webech. Prostě koupí, protože se jim to líbí. A co si budem povídat, Cuphead vypadá tak hezky :)
Viz dříve zmíněný Ori and the Blind Forest - je to pěkné, kouzelné a lákavé. Ale nedává to svým vzezřením na pohled najevo, jak vysoká je obtížnost. U her vzhledu Bloodborne se to dá už z letmé ukázky minimálně vytušit. Zde podle mě ke škodě mnoha lidí ne :/

kat.solc@seznam.cz
kat.solc@seznam.cz
Level 1 Level 1
17. 10. 2017 13:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ja s Jardovou recenzi souhlasim, ale tech 3/5 me trochu mrzi...
Pro me je to super hra, a to jsem jen leisure hrac strategii, a budovatelek, plosinovka jako Cuphead je v mym seznamu her poprvy a jsem spokojena jako nikdy :-D jako student vysoky skoly pred bakalarkou nemam moc casu si zahrat, ale kdyz uz, tak si prave diky Cupheadu neuveritelne odpovinu, misto bosu vidim hlavy spoluzaku ze skupiny, ktery nesplnili co meli a tak me vubec netrapi, ze musim bose 100x opakovat a zatim sem porazila pana bramboru, cibuli a mrkvicku :D
Prijde mi skoda, ze se hra setkava s negativnim hodnocenim, i kdyz si ho v zadnym pripade nezaslouzi... Pokud si ji poridil nekdo, kdo hry moc nehraje a nevyzna se, mel si pockat na recenze, nebo aspon ukazky ze hry a ne ted na studio nadavat, ze to neni hra pro neho... tu frustraci ale chapu, aspon ze CH neni za plnou cenu beznejch AAA her, a troufam si rict, ze za tak malo (relativne) penez, dokaze zabavit na dyl a lip nez mnohy hry za 60Ecek...
Myslim, ze v zaplave her, kde vas vodi za rucicku (upozornuji co mate zmackout abyste udelali pohyb) je tohle krasnej navrat do minulosti a vyzkouset by si to mel kazdej ;-)

Jsoucno
Jsoucno
Level 1 Level 1
15. 10. 2017 09:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ocelotr2.0: hele, Muramasa Rebirth je jenom " enhanced edice" Muramasa Dragon blade, ze? Protoze jsem koukal, ze to zadne pokracovani nema :/ jinak jedna z mala arkadovek, ktere jsem dal na platinu, stejne jako Super Meat Boy

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
12. 10. 2017 09:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Assembly: +1 Máš recht s tou herní dobou. My bad.

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
11. 10. 2017 14:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ocelotr2.0: Odin Sphere je bomba, i když dost recykluje assety (holt PS2). A nezapomněl jsi na Dragon's Crown?

Masarkavtrenyrkach
Masarkavtrenyrkach
Level 1 Level 1
11. 10. 2017 12:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mart9: On to pod svá křídla vzal už před lety Microsoft. A nejspíš to i financoval. Takže bych autorům neměl za zlé, že to neudělali pro PS4, protože ani nemohli.

MarekLucin
MarekLucin
Level 1 Level 1
11. 10. 2017 06:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smaug.: Ano, v Cuphead je to právě o těch "nezdolných" bossích. Osobně mě štve, že se objevuje spousta her, které se prezentují, jakože jsou pro děti a pak to tak bohužel není. Ono líbivá a kreslená grafika to prostě ještě nezaručuje. Jinak jsem konečně porazil bramboru, cibuli a mrkev. :) Ještě tomu dám šanci, alespoň pár kol. :) Ale jak tu někdo psal, už taky nejsem na základce, abych tolik času věnoval nekonečnýmu opakování jednotlivých kol. U hraní se chci hlavně odreagovat, pobavit a odpočinout. Recenze dobrá, u týhle hry rozumím jak nízkému hodnocení, tak tomu vysokému.

MarekLucin
MarekLucin
Level 1 Level 1
10. 10. 2017 18:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Wexz: Ano, Ori na tom byl obdobně, ale ještě se to prostě dalo. :)

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
10. 10. 2017 16:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@triple: Chceš metál? Obtížnost je samozřejmě relativní, ale je faktem, že Cuphead má vyšší obtížnost než většina jeho současníků.

HovadoCz
HovadoCz
Level 1 Level 1
2. 12. 2017 08:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DonSpaghetti: neřekl jsem, že Cuphead měl dostat 5/5 ani netvrdim, že je to best game ever ale sere mě jak Jarda dává vysloveně tý hře sežrat, že je těžká viz letsplay. Nehledě na to, že kupovat hru pouze kuli vizuálu je největší kravina (pokud nejseš rentiér). A se opět vracím k otázce "zda těžký hry maji bejt hnusný?"

Chápu, že hry mají bavit ale jednoduchej gameplay nerovná se zábava. A u Cupheadu sem se bavil přestože na první pokus sem se taky trápil (asi jako většina lidí) Prodeje celkem dokazujou, že tvrzení, "že hry musí bejt lehký a plný berliček" jsou akorát alibistický kydy, naprostá lenost vývojářů udělat něco co bude fakt výzva (nemyslim jenom upravit životy/poškození u vyšších obtížností) nebo připosranost publisherů "aby se to prodávalo"

DS má sice HP u bossů ale tam je to fakt nezbytný, vzhledem k tomu, že ukudlat Nameless kinga je záležitost na cca 15 minut (nehledě na to že ten HPbar stejně nesleduješ ale dáváš pozor na moveset), ustřílet ďábla v Cuphedu zabere +/- 2 minuty navíc má fáze podle, kterých je docela poznat, jestli ti zbejvá minuta, dvě nebo cca 20 vteřin :-) navíc jak sem psal - HP bar by v tej obrazovce byl neskutečnej balast navíc.

A za to pětikilo to rozhodně stojí :-) Né jako třeba COD WWII za 60EUR, který dohraješ za 4 hodiny vč. cutscén za tejden si nevzpomeneš o čem ta hra je + je tam hromada bullshitů (a tím nemyslim mulťák a historický anomálie)

DonSpaghetti
DonSpaghetti
Level 1 Level 1
24. 11. 2017 06:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@HovadoCz: No... Tak vzhledem k tomu, že můžu říct (s velkou pokorou), že jsem hráč ze "staré" školy, tak vím, že 99% starých her mají vždy nějaký ukazatele. I DS má u bossů (mám takový dojem) ukazatel HP... Tady je to spíše na škodu, ale na to má každej názor... Navíc část recenze popsal, jako subjektivní názor alá "v mém případě", což si myslím, že u takové hry je to naprosto v pořádku... Protože tady tě zmátne to, že je ta hra "barevná", a přitom je těžká jako prase, a spoustu věcí je tam správně popsáno... Navíc k té "slábnoucí obtížnosti" hry... inu, hry tě mají hlavně zabavit, ne tě zničit... Což na druhou stranu lidi i vyhledávají, ale nemůžeš kvůli tomu té hře dát 5/5, když tam jsou věci, které mají být již z počátku jasné...

HovadoCz
HovadoCz
Level 1 Level 1
15. 10. 2017 11:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ale ať je hra těžká jak chce tak tahle recenze je ukázka toho, jak se frustrace přenese do kusu škváru s naprosto lichými argumenty :-)

Smaug.
Smaug.
Level 1 Level 1
12. 10. 2017 21:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@a.thomas.95: Zas to nebyly stovky smrtí v těch hrách, co jsi vyjmenoval. K těm jsem se dopracoval osobně až třeba ve VVVVVV, Dark Souls nebo Ori and the Blind Forest. V těchto třech si můžeš dát stovečku a ani se nepohnout dál, pokud máš trochu dřevěné packy jako já. Dnes je to hodně o extrémech. Existují dětsky snadné, i pekelně těžké hry. Najít něco "tak akorát" ale bývá docela problém.

Drew
Drew
Level 1 Level 1
11. 10. 2017 21:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Linus: Že tenhle styl není zábavný pro tebe neznamená, že není zábavný ani pro jiné. Mě třeba tohle přijde zase lepší než Souls hry, otázka vkusu. Jsem za takovéto hry velice rád, byť to je pro užší publikum.

Wumitai@seznam.cz
Wumitai@seznam.cz
Level 1 Level 1
11. 10. 2017 14:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

nicméně IGN, mně prostě zklamalo, dávat hře nižší známku, jen protože je to těžké - výzva, je prostě srabáctví.

Masarkavtrenyrkach
Masarkavtrenyrkach
Level 1 Level 1
11. 10. 2017 12:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Krásná, vizuálně originální úchvatná hra. Pět z pěti.
Tak a teď k hratelnosti: Najít vhodnou míru obtížnosti, aby hráč cítil zadostiučinění z překonané překážky, ale při tom neodložil hru z přemíry frustrace, je královská disciplína herního designu. A myslím, že tady autoři pohořeli. Netvrdím, že je to až tak špatně. Hráči si to koupí a něco odehrají, ale je asi škoda, že se na hru bude za deset let vzpomínat jen kvůli nádhernému vizuálu. Jako na tu "hru kterou jsem hrál hodinu a zbytek jsem viděl na youtube, protože na to už jsem neměl nervy".
A k recenzi: Z Jardova popisu cítím jeho pochyby, jak tuto hru hodnotit. Ani se moc nerozepsal, jestli jsou souboje s bossy zábavné. Jestli jsou pestré i po mechanické stránce - co bossové dělají, a co dělá hráč. Jsou tam zajímavé nápady, které obměňují hratelnost? Nějaká zpestření? Run'n'gun sekce, soudě podle četných videí, nápaditosti příliš nepobraly. Je možné, že se Jarda příliš daleko nedostal? Nevyčítal bych mu to vzhledem k té obtížnosti. A jak tady lidi píšou -- čas je cenná komodita.
Nakonec je celkový verdikt asi rozumný. 5/5 za vzhled, 2/5 za hratelnost a máme cca 3/5 ;-)

P.S.: Že by takový Dragon's Lair jednadvacátého století?
http://en.wikipedia.org/wiki/Dragon%27s_Lair

salvator2.0@seznam.cz
salvator2.0@seznam.cz
Level 1 Level 1
11. 10. 2017 07:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MarekLucin: Ale ty hry většinou netvrdí, že jsou pro děti, to jen lidi si z nějakýho důvodu myslí že barevná hra = hra pro děti.

mikez
mikez
Level 1 Level 1
10. 10. 2017 18:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tešil som sa, ale pre mňa je Cuphead totálne zabitý hratelnosťou/obtiažnosťou. Vyzerá perfektne (výtvarníci a animátori by mali jednoznačne dostať nejakého herného oscara) ale už nie som na základke, aby som bol ochotný venovať čas nejakému boostovaniu skillu v hrách. Ale ak to vývojári cielili od začiatku na hardcore hráčov, tak im to vyšlo na 10/10. Cielenie na užšie publikum vždy oceňujem. Do toho Cuphead ale nepatrím. Škoda...

HovadoCz
HovadoCz
Level 1 Level 1
10. 10. 2017 18:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Reedee: naprostej souhlas, pamatuju doby, kdy se hry "loadovaly" půl hodiny pak to napsalo error a nahrávalo se znova :-) (to byl takovej cuphead na druhou jen samotný náhrávání) Potom se u hry trávilo třeba 10 hodin v kuse a nikoho to neštvalo aniž by hra měla openworld a grafiku jako zaklínač :-)

MarekLucin
MarekLucin
Level 1 Level 1
10. 10. 2017 17:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak hru jsem koupil hlavně proto, že si jí zahraju se synovcem a neteří. :) Jak bláhový jsem byl. Moje chyba. Koupě rozhodně nelituju. Pořád je to dost velká porce pro mě "nehratelný" zábavy a ten audiovizuál je fantastickej. Mám odehráno dost, pokořil jsem spoustu klasických a obtížných plošinovek, ale čas se mění. Vždycky jsem miloval hororovky, ale ty taky s postupem času nedávám, prostě se člověk mění. Se skřípěním zubů jsem dal RE7, což je moje srdcovka a teď se pokouším o Alien Isolation. No a Cuphead určitě ještě zkusím, nicméně moc šancí tomu nedávám. Autoři mohli vyjít trošku vstříc ne hardcorovým hráčům, už jen proto, že je škoda, že si tak hru užije o mnoho méně lidí. Ale tak to je. Ve sbírce bude mít Cuphead i tak čestné místo.

Wumitai@seznam.cz
Wumitai@seznam.cz
Level 1 Level 1
10. 10. 2017 15:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

jedna z mála her, kterou lze Xboxovým hráčům závidět, né že bych hned kvůli tomu kupoval Xbox, ale tady u téhle hry, je vidět ta tvořivost, nadšení a obrovská bedna nápadů, takže autoři, jasně dali hráčům, čeho je dnes nedostatek. Škoda no, nemluvě o tom geniálním soundtracku https://www.youtube.com/watch?v=elAG4FsjkuA pan božský.

kat.solc@seznam.cz
kat.solc@seznam.cz
Level 1 Level 1
17. 10. 2017 17:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@HovadoCz: co povazujes za lichej argument?

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
11. 10. 2017 13:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: +1 on Dragon's Lair. S tím QTE máš recht na Amize se ani neukazovalo, co a kdy zmáčknout, a pak následovala insta-death takže je to pravděpodobně nejhorší QTE všech dob. Bylo to TellTale mého mládí a už tenkrát jsem věděl, že je to srágora.

@Wumitai: Ruiner je to samý jako Hotline Miami ale horší. Ruiner je to samý jako ta Náckovská hra Hatred ale lepší. Je zajímavé, že stačí vyměnit civilisty za "lidi co unesli tvojí holku" a můžou se masakrovat bez jakéhokoliv rozpaku nad morálkou. Přitom všichni krvácejí stejné polygony.

@Assembly: Porovnej obsah Bloodborne a Cuphead. Nemůžeš dát 5/5 hře jež má obsahu na hodinu a dohání to obtížností a jediným jejím + je grafika. Krom ní je tady asi tak desetisíc skrolovaček jež mají lepší herní mechanizmy. BRAID - hrátky s časem, METAL SLUG - proměny hlavní postavy v zombie, mumie, což zcela mění hratelnost a vnáší do hry strategii.
+ Hra nedodržela zásady žánru. Bossové neukazují energii, což je podpásovka a nesmysl. Hra nemá orig. nápad. Celé je to kopií METAL SLUG s jinou grafikou - osmisměrný pohyb / dash / speciálka. A to tu bylo v roce 1993 a to že to někdo reskinuje z toho nedělá 5/5 materiál.

Proč je to jen pro win 10 ? Že by MS exkluzive ? Á takže našlapaná grafika, hratelnost "tak tak". Viz. Ryme, ReCore, Quantum Break.

Našlapaná 2D grafika a neni to arkáda ? potom jděte po ODIN SPHERE nebo MURAMASA: DEMON BLADE od VanillaWare. 2D skrolovací RPG se srovnatelnou grafikou s CUPHEAD (styl grafiky jiný ale téže kulervoucí / hratelnost desetkrát tak hluboká)

http://www.youtube.com/watch?v=fLrhfbJpp3o

Další dotazy na proč 3/5m CUPHEAD odpovídá 5/5 Viewtiful Joe.
Zpomalování zrychlení času jež nemění jen vlastnosti postavy / ale levelů / předmětů / fyzikálních zákonů. Hodnocení "stylovitosti" jež dává obrovský pro speed-run nebo most-effective run. Což je ten originální prvek o němž jsem plácal výše.

http://www.youtube.com/watch?v=LMkJZqVnx0s

A Sonic mania.

Reklama
Reklama